Citat:
Ursprungligen postat av
Salmonellatv
Jag ber till högre makter varje dag om att ni ska ha rätt. Ligger sömnlös om nätterna och orkar knappt gå till jobbet längre då det känns som jag ska bli inkallad till chefen närsomhelst.
Som jag sade innan, har du hört detta från någon facklig eller liknande?
Jag menar inte detta på ett negativt sätt, utan det är i all välmening från en kollega till en annan. Det kommer bli väldigt mentalt påfrestande att jobba i denna branschen om du oroar dig
såhär mycket över detta "rykte", när ingenting som ens hade kunnat tolkas som varsel kommit ut. Du vet lika väl som jag, dom satsningar som har gjorts med hänsyn till utökad SR-kompetens hos förare, erbjudande om att sälja sommarsemesterna, de långa vakanslistorna för någon vecka sedan, samt de löpande vakanserna i princip dagligen. Alla reserver man behöver ut och jobba på. De tåg som ställts in pga personalbrist. Personligen har jag inte aldrig hört rykten om att det kanske kommer varslas.
Jag säger självklart inte att vi är immuna mot varsel, men som det ser ut ser jag inga varningstecken om att varsel kommer bli verklighet.