Citat:
Hmm låter som punka nu är du säger det! Så fort jag kom i kontakt med venen så kände jag ett litet ”plopp” och fick stenhårt svar instantly tillsammans med en smärta jag inte var beredd på, ett var väl inte douthärdligt direkt med det kändes helt klart att något var knas..(ajajajajsj wtf!??ajjje.. ) Bästa sättet jag kan beskriva känslan på haha) drog ut för det kändes fel att köra i något där det ömmar så haha.. har nog slagit i mig för många pannor senaste dygnen så är inte så konstigt om det gick sönder lite där..lyckades även på andra sidan dum som man är.. är lite spänd/känner ett tryck på högern annars är lite öm i venerna so fått mest stryk men visst märker man och bågot är super knas tänker? Lite blåmärken har jah men det bra ut annars
Nu vart det röröigt
Off topic
bra grejer haha sorry)
Måste börja hitta tillbaka till mig själv igen.. har en jätte jätte bra grund att stå och mådde jättebra där ett för ett par år sen. Kanske hittar jag dit igen.
Bryr mig knappt längre om mig själv utan jag kör bara på liksom. att jag visste jag skulle bli tvärtorsk om jag testa amf iv.. ändå gjorde jag det utan någon some helst eftertanke..
Tack för svar
Nu vart det röröigt
Off topic
bra grejer haha sorry)Måste börja hitta tillbaka till mig själv igen.. har en jätte jätte bra grund att stå och mådde jättebra där ett för ett par år sen. Kanske hittar jag dit igen.
Bryr mig knappt längre om mig själv utan jag kör bara på liksom. att jag visste jag skulle bli tvärtorsk om jag testa amf iv.. ändå gjorde jag det utan någon some helst eftertanke..
Tack för svar
Ett punka brukar ju inte göra så ont. Det gör lika lite ont att trycka nålen genom venen på den sidan som när du kom in i venen. Det kan inte vara så att du tappade svar och fick lite av lösningen utanför venen? För det kan säkert vissa tycka gör väldigt ont. Ett punka resulterar ju i svullnad och en liten bula/ärta under huden.
Byt ställe du injicerar på. Sätt inte alla pannor på samma ställe eller ens helst samma ven. Kolla lite anatomi och lär dig vart du kan leta. Köp en sådan benlampa om du inte kan känna/se.
Drick vätska och lite salt om venerna försvinner under ett rejs. Eller ta rövpannor om dom försvinner.
Du har bara en uppsättning vener och det är trist om dom försvinner onödigt tidigt i karriären. Men det gör dom om du inte tar hand om dom.
Ja du märker om något är allvarligt fel. Det brukar synas och kännas.