2026-08-23, 22:49
Medlem
Paelsmaestarens avatar
Nu har jag fan skjutit tjack vid 4 olika tillfällen men aldrig känt av nån jävla kick, iaf inte någon nämnvärd... Absolut inte så jag kan förstå att folk tycker det är värt att sitta frustrerade i flera timmar och leta svar för att få i sig sin dos.

Vad fan gör jag för fel? Testat med olika sorter (de senaste gångerna med braaaaa grejer) och olika metoder/nålar o så. Ett par har varit uppenbart att jag missat men för det mesta tycker jag de har sett bra ut, följt utav att åter igen bli besviken på att jag inte känner av nåt.

Har satt dem själv med undantag för en som missade totalt och en som inte hann börja skjuta innan han nojjade ur, får la helt enkelt börja umgås mer med vana sprutisar så nån som vet vad de håller på med kan sätta en på mig...
Citera
2026-08-25, 19:07
Medlem
Sleazetjackisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paelsmaestaren
Nu har jag fan skjutit tjack vid 4 olika tillfällen men aldrig känt av nån jävla kick, iaf inte någon nämnvärd... Absolut inte så jag kan förstå att folk tycker det är värt att sitta frustrerade i flera timmar och leta svar för att få i sig sin dos.

Vad fan gör jag för fel? Testat med olika sorter (de senaste gångerna med braaaaa grejer) och olika metoder/nålar o så. Ett par har varit uppenbart att jag missat men för det mesta tycker jag de har sett bra ut, följt utav att åter igen bli besviken på att jag inte känner av nåt.

Har satt dem själv med undantag för en som missade totalt och en som inte hann börja skjuta innan han nojjade ur, får la helt enkelt börja umgås mer med vana sprutisar så nån som vet vad de håller på med kan sätta en på mig...
Vilka doser har du provat?
Att skjuta 0,1g gatutjack ger kanske inte nämnvärd skjuts, men att slå i sig en 0,5 gatutjack kommer skjutsa på rätt bra!

Säker du på att sätter dom rätt? Alltså rakt i en ven, med bra svar (alltså att du får in ordentligt med mörkrött blod om du drar kolven lite utåt?) och inte sätter utanför?

Blir du hög med utebliven skjuts eller känner du ingenting alls? Om det förstnämnda så sätter du fel, om det sistnämnda så är det dåligt tjack eller så tar du för lite
Citera
2026-08-26, 14:37
Medlem
jakirosmothers avatar
Citat:

bara noobs förstör sina vener
Citera
2026-08-27, 20:49
Medlem
su9741s avatar
Är jag den ända som inte känner något först när man injicerar sen sakta så blir man påtänd
Citera
2026-08-28, 22:28
Medlem
Paelsmaestarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sleazetjackisen
Vilka doser har du provat?
Att skjuta 0,1g gatutjack ger kanske inte nämnvärd skjuts, men att slå i sig en 0,5 gatutjack kommer skjutsa på rätt bra!

Säker du på att sätter dom rätt? Alltså rakt i en ven, med bra svar (alltså att du får in ordentligt med mörkrött blod om du drar kolven lite utåt?) och inte sätter utanför?

Blir du hög med utebliven skjuts eller känner du ingenting alls? Om det förstnämnda så sätter du fel, om det sistnämnda så är det dåligt tjack eller så tar du för lite
0,2-0,6 typ, lite olika. Men oftast vart påtänd redan innan, raceat på med rövpannor. Känner att det slår på mer men ingen vidare skjuts

Slog i mig 0,5g igår i nyktert tillstånd, då skjutsade det väl på men vetifan, kändes mest obehagligt. Kanske lär mig uppskatta det, jag kommer inte ge mig förrän jag fattar grejen!

Lite dumt att jaga draken när man aldrig ens upplevt den kanske men yolo
Citera
2026-08-29, 22:13
Medlem
PatrickEkwalls avatar
Citat:
0,2-0,6 typ, lite olika. Men oftast vart påtänd redan innan, raceat på med rövpannor. Känner att det slår på mer men ingen vidare skjuts

Slog i mig 0,5g igår i nyktert tillstånd, då skjutsade det väl på men vetifan, kändes mest obehagligt. Kanske lär mig uppskatta det, jag kommer inte ge mig förrän jag fattar grejen!

Lite dumt att jaga draken när man aldrig ens upplevt den kanske men yolo

Köper du grejerna på nätet eller?

Alltså när man slår plattan i mattan på en rykare så fylls lungorna med den kemiska amfetaminsmaken. Det ångar upp i truten samtidigt som tiden saktar ner och inom några sekunder reser sig håret på hela kroppen. Omgående slungas man ut i en rejäl påtändning - och med spända käkar och språng i steget flyger man iväg till handfatet för att skölja rent verktyget. Det är obligatoriskt att lyssna på sin intensivaste favoritlåt i samband med injektionen. Bottvolym.

Vilken jävla känsla. Tur att man inte pundar längre, för det där klarade jag inte av att hantera för fem öre...
Citera
2026-09-07, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sleazetjackisen
Vad tror du själv?
Anledningen till att du får stora ärr är ju för att du sätter lösningen direkt i muskeln/underhudsfettet, vilket leder till vävnadsskador, irritation från lösningen eller infektioner. Du måste väl ändå förstå att det enda du gör är att ge dig själv livslånga komplikationer och onödig smärta?
Det ger ju förfan inte ens en kick av att sätta den rakt i muskeln, du kanske borde börja köra rövpannor istället? Då får du ju iaf ut något av det, utöver ärr, bulor och smärta.

Jag har efter 8+ års iv-bruk lärt mig att man kan hitta vener lite överallt på kroppen!
Allt från händerna, underarmarna, armhålan, överarmarna och fötterna/benen. När jag hade bränt båda armvecken och de stora synliga venerna på underarmen så fick jag lära mig lite anatomi (jag kollade mest på ”venkartor”) för att se vart det eventuellt kunde finnas en ven, sen får man lära sig att bli bättre på att sticka rätt och absolut aldrig hålla på o gräva runt eller fiska när man väl är i armen - bättre att dra ut o börja om!

Har idag inga synliga vener, men jag kan med förbundna ögon leta rätt på en ven med hjälp av fingret, stasa, sticka och skjuta på första försöket ändå! Hade jag haft samma teknik nu som i början så hade jag aldrig förstört alla ”stora” vener, men tack vare att man va så dum och naiv så får man nu sticka sig själv i lite konstiga och svåra vinklar..
Tack för svar, känns bättre skjuta ändå än att dra de i snoken.
Rövpannor litar jag inte på.
Men börjar få för mkt ärr nu
Citera
2026-09-08, 07:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niddzg
Tack för svar, känns bättre skjuta ändå än att dra de i snoken.
Rövpannor litar jag inte på.
Men börjar få för mkt ärr nu

Mitt tips är att softa med verktygen ett bra tag och köp hirudoid salva från apoteket och smeta på det på huden där du pajat venerna. Bara inte på öppna sår. Det fixar inte ärren men venerna under blir bättre
Citera
2026-09-08, 19:48
Medlem
Tjack IV tog ett tag för mig att känna av "rushen".
Säkert 20st silar.
Nu sitter jag på tjack som inte ger någon kick.
Sköljer mig med ett lugn dock.
Citera
2026-09-17, 21:20
Medlem
Paelsmaestarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatrickEkwall
Köper du grejerna på nätet eller?

Alltså när man slår plattan i mattan på en rykare så fylls lungorna med den kemiska amfetaminsmaken. Det ångar upp i truten samtidigt som tiden saktar ner och inom några sekunder reser sig håret på hela kroppen. Omgående slungas man ut i en rejäl påtändning - och med spända käkar och språng i steget flyger man iväg till handfatet för att skölja rent verktyget. Det är obligatoriskt att lyssna på sin intensivaste favoritlåt i samband med injektionen. Bottvolym.

Vilken jävla känsla. Tur att man inte pundar längre, för det där klarade jag inte av att hantera för fem öre...
Nä men har varit svårt att få tag på bra grejer här senaste tiden. Har fortsatt med IV lite då å då och aaa visst känns det la skönt men mest blir jag la bara lite varm..

Jaja nu har jag inte tagit ett skit på två veckor iaf (det har varit väldigt mycket och väldigt intensivt ett tag nu) och en bekant säger att han fått tag på cpgrejer så på fredag blir det en vända till bytet så får vi se om detta gör nån skillnad.
Citera
2026-09-17, 21:41
Medlem
PatrickEkwalls avatar
Citat:
Nä men har varit svårt att få tag på bra grejer här senaste tiden. Har fortsatt med IV lite då å då och aaa visst känns det la skönt men mest blir jag la bara lite varm..

Jaja nu har jag inte tagit ett skit på två veckor iaf (det har varit väldigt mycket och väldigt intensivt ett tag nu) och en bekant säger att han fått tag på cpgrejer så på fredag blir det en vända till bytet så får vi se om detta gör nån skillnad.

Eller så lägger du ner det innan du fattar grejen.

När mitt hjärnkontor väl gjorde kopplingen mellan det visuella blodsvaret och den sensuella golvningen jag upplevde kort därpå, ja - då var det kört för min del!

Ta hand om dig oavsett.
Citera
2026-09-18, 11:54
Medlem
Paelsmaestarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatrickEkwall
Eller så lägger du ner det innan du fattar grejen.

När mitt hjärnkontor väl gjorde kopplingen mellan det visuella blodsvaret och den sensuella golvningen jag upplevde kort därpå, ja - då var det kört för min del!

Ta hand om dig oavsett.
Hand tar jag nästan alltid om mig! Glömmer äta nån gång ibland när det går för fort men annars så

Kört är det redan, kör ändå en femma om dagen i röven så jag tänker att det inte gör så mycket om jag byter tillvägagångssätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in