2026-06-05, 13:55
Medlem
Det är bara du Lamento som nämnt Dr. Wafik El-Deiry tidigare i tråden... eller på hela Flashback överhuvudtaget faktiskt. Han är en världsledande cancerforskare med ett h-index på 134, vilket i den akademiska världen är en ganska big deal.

Tipsar om hans inledande vittnesmål under ed i en "US senate hearing" i förrgår... att en sån som han flaggar för ett samband mellan COVID mRNA-injektioner och cancer är inte helt enkelt för diverse sprutluder att bortförklara. Inte ens på WIkipedia försöker de misskreditera honom: https://en.wikipedia.org/wiki/Wafik_El-Deiry

El-Deiry's opening testimony at US Senate Hearing: COVID vaccines, cancer & Attacks on Pubs 6-3-2026
https://www.youtube.com/watch?v=P6gRik_l6XU
🤖 - maskinöversatt till svenska - 🤖
Trots dessa pågående attacker gick jag förra sommaren med på att tjänstgöra i en HHS-kommitté för immuniseringspraxis arbetsgrupp om COVID-immuniseringar. Som expert granskade jag därför allt vi vet om cancer och COVID-infektion samt COVID-vaccination, och vid hösten fann jag nästan 70 artiklar som beskrev mer än 300 rapporterade cancerfall från 27 länder efter en eller flera COVID mRNA-vaccininjektioner.

De rapporterade cancerfallen uppstod nära injektionsställen, som sarkom eller lymfom precis vid injektionsstället, i huvud- och nackregionen och på andra ställen, inklusive, som Dr. Dalgleish nämnde, hjärntumörer och andra tumörer. I vissa rapporterade fall identifierades spikprotein i tumörvävnad. Våra resultat publicerades i januari i år och kort därefter kontaktades jag direkt av den tidigare japanske ministern Kazuharu Haraguchi, som rapporterade att han utvecklat ett diffust storcelligt B-cellslymfom som senare metastaserade till hans tonsill. Vid biopsi fann de spikprotein. Det borde inte finnas något spikprotein i tumörer.

Dessa observationer motiverar seriös vetenskaplig undersökning. Ett antal oväntade observationer har gjorts med COVID mRNA-vaccinerna som tyder på potentiellt plausibla mekanismer och kopplingar till cancer. Attackerna mot mina publikationer intensifierades och fortsätter än idag, trots att inga fynd av bedrägeri, oredlighet eller felaktigt beteende har gjorts efter år av utredning.

Citat:
Ursprungligen postat av Lamento
Gorskis egen stora upprördhet kommer sig av att en av hans egna lärare nu börjat fråga sig om turbocancer-påståendena stämmer:
A prominent oncologist and cancer biologist, Wafik El-Deiry, recently amplified claims that COVID-19 vaccines cause “turbo cancer,” wanting a “civil discourse about science and actual answers that are missing.” https://www.respectfulinsolence.com/2023/10/09/dr-william-makis-promoting-the-nonsense-that-is-turbo-cancer/
Min fråga är att: ja, vi har vetat om hjärtproblemen några år nu. Men det har också spekulerats i eventuell cancerrisk i vetenskapliga artiklar. Hjärtstopp var sällsynt men finns som bieffekt. Man kommer inte ifrån att de som tycker sig se tecken på cancer inte är vem som helst på gatan utan flera tunga forskare. Jag citerar Uversky et al ur Vaccines, 2023:
(2) mRNA and inactivated vaccines temporally impair interferon signaling [142,143], possibly causing immune suppression and leaving the individual in a vulnerable situation against any other pathogen. In addition, this immune suppression could allow the re-activation of latent viral, bacterial, or fungal infections and might also allow the uncontrolled growth of cancer cells [144]. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC10222767/
Och man kan ju till slut konstatera att debunkarna tyvärr nästan aldrig håller måttet: De går alltid på som mobbare och cancellerar enskilda forskare, så att dessa förlorar legitimation och hängs ut i pressen men debunkarna går däremot aldrig, någonsin, ut offentligt och angriper tidskrifter som Vaccines, med impact factor 7.8. Och detta med att debunkarna aldrig diskuterar de vetenskapliga artiklar det handlar om gör ju att debunkarna tyvärr inte håller måttet. Jag börjar bli skittrött på "debunkningar" med hjälp av twitterlänkar eller där Reuters ringer upp forskare. Om nån här känner till en bra vetenskaplig debunkning av turbo-cancer av mRNA-vaccinen så tipsa gärna.

Citat:
2 forskare från Brown University och Tufts University har nu 19 sept 2025 sammanställt de rapporterade möjliga riskerna med vaccinen och deras genomgång finns på CDC:s hemsida. Forskarna är professor Wafik S El-Deiry från anrika Brown University och Charlotte Kupperwasser som är MD, professor, Developmental, Molecular and Chemical Biology, vid Tufts University, här är de forskarna:

https://vivo.brown.edu/display/weldeiry
https://medicine.tufts.edu/people/faculty/charlotte-kuperwasser

Och här är deras PP från CDC:s hemsida: https://www.cdc.gov/acip/downloads/slides-2025-09-18-19/06-el-deiry-kuperwasser-covid-508.pdf

Det är de saker vi tagit upp och de källor som jag tagit upp här i denna tråd många gånger:
COVID vaccination, especially multiple doses, can lead to the following immune responses:
• IgG4 class switching 1
• Production of anti-idiotype antibodies 2,3
• Low long-term IgG Fc galactosylation and sialylation levels 4
• Persistent cytokine changes 5,6
• Reduction in circulating memory and effector CD4 T
cells, and increases in TNFα+ CD8 T cells 7
• Risk of more persistent and/or recurring infections 8-10
Källorna de anger är :
1) Irrgang et al. Sci Immunol (2023)
2) Murphy et al . N Engl J Med (2022).
3) Bellucci et al. Front Immunol. 2024
4) Buhre, et al. Front Immunol (2023)
5) Alghamdi et al. Immun Inflamm Dis (2025)
6) Cabău et al. Vaccines (2024)
7) Bhattacharjee et al. & Iwasaki A medRxiv (2025)
8) Noé, A. et al. Front Immunol (2023).
9) Yamamoto, M. et al. J Cut Immun and Allergy (2022)
10) Park, H et al. Science Trans Med (2025).
De går igenom Pfizer och Moderna, tillverkningen, hur dessa testades på djur, med mera, också hur länge de varar i kroppen (de där tre dagarna som svenska myndigheter påstod var ju närmast misinformation, men tyvärr har faktacheckarna inte rättat myndigheter, de "rättar" mest bara "småfolket" vilket ju skulle kunna ge intrycket att de är till för att styra uppifrån):
Vaccine mRNA in humans

Site Persistence After Vaccination Reference(s)

Axillary lymph node Up to 30 days Krauson et al. NPJ Vaccines (2023)
Heart (myocardium/cardiac ventricles) Up to 30 days 1. Yonker et al., Circulation (2023) 2. Boros et al, Pharmacol Res Perspect (2024) 3. Krauson et al. NPJ Vaccines (2023)
Blood ~15 days to 23 months 1. Patterson et al, Hum Vaccin Immunother (2025) 2. Ogata et al, Clin Infect Dis (2022) 3. Fertig et al, Biomedicines (2022) 4. Bhattacharjee et al. medRxiv (2025)
5. Brogna et al. Proteomics Clin Appl (2023) CNS

(skull/meninges/ Cerebral arteries Up to ~17 months 1. Ota et al. J Clin Neurosci (2025) 2. Luis et al Brain Behav Immun Health (2021)
Breast milk 45 hours Hanna et al. JAMA Pediatr (2022)
Orenheter i olika batchar har nu rapporterats av ett antal forskare som de redovisar.

De tar även upp "cancerspåret" som jag har skrivit om senaste åren:
Cancers have been reported in mRNA vaccinated individuals in
temporal association to immunization including (38 case reports and
study of 96 cases of PDAC outcomes vs IgG4):

• High grade sarcoma at injection site (case report).
• Kaposi’s sarcoma (cutaneous and conjunctival reported; 2 cases).
• Non-Hodgkin’s Lymphoma (8 cases reported in one publication).
• Primary Cutaneous Lymphomas (14 cases).
• Marginal Zone B-cell Lymphoma (case report).
• Glioblastoma (2 case reports).
• Gastric and intestinal polyposis (2 case reports).
• IgG4 correlates with poor survival outcomes in PDAC (96 cases).
• Axillary Lymphangioma (case report).
• Multiple Keratoacanthomas (skin cancer; case report).
• Ph+ B-cell ALL (leukemia; case report).
• T-cell ALL (leukemia; case report).
• CMML (leukemia; case report).
• Multiple Myeloma relapse (case report).
• Cardiac Myxoma (2 case reports).
De två forskarna har lagt ut sin PP på Youtube, hittills med 108 träffar, men den lär ju gå viral.
https://www.youtube.com/watch?v=F7tD7dlb40U

Ja, vi får se. Hur som helst intressant att svenska medier nu varit tysta i snart 3 år om de nya upptäckterna om IgG4, spikproteinnivåerna, cancerdiskussionen och så vidare.

Observera att jag just citerade Läkemedelsverkets hemsida om vaccinen där de just anger att folk kan ha dött av dem men att man i så fall inte vet hur många det kan handla om.
Citera
2026-06-09, 00:32
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Det är en preprint som andra har hänvisat till i peer-reviewade artiklar och en forskning hon har byggt vidare på i peer reviewade artiklar. Det räcker. Hon är en Yale-forskare, du är en anonym flashbackare som skriver långa, dåligt skrivna pladdriga väggar av text utan nyanser, med desinformation.
En anonym Flashbackare som i motsats till ointelligenta och okunniga antivaxxar-patrask har kunskap nog att veta vilken analys som krävs för att diagnostisera aktiverad EBV. Jag får ta det igen och hoppas att det sjunker in i lilla dumhuvudet den HÄR gången:

Citat:
Det du inte förstår, pga avsaknad på kunskap och utbildning, är att man inte kan påvisa en aktivering av EBV annat än att man gör FLERA serologiska analyser för att bestämma om nivåerna antikroppar mot EBV ökar. Det enda man gör nu är bestämmer baseline (som alla människor har eftersom EBV är ett DNA-virus som ligger latent). Man måste därför dra blod vid FLERA tillfällen. Det gör man inte, och man visar därför INTE ALLS att EBV aktiveras.
Att du envisas med att ideligen demonstrera hur kapitalt urblåst du är genom att inte ha koll på enkel metodik är däremot inte konstigt, men vi med lite utbildning i ämnet inser omgående att man kan inte bedriva forskning genom att FRÅGA en arm om de varit smittade av COVID-19 och sedan dra slutsatsen att om de har antikroppar mot COVID-19 så kommer det någon annanstans ifrån. HUR JÄVLA DUM I HUVUDET ÄR DU EGENTLIGEN? Varför tror du

Citat:
Du påstod tidigare att du arbetar i sjukindustrin och du påstod att du varit med att bedöma för det svenska pajassällskapet Vetenskapsrådet, som tidigare leddes av avdankade politiker och landshövingar och har parasiterat på skattemedel genom att dela ut skattepengar till all möjlig skit, såsom genustrumpeter:
Infoga gärna ett citat eller en referens när du sitter på Flashback och antivaxxar-patraskar, så slipper du framstå som en ointelligent skitsnackare som är så urblåst att du går på vad som helst så länge någon skriker att allt beror på VAXXXXIIIIIIIIN!

Här har du kritiken av Iwasakis pre-print i sin helhet, IGEN, sakligt och vetenskapligt förklarat så att även en idiot som du skall kunna förstå:

Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Kort sagt, och nu förklarar jag med samma röst som man tvingas använda när man talar med en treåring, en idiot eller ett antivaxxar-patrask:
Problemet med studien är att man först rekryterat armar baserat på självupplevd PVS (Post Vaccination Syndrome). Armarna får uppge om de haft Covid-19. PSV är ett fenomen som ger i princip EXAKT samma symptom som lång-Covid. Trötthet etc.

Man försöker sedan att serologiskt bekräfta eller utesluta Covid-19 infektion genom att testa förekomst av antikroppar mot ett nukleocapsid-protein som inte kodats för av något mRNA-vaccin och därför inte borde finnas hos den som vaccinerats. Om personen har antikroppar mot det N-protein jag nämnde så har personen varit smittad. Och har man INTE antikroppar mot N-proteinet men är vaccinerad och lider av självupplevt PVS så är det enligt författarna vaccinet som orsakat PVS. Tyvärr är immunresponsen mot spikproteinet ibland så effektiv att en SARS-CoV-2 infektion elimineras innan kroppen utvecklat ett immunsvar mot N-proteinet - något som också poängteras i studien:

Om studien varit seriös hade man hämtat in data för armarna från tiden INNAN de påstådda PVS-symptomen. Man vet således inte om personerna hade symptom INNAN Covid-19 eller vaccinering. Det är till och med så att om personerna som påstår att de är vaccinerade lider av lång-Covid, skulle de ha EXAKT samma symptom och serologiskt skulle du kunna ha EXAKT samma värden. Det skulle kunna vara så illa att personerna i själva verket lider av lång-Covid orsakat av Covid-19, och den risken menar författarna alltså att de försöker eliminera. Men det gör de inte, och det är själva problemet som du inte är utbildad nog att identifiera. Det är också orsaken till att ingen kommer ta i studien med tång, den når inte ens upp till lägstanivån. Men det fattar inte du. Du refererar till "en studie av TUNGA forskare från Yale"
Varför tror du studien sågats längs fotknölarna av de som FAKTISKT vet vad de talar om (t.ex. JAG!), och de som är så urblåsta att de istället för att lägga ned lite energi på att försöka LÄRA sig något, sitter och antivaxxar-patraskar på Internet och hänvisar till "TUNGA forskare" som inte ens klarar av att ha ordning på metodiken.

Herregud...Flashbacks största pappskalle ger inte upp...
Senast redigerad av korrektamund0 2026-06-09 kl. 00:35.
Citera
2026-06-10, 08:23
Medlem
Man har hittat spikprotein i cancertumörer hos avlidna som hade fått mRNA-sprutor mot covid.

Den här cancerexperten är fullkomligt förbluffad över det... fullständigt oväntat säger han.

US Senate Hearing with Dr. El-Deiry on Covid vaccines, cancer, & attacks 6-4-2026; Spike in tumors
https://www.youtube.com/watch?v=QE3_N_WDgsE
- Varför är det betydelsefullt att personer vars biopsier har analyserats uppvisar spikeprotein i tumörer? Varför skulle det inte kunna finnas där? För mig är det inte självklart. Jag förstår inte. Jag ställer en legitim fråga här. Varför är det oroande? Varför tycker du att det är så märkligt att det finns spikeprotein i tumörer?

- Det är helt oväntat. Det borde inte finnas där, vare sig efter en covidinfektion eller efter vaccination. Hur hamnar det där? Det är ett främmande protein. Hur kan det hamna i en tumör, som är en växande massa, där cellerna innehåller detta spikeprotein? Hur kommer det dit? Vad gör det där?

1️⃣ Hur många år tog det innan sambandet mellan rökning och cancer erkändes?

2️⃣ Hur många år kommer det ta att erkänna sambandet mellan "vaccinen" och cancer?
Citera
2026-06-13, 02:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dick-Jerker
Man har hittat spikprotein i cancertumörer hos avlidna som hade fått mRNA-sprutor mot covid.

Den här cancerexperten är fullkomligt förbluffad över det... fullständigt oväntat säger han.

US Senate Hearing with Dr. El-Deiry on Covid vaccines, cancer, & attacks 6-4-2026; Spike in tumors
- Varför är det betydelsefullt att personer vars biopsier har analyserats uppvisar spikeprotein i tumörer? Varför skulle det inte kunna finnas där? För mig är det inte självklart. Jag förstår inte. Jag ställer en legitim fråga här. Varför är det oroande? Varför tycker du att det är så märkligt att det finns spikeprotein i tumörer?

- Det är helt oväntat. Det borde inte finnas där, vare sig efter en covidinfektion eller efter vaccination. Hur hamnar det där? Det är ett främmande protein. Hur kan det hamna i en tumör, som är en växande massa, där cellerna innehåller detta spikeprotein? Hur kommer det dit? Vad gör det där?

2️⃣ Hur många år kommer det ta att erkänna sambandet mellan "vaccinen" och cancer?

Ja, intressant att du tog upp El-Deiry igen, som jag nämnde tidigare, som du skrev, tack för det, vi får inte förlora det eventuella "blodspåret" vad gäller eventuell ancerutveckllng efter Pfizer-vaccinet.

Jag har tidigare påpekat att det var absolut förbjudet att påpeka att forskare som Uversky i tunga peer review-tidskrifter som Vaccines (Basel) pekat på möjlig cancerrisk av vaccinen. Då hette det att inget samband visats. Men det var tydligen däremot helt okej att sprida nyheten om att Covid-vaccinet tycks hjälpa cancerpatienter genom att försvaga tumörerna. Detta var heeelt okej at sprida trots att det inte heller bevisats. Vissa saker är helt enkelt heeelt okej att sprida trots att de är ovetenskapliga.

Det får ju också anses etablerat att cancelkulturen varit stor bland så kallade "forskare". Så jag citerar El-Deiry från tidskriften France-Soir igen
Vaccines, cancer and academic freedom: Prof. Wafik El-Deiry shakes up the debate and advocates for real informed consent on mRNA vaccines

A major figure in precision oncology, Prof. Wafik ElDeiry, director of the Legorreta Cancer Center at Brown University and vice-dean of its faculty of medicine, delivered a dense and unvarnished debriefing.

(...) Asked about a possible increase in cancers and possible links with infections or vaccination, he remains cautious but asks that the signals — in particular cases close to injection sites, lymphomas, skin or ENT tumors reported in the literature — be “ identified and studied without preconceptions “.
"preconceptions", är förstås forskaretablissemanget.

Jag tror vi bör vara medvetna om att det han talar om här när det gäller censur självklart inte är "vaxxare" utan det är forskaretablissemanget som stått för denna censur, dessa cancelleringar:

Censorship, attacks and a deleterious climate

Since the publication of his work on Spike and P53, ElDeiry says he has faced a wave of attacks: “ We go back thirty years to track down 'irregularities' in gels or point out typographical errors. In a year and a half, nothing has been found in terms of fraud or professional misconduct". He deplores “anonymous campaigns”, “defamation” and “chain fear” among employers, magazines and landlords who trigger investigations. “ This hinders creativity and the scientific process ,” he insists, calling for clear “guidelines” for journals and agencies, and for government and even interagency reflection to protect academic freedom . https://edition.francesoir.fr/videos-les-debriefings-videos-english/vaccines-cancer-and-academic-freedom-prof-wafik-el-deiry
Precis som du skriver så är ju sjukdomsföretagen välkända just för mörkläggningar, här är ännu en som jag inte tror har nänts i den här tråden, bara för att ge ett exempel, nämligen Mercks mörkäggning av hjärtproblemen efter rofecoxib:

Rofecoxib gained widespread use among physicians treating patients with arthritis and other conditions causing chronic or acute pain. Worldwide, over 80 million people were prescribed rofecoxib at some time.[2]

In September 2004, Merck voluntarily withdrew rofecoxib from the market because of concerns about increased risk of heart attack and stroke associated with long-term, high-dosage use. Merck withdrew the drug after disclosures that it withheld information about rofecoxib's risks from doctors and patients for over five years, allegedly resulting in between 88,000 and 140,000 cases of serious heart disease in the United States alone. https://en.wikipedia.org/wiki/Rofecoxib
Detta med 88000-144000 hjärtproblem som mörkats är förstås ingenting som "vaxxarna" i den här tråden själva skulle nämna.

Som ett till exempel på horande sjukföretag kan man nämna att jag tidigare nämnde AstraZenecas affärer med Ryzzland, alltså AstraZeneca med Wallenberg som en av ägarna via Investor, som fortsätter sin business, ett nytt exempel avslöjade nyss av SVT:
Ett system för att kringgå EU:s sanktioner mot Ukrainakriget.
Det är bilden som framträder när SVT granskar upplägget bakom två åkerier som kör medicin åt läkemedelsjätten Astra Zeneca i Södertälje.

– Det är väldigt allvarligt, man bidrar indirekt till att stödja Ryssland, säger Emil Wannheden vid Totalförsvarets forskningsinstitut.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sodertalje/forbjudet-akeri-kopplas-till-transporter-at-astra-zeneca
AstraZenecas "horande" med Ryzzland har påpekats tidigare. 2023:
Astra Zeneca exporterar kemikalier till Ryssland för miljardbelopp

(...) Läkemedelsbolaget, som har en fabrik i Kaluga i Ryssland, har exporterat kemikalier som kan användas till att producera läkemedel för totalt 2,2 miljarder kronor under perioden mars-december i fjol.

Det är nästan en dubblering jämfört med vad bolaget exporterade under samma period året innan, 1,2 miljarder. Och det är ungefär en tredjedel av Sveriges totala export till Ryssland som för perioden uppgick till 6,4 miljarder.

Enligt Astra Zenecas senaste årsredovisning hade bolaget 2000 anställda i Ryssland förra året.
https://www.sverigesradio.se/artikel/astra-zeneca-exporterar-kemikalier-till-ryssland-for-miljardbelopp

2025:
Wallenbergs börsglädje – värdet ökar 17 miljarder
Efter onsdagens historiska rally i läkemedelsjätten Astra Zeneca kan familjen Wallenberg fortsätta att jubla på torsdagen. https://efn.se/wallenbergs-borsgladje-vardet-okar-17-miljarder
2023:
DN avslöjar: Wallenbergs gruvjätte gjorde affärer med ryskgrundat bolag – efter krigsutbrottet
https://www.dn.se/ekonomi/dn-avslojar-wallenbergs-gruvjatte-gjorde-affarer-med-ryskgrundat-bolag-efter-krigsutbrottet/
Aftonbladet 2025:

Wollter, Wallenberg, Mohamsson, Sveland, Gaza och andra idiotier

(...) Apropå att ge dåligt intryck: Svensk-brittiska läkemedelsjätten AstraZeneca har en fabrik med ett par tusen anställda i Ryssland. Familjen Wallenbergs bolag Investor är en av de största ägarna. Marcus Wallenberg sitter i AstraZenecas styrelse.

Sveriges mäktigaste kapitalistfamilj bör förklara varför den tycker det är bra att verka och betala skatt i Ryssland samtidigt som Putin bedriver ett förintelsekrig mot Ukraina och hotar Sverige och övriga Europa med kärnvapen. https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/25Q97x/wollter-dufvenius-wallenberg-mohamsson-dagens-idiotier
Vi ökar ju nu hela tiden det svenska försvaret, samtidigt som vi har "läkemedels"-företag som AstraZeneca som göder den ryzka kringsindustrin och bidrar till ukrainares död. Vad kommer att hända med Investor och Astrazeneca om Ryzzland anfaller Sverige? Kommer de att fortsätta göra affärer med Ryzzland? Ja, självklart, om de kan och det kan de för de stöds ju av alla de svenska partierna som vi förväntas rösta på i höst, inklusive Sverigedemokraterna.

Vad vi ser här är läkemedelsföretagens fullkomliga orespekt för människor, inklusive mörkläggningar och säkert avspeglas detta i pandemins kommersiella cancelleringar av forskare.
Citera
2026-06-13, 02:26
Medlem
Citat:
Här har du kritiken av Iwasakis pre-print i sin helhet, IGEN, sakligt och vetenskapligt förklarat så att även en idiot som du skall kunna förstå:

Varför tror du studien sågats längs fotknölarna av de som FAKTISKT vet vad de talar om (t.ex. JAG!), och de som är så urblåsta att de istället för att lägga ned lite energi på att försöka LÄRA sig något, sitter och antivaxxar-patraskar på Internet och hänvisar till "TUNGA forskare" som inte ens klarar av att ha ordning på metodiken.

Herregud...Flashbacks största pappskalle ger inte upp...

Kul, här har du en debunksida av Iwasaki. Här påpekas att studien inte hittade spikprotein som crkulerade i 700 dagar, man hittade bara lite spikprotein om cirkulerade i åratal. Man påpekar att vaccinet inte stannar kvar (oklart vem som påstått det) istället är det minsann bara ett protein från vaccinet som dröjer kvar
Verdict: Misleading. Yale Did Not Find COVID-19 Vaccine Spike Proteins Circulating for 700 Days
The claim by Senator Johnson and other anti-vaccine influencers that a Yale study proved COVID-19 vaccines circulate in the body for 700+ days is false and misleading.

The study found persistent SARS-CoV-2 S1 spike proteins in a tiny, specific subset of chronically-ill patients suffering from Post-Vaccination Syndrome. This finding does not apply to the billions of people who received the vaccine safely without developing PVS.Colleges & Universities

The vaccine itself does not linger, and the study’s authors emphasized that the lingering protein is likely driven by immune system clearance anomalies or hidden viral reservoirs from natural infections—not the vaccine itself, which degrades within days. https://www.techarp.com/fact-check/yale-study-spike-proteins-700-days/#google_vignette
Jag orkar inte läsa mer, det påminner om fågeln i Snobben som säger "IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII I IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII IIIIIIIIIIIIIIIIIII"

Här: https://www.zazzle.com/peanuts_woodstock_speaks_poster-256546977063186453?srsltid=AfmBOoq6dsZh49dzti_fE3y WomqFtCtCM3g9pXGGf DszvMH8S_OtYf5F

Men Jokern i Batman skulle nog ha gillat logiken i att man hänvisar till Isawakis opublicerade preprint för att samtidigt motbevisa den. Håhåjaja, jag säger då det, vaxxare och vaccinförsäljare. Tur det finns nån unbiased här.
Citera
2026-06-13, 11:05
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Kul, här har du en debunksida av Iwasaki. Här påpekas att studien inte hittade spikprotein som crkulerade i 700 dagar, man hittade bara lite spikprotein om cirkulerade i åratal. Man påpekar att vaccinet inte stannar kvar (oklart vem som påstått det) istället är det minsann bara ett protein från vaccinet som dröjer kvar
Åh herregud, just när man trodde att pappskallen inte kunde bli dummare, då går han och bevisar att man ändå hade fel..

Nej, ditt dumma antivaxxar-patrask, det är ingen som påpekar att det är "ett protein från vaccinet som dröjer kvar". Men det fattar inte du för du är så totalt obegåvad, outbildad och ointelligent att du inte ens klarar av att LÄSA vad som står i artikeln. Jag skall hjälpa lilla antivaxxar-patrasket så får vi se om det sjunker in i ditt lilla dumhuvud:
Citat:
Politicians and online commentators frequently (intentionally?) confuse the mRNA COVID-19 vaccine with the spike protein. The actual ingredients of an mRNA vaccine—the fragile mRNA strands and the lipid nanoparticles that protect them—are highly fragile.Health

Once absorbed, the cellular machinery processes the mRNA instructions and clears them within hours to a few days. It is biologically impossible for mRNA vaccines to circulate for 700 days.

2. The Study’s Lead Author Explicitly Rules Out the mRNA Vaccine as the Long-Term Source
If the mRNA vaccine is cleared in a few days, why was the spike protein found nearly two years later? Dr. Akiko Iwasaki directly addressed this, stating that the vaccines themselves were highly unlikely to be the ongoing source of the spike protein so long after the injection.

“Something else is allowing this sort of late-phase expression of spike protein, and we don’t really know what that is,” Dr. Iwasaki cautioned.

At no point did Dr. Iwasaki or her team claim that they found the mRNA COVID-19 vaccine circulating within the human body after 700 days.
At no point. SJUNKER DET IN I LILLA DUMHUVUDET!? Dina engelskakunskaper verkar förvisso vara i nivå med en latrintunna, men till och med DU borde kunna översätta vad som står där.
Citat:
Independent immunologists reviewing the data have pointed out that the lingering spike proteins could easily be a remnant of undetected coronavirus infections. SARS-CoV-2 is notorious for hiding in “viral reservoirs” within the gut, tissues, or organs long after a person recovers from an infection.Biological Sciences

The study’s results suggest that PVS patients have unique immune system clearance issues—their bodies may be unable to clear the spike proteins left behind by actual COVID-19 infections.
https://www.techarp.com/fact-check/yale-study-spike-proteins-700-days/

By actual COVID-19 infections. Fattar du!? Och det här fick lilla dumhuvudet till:
Citat:
"Man påpekar att vaccinet inte stannar kvar (oklart vem som påstått det) istället är det minsann bara ett protein från vaccinet som dröjer kvar".

Jag tar det igen:
Artikeln påpekar att resultaten i studien pekar på att de personer som lider av PVS möjligen har en defekt som gör att de inte klarar av att rensa bort det spikprotein som lämnats kvar EFTER COVID-19 infektion. FATTAR LILLA DUMHUVUDET? INFEKTION! Jag tar det igen: INFEKTION

Och som vanligt fick lilla antivaxxar-patrasket det till VAXXXXXXIIIIIIIIIIIN!

Det är faktiskt synd om dig, det kan inte vara helt enkelt att ha lika mycket fett i hjärnan och vara lika blåst. Gå för helsefyr och ta en nybörjarkurs i engelska, så slipper du sitta här och göra bort dig i tid och otid. Och då nämner jag inte ens att du har NOLL kunskaper i mikrobiologi...

Herregud...
Senast redigerad av korrektamund0 2026-06-13 kl. 12:02.
Citera
2026-06-13, 12:36
Medlem
Link04s avatar
Citat:
Åh herregud, just när man trodde att pappskallen inte kunde bli dummare, då går han och bevisar att man ändå hade fel..

Nej, ditt dumma antivaxxar-patrask, det är ingen som påpekar att det är "ett protein från vaccinet som dröjer kvar". Men det fattar inte du för du är så totalt obegåvad, outbildad och ointelligent att du inte ens klarar av att LÄSA vad som står i artikeln. Jag skall hjälpa lilla antivaxxar-patrasket så får vi se om det sjunker in i ditt lilla dumhuvud:

At no point. SJUNKER DET IN I LILLA DUMHUVUDET!? Dina engelskakunskaper verkar förvisso vara i nivå med en latrintunna, men till och med DU borde kunna översätta vad som står där.

https://www.techarp.com/fact-check/yale-study-spike-proteins-700-days/

By actual COVID-19 infections. Fattar du!? Och det här fick lilla dumhuvudet till:

Jag tar det igen:
Artikeln påpekar att resultaten i studien pekar på att de personer som lider av PVS möjligen har en defekt som gör att de inte klarar av att rensa bort det spikprotein som lämnats kvar EFTER COVID-19 infektion. FATTAR LILLA DUMHUVUDET? INFEKTION! Jag tar det igen: INFEKTION

Och som vanligt fick lilla antivaxxar-patrasket det till VAXXXXXXIIIIIIIIIIIN!

Det är faktiskt synd om dig, det kan inte vara helt enkelt att ha lika mycket fett i hjärnan och vara lika blåst. Gå för helsefyr och ta en nybörjarkurs i engelska, så slipper du sitta här och göra bort dig i tid och otid. Och då nämner jag inte ens att du har NOLL kunskaper i mikrobiologi...

Herregud...

Så Dr Lamento får underkänt i sin coronaanalys?
Citera
2026-06-13, 12:38
Medlem
Citat:
"The actual ingredients of an mRNA vaccine—the fragile mRNA strands and the lipid nanoparticles that protect them—are highly fragile."

Å fan, någon borde väl ringa Karikó och Weissman och be dem lämna tillbaka sina Nobelpris då? De fick ju 2023 års pris i fysiologi/medicin just för att de lyckades göra mRNA-"vaccinet" mindre fragilt... men visst, vad vet väl Nobelkommittén? 🙄 🤡 😁
Citera
2026-06-14, 01:33
Medlem
Vi kan notera att forskare fortsätter att försöka förstå varför Covid-vaccinet ger upphov till en konstig höjning av IgG4-antikroppar, och försöker förstå vilka effekter detta kan få. Vi vet ju att Irrgang et al visade på detta i december 2022 och att Uversky et al undersökte det i maj 2023 och funderade på om det kunde öka cancerrisk, och vi vet att ett stort antal peer reviewade artiklar om detta följde utan att tidningar skrev om det. Fortfarande 5 år efter vaccinets introduktion vet man inte hur detta sker eller varför och inte heller vilka effekter det får. I detta vaccin som beskrivits som världens mest undersöka. Ja, då kan de andra vaccinen nog inte vara så undersökta.

Och just därför är det förstås inte så kul att prata om detta för medierna och andra, Och kanske är det rent av därför vi kan se fram emot ett annat vaccin nästa höst eftersom mRNA-vaccinet då inte längre har köpts in av Sverige. Vem vet?

Och nu var det dags för en ny artikel som jag citerar Trial Site News inledning om, med länk till artikeln därefter:
The IgG4 Puzzle Deepens: Dartmouth Scientists Trace a Curious Immune Shift After mRNA Vaccination

A team led by Dhvanir N. Kansara and Margaret E. Ackerman at Dartmouth College has added an important new piece to one of the most debated immunology questions of the COVID-19 era: why do SARS-CoV-2 mRNA vaccines induce rising levels of spike-specific IgG4 antibodies months after vaccination? In a May 2026 bioRxiv preprint, the researchers followed 101 pregnant and non-pregnant vaccine recipients and found that late-emerging IgG4 antibodies appear to arise largely from vaccine-induced antibody lineages (...) While the findings strengthen evidence that IgG4 class switching is a real and reproducible biological phenomenon after mRNA vaccination, the clinical significance remains unresolved. https://www.trialsitenews.com/a/the-igg4-puzzle-deepens-dartmouth-scientists-trace-a-curious-immune-shift-after-mrna-vaccination-998 4e677
Enligt artikeln fann man att IgG4 uppkom ett tag efter vaccinationen och sedan ökade, vilket vi ju sett många gånger, till exempel i studien över barn, 10-åringar om jag minns rätt, för nåt år sedan, vilket jag skrev om här, som fann att IgG4 hos barnen började öka efter några månader och sedan fortfarande fanns där ett år senare. Brogna et al som också fann detta spekulerade ju i olika orsaker till detta, till exempel att det kanske var bakterier i kroppen som påverkades av mRNA-vaccinet till att börja producera spikproteinfragment, och de fann sådana från vaccinet ett halvår efter vaccinationen. En annan möjlig förklaring som de spekulerade kring var ifall vaccinet integrerades i cellkärnor. Den här nya artikeln fann alltså även den att det startar en process ett tag efter vaccineringen:
(...) both pregnant and non-pregnant vaccine recipients exhibited CSR toward more functionally inert IgG4 subclass late after the second vaccine dose. The clonotypes detected as IgG4 at late timepoints tended to be more highly mutated, more prevalent, and to increase over time.
https://www.biorxiv.org/content/10.64898/2026.05.29.728639v1
Och vad denna process är för något i vet ingen fortfarande 5 år efter introduktionen av detta, som det brukar heta, världens mest studerade vaccin.
Citera
2026-07-16, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dick-Jerker

Ja, men den vinkeln är ju negativ mot det övergripande narrativet, som ju inte är objektivt och därmed är den inte intressant, att däremot spekulera om positiva effekter går bra och brukar spridas även i medicinska tidningar, se nedan.

Citat:

Måste vara jobbigt att vara så biased, men det är inget fel så länge du erkänner att du är biased.

Vem minns inte hur olika forskare, i peer reviewartiklar, frågade sig om vaccinets kunde orsaka cancer. Samtidigt kom mängder med läkares vittnesmål i Washington Times och andra medier om konstiga cancerformer de menade sig ha sett under pandemin.

Det intressanta var inte att vanliga, oroliga personer skrev om detta på nätet, utan att de som beskrev sig som de vetenskapliga började bedriva cancellering av forskarna och hånande av de vanliga, oroliga personerna.

Den som vill kan lätt googla fram att det många gånger istället påstods att vaccinet inte kan ha nån påverkan på cancerceller.

Det inte minst intressanta var att när det 2025 däremot kom en studie som sa att KANSKE Covid-vaccinet kunde göra cancerceller känsligare för behandling så spreds detta som en löpeld över världen. Och då var det ingen skeptiker som påpekade att artikeln inte visade detta. Den spekulerade.

Därmed kan vi se att så länge spekulationerna ligger i linje med vaxxarnas världsbild så behövs inget kritiskt tänk för dem. Detta fenomen såg vi ju även under pandemins första år, då tidningar rapporterade om hur vaccinet minsann tycktes bota både det ena och det andra förutom Covid. Det var allt från herpes till annat som påstods bli botat, som en bieffekt.

I BMJ gick man så långt att man lekfullt använde ordet "turbo charge" cancer, som för att" anknyta till vad man menade var dårarna som talat om "turbo cancer":
mRNA covid vaccines may “turbo charge” cancer immunotherapy, research suggests

Patients with cancer who received a covid mRNA vaccine within 100 days of beginning immunotherapy treatment gained significant benefit in terms of survival and disease progression, new research suggests.1 https://www.bmj.com/content/391/bmj.r2245
Och djävlar vad denna enastående nyhet spred sig över världen. I var och varannan tidning.

Dagens Medicin 2025:
Patienter med enten lungekræft eller melanom, der har fået en mRNA-baseret covid-19-vaccine kort før behandling med immunterapi, lever markant længere end patienter, der ikke er blevet vaccineret. Det viser et nyt studie, som netop er blevet fremlagt på årskongressen for European Society of Medical Oncology. https://www.dagensmedicin.dk/medicinske-kongresser/esmo/covid-vacciner-forbedrer-responset-pa-immunterapi-mod-kraeft/#error=login_required&state=7b3b97a9-f70b-4b95-8370-f2937a4e9e4b&iss=https%3A%2F%2Fsso.bonnierhealthca re.com%2Frealms%2Fdenmark
Expressen 2025:
Kan covidvaccinet hjälpa vid cancer?

Vissa vaccin har visat sig ha oväntade positiva bieffekter.

Kan det även gälla mRNA-vaccin mot covid-19?

En ny studie ger hopp om nya behandlingsmöjligheter vid cancer.
https://www.expressen.se/livsstil/halsa/kan-covidvaccinet--hjalpa-vid-cancer/
Och otaliga andra nyhetsmedier.

Men detta var inte bevisat. Ändå spreds det, precis som liknande saker spreds under pandemin.

Men nu några månader senare har det visat sig i Cancer Discovery, med impact factor 29.5, att den baserades på biased forskning och inte stämde. Det var med andra ord det som i vanligt tal brukar kallas bullshit.
Abstract
Real-world data suggest that SARS-CoV-2 mRNA vaccines, administered within 100 days of immune checkpoint inhibitor (ICI) treatment (“peri-ICI vaccination”), may improve ICI effectiveness through synergistic immune priming. In an independent real-world cohort and re-analysis of a published cohort, both from tertiary cancer centers in the USA, multiple analyses did not support a treatment-synergy hypothesis. Applying a prior analytic framework, although longer survival with peri-ICI vaccination was observed at the start of the pandemic, this association was not seen in periods when vaccination was broadly available. Longer survival with vaccination in the early pandemic was also not specific to ICI therapies. Progression-free survival during periods of high vaccine uptake was not longer than in pre-vaccination periods. Together, these findings indicate that the previously reported vaccination survival advantage is largely explained by selection bias, with patients who had more favorable prognoses more likely to receive SARS-CoV-2 vaccination, particularly in the early pandemic.
https://aacrjournals.org/cancerdiscovery/article/doi/10.1158/2159-8290.CD-26-0403/786078/Deconvolving-SARS-CoV-2-mRNA-vaccine-impact-on
"Konstigt" nog verkar ingen vilja rapportera att påståendena om Covid-vaccinets mirakulösa påverkan på cancerceller inte stämde.
Citera
Igår, 00:28
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Måste vara jobbigt att vara så biased, men det är inget fel så länge du erkänner att du är biased.
Det är knappast förvånande att outbildade och okunniga i ämnet inte klarar av att se skillnad på empiri och bias.

Att jag ideligen avslöjar och avfärdar allt det antivaxxar-patraskeri du och andra vräker ur er till höger och vänster som lögn, trams och ren desinformation betyder inte att jag är bias:ed, det betyder att den som författat inläggen är urusel på att läsa och tolka enkla vetenskapliga begrepp, inte förstår enkel mikrobiologi och inte kan de processer som omgärdar och styr kliniska försök samt regulatoriska riktlinjer som gäller för att utvärdera läkemedel inför godkännande och därefter övervaka säkerheten. Då nämner jag ändå inte att det inte är helt ovanligt att hen avsiktligen försöker sprida lögner och felaktigheter.

Att ideligen hänvisa till empiriska fakta, officiell statistik och dokumentation är inte bias, det är att tillhandahålla korrekt information. Det är inte ett dugg jobbigt, det är bara att läsa innantill.
Citera
Igår, 20:13
Medlem
Link04s avatar
Citat:
Det är knappast förvånande att outbildade och okunniga i ämnet inte klarar av att se skillnad på empiri och bias.

Att jag ideligen avslöjar och avfärdar allt det antivaxxar-patraskeri du och andra vräker ur er till höger och vänster som lögn, trams och ren desinformation betyder inte att jag är bias:ed, det betyder att den som författat inläggen är urusel på att läsa och tolka enkla vetenskapliga begrepp, inte förstår enkel mikrobiologi och inte kan de processer som omgärdar och styr kliniska försök samt regulatoriska riktlinjer som gäller för att utvärdera läkemedel inför godkännande och därefter övervaka säkerheten. Då nämner jag ändå inte att det inte är helt ovanligt att hen avsiktligen försöker sprida lögner och felaktigheter.

Att ideligen hänvisa till empiriska fakta, officiell statistik och dokumentation är inte bias, det är att tillhandahålla korrekt information. Det är inte ett dugg jobbigt, det är bara att läsa innantill.

Trevligt att se att du återkommer hela tiden till medicintrådarna och i synnerhet den här covid tråden. Jag förstår att du måste älska att få prata med likasinnade här inne på flashback 🤗
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in