2026-03-01, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NiceNameTwice
Tycker det blir mildare biverkningar av tjacket, när man ska kliva av och så känns det inte lika jävligt. Jag blir mest trött bara och vill sova. Ingen snifflande pulvernäsa och konstig i magen av massa bombande osv.

Sen är det såklart inte så bra för kroppen på en mängd andra sätt. Man sticker sönder sig och förstör vener, får punkteringar och med IV i sig öppnar sig en ny värld med risk för blodsmitta, infektioner och annat mysigt. Det ser ju sällan trevligt och angenämt ut om inte annat.

Med det sagt så ångrar jag inget.

Jag har alltid trott det blir mycket aggressivare biverkningar är det en personlig åsikt eller är det i generellt mindre biverkningar när man skjuter. /Har inte planerat att börja skjuta för känns som de kan gå åt helskotta när man börjar med sprutor är som tur att nålrädd jag är för det mesta bara nyfiken
Citera
2026-03-02, 04:19
Medlem
Grovsnusss avatar
[quote=NykterPundare|94397240]
Citat:
Ursprungligen postat av NiceNameTwice
Vad med underarmarna? Tänker på slasken t.ex. Venerna på handen är ju så jäkla små och ömtåliga

https://i.ibb.co/zWGr7cZd/image.png

Armvecket var det absolut första jag sabbade på mig själv. Det gick fort. Enda generella tips jag kan ge är typ testa stasa (det har du säkert gjort redan, men ändå). Ungefär 10cm ovanför där du tänkt injicera. Inte svinhårt.

Håller du upp armen i motljus så kan lämpliga vener kasta en liten liten skugga. Prova känna/dra med ovansidan av ditt pekfinger tex gentemot huden på armen för att lättare känna ojämnheter (vener)
[

Tack för svaren grabbar, gav upp för den här gången fick bli handen.. men nu är grejerna slut så behöver inte tänka på det längre hehe. Men nästa gång ska jag fan lyckas! Tack för informationen
sluta skjuta. till slut ryker venerna för all framtid!
Citera
2026-03-02, 20:49
Medlem
NiceNameTwices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Negativa-
Jag har alltid trott det blir mycket aggressivare biverkningar är det en personlig åsikt eller är det i generellt mindre biverkningar när man skjuter. /Har inte planerat att börja skjuta för känns som de kan gå åt helskotta när man börjar med sprutor är som tur att nålrädd jag är för det mesta bara nyfiken

Kan ju inte tala för någon annan mig själv än vad jag upplever. Vet inte om det är så mycket av en åsikt dock? Någon annan kan mycket väl ha en upplevelse som skiljer sig från min. Jag vet inte.

Har en ganska lång historia med tjack och IV bruk, värt att tillägga är väl att jag idag är helt clean och mår bra
Citera
2026-03-03, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Negativa-

Det tycker jag verkligen inte. Gör som doktorn, IV. Tycker det kändes mer fräscht i längden. Så länge du spritar där du ska skjuta och inte använder nålen mer än en gång och inte skjuter i samma ställe hela natten så är det inte så farligt. När du lärt dig (vilket vissa aldrig för verkar det som) så blir det inga bulor eller blåmärken. Bara en liten prick efter nålen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in