2026-05-12, 22:01
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ond.hicka
Inte exakt som rektorn, väl. Men om så är fallet så vet vi ju inte vad flickan vill, kanske vill hon det jättemycket, är det så långsökt att tro att hon verkligen vill bli använd som slagträ om hon nu verkligen vill bli använd som knulldocka?

Nej, inte exakt. Men det finns definitivt många som vill tala för hennes sak och använda henne som medel för att främja sin egen agenda.

Det där med att bli använd som knulldocka kontra att ha normalt sex är förstås minerad mark. Jag kan inte redogöra för skillnaden för andra människor och det är förstås individuellt för alla i olika åldrar. Det objektiva fina, jämlika och normala sexet är i alla fall en illusion. Just därför vänder jag mig mot att försöka tillskriva henne en uppfattning om hur hon måste tänkt om sin affär med rektorn.

Det finns en lockelse i att vara ett offer och gå in i bilden som de vuxna vill att hon skall ha av hennes förhållande till rektorn. Så sett kan hon ju finna sig i att vara ett slagträ för att få bekräftelse och uppmärksamhet. Jag tror alla är överens om att hon skall låta bli att tro att hon själv gjort något fel även om rektorn har det. Det är en fin tanke, men till skillnad från en del belackare här tror jag det blir svårt om hela förhållandet var smutsigt, fult, äckligt, onormalt osv.
Citera
2026-05-12, 22:07
Medlem
Ond.hickas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Nej, inte exakt. Men det finns definitivt många som vill tala för hennes sak och använda henne som medel för att främja sin egen agenda.

Det där med att bli använd som knulldocka kontra att ha normalt sex är förstås minerad mark. Jag kan inte redogöra för skillnaden för andra människor och det är förstås individuellt för alla i olika åldrar. Det objektiva fina, jämlika och normala sexet är i alla fall en illusion. Just därför vänder jag mig mot att försöka tillskriva henne en uppfattning om hur hon måste tänkt om sin affär med rektorn.

Det finns en lockelse i att vara ett offer och gå in i bilden som de vuxna vill att hon skall ha av hennes förhållande till rektorn. Så sett kan hon ju finna sig i att vara ett slagträ för att få bekräftelse och uppmärksamhet. Jag tror alla är överens om att hon skall låta bli att tro att hon själv gjort något fel även om rektorn har det. Det är en fin tanke, men till skillnad från en del belackare här tror jag det blir svårt om hela förhållandet var smutsigt, fult, äckligt, onormalt osv.
Jag var inte helt seriös. Jag tror att det är svårt att se på det förhållandet som något annat än smutsigt, fult, äckligt, onormalt osv, även om han säkert var mycket romantisk ibland och de säkert bytte kärleksord tillsammans med könssafter.
Citera
2026-05-12, 22:12
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ond.hicka
Jag var inte helt seriös. Jag tror att det är svårt att se på det förhållandet som något annat än smutsigt, fult, äckligt, onormalt osv, även om han säkert var mycket romantisk ibland och de säkert bytte kärleksord tillsammans med könssafter.

Jag förstår att du inte var helt seriös, men det sade något på ett ironiskt sätt. Så du skiljer strikt på fint och fult sex och det beror inte på de faktiska omständigheterna kring akten vilket som är vilket, utan på sådant vilka människor är och vilken sexpartnerns inställning till den sexuella akten är? Kanske på hur en utomstående bedömare objektivt skulle se på din och din partners sex?
Citera
2026-05-12, 22:35
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:

Har jag förstått dig rätt att du försöker sätta dig in i hur den 15 åriga flickan tänkte kring detta?

Isåfall vad har det för betydelse?
Citera
2026-05-12, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Har jag förstått dig rätt att du försöker sätta dig in i hur den 15 åriga flickan tänkte kring detta?

Läser man FUP så framkommer det att hon mådde dåligt av relationen, då rektorn ofta var arg på henne. Kallade henne "omogen", påstod att hon skrev "AI-genererad text". Hon hade ofta ont i magen pga. hans ilska mot henne. Hon fick heller inget berätta om det hela, så när han var arg på henne hade hon ingen att prata med. Han försökte också förstöra relationen mellan henne och hennes föräldrar genom att säga till henne att föräldrarna inte ville ha henne. Han sa till Socialtjänsten att hon borde bo hemma hos honom.

Tjejen har för övrigt ADHD med autistiska drag och ska utredas för autism. Hon har även språkstörning. Enligt bedömning är hon smart, men som två år yngre än sin biologiska ålder. Så när hon var 15-16, var hon mentalt mer som 13-14. Och är mycket lojal och i behov av bekräftelse. Rektorn var även hennes stödperson och visste givetvis om allt detta. Och utnyttjade uppenbart denna kunskap om henne för att kunna grooma henne.
Citera
2026-05-13, 07:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Läser man FUP så framkommer det att hon mådde dåligt av relationen, då rektorn ofta var arg på henne. Kallade henne "omogen", påstod att hon skrev "AI-genererad text". Hon hade ofta ont i magen pga. hans ilska mot henne. Hon fick heller inget berätta om det hela, så när han var arg på henne hade hon ingen att prata med. Han försökte också förstöra relationen mellan henne och hennes föräldrar genom att säga till henne att föräldrarna inte ville ha henne. Han sa till Socialtjänsten att hon borde bo hemma hos honom.

Tjejen har för övrigt ADHD med autistiska drag och ska utredas för autism. Hon har även språkstörning. Enligt bedömning är hon smart, men som två år yngre än sin biologiska ålder. Så när hon var 15-16, var hon mentalt mer som 13-14. Och är mycket lojal och i behov av bekräftelse. Rektorn var även hennes stödperson och visste givetvis om allt detta. Och utnyttjade uppenbart denna kunskap om henne för att kunna grooma henne.

Du har så rätt så.

Inte bara kallade han henne omogen utan även "inte seriös". Han blev sur och gjorde slut då hon berättade om intresse för en kille i sin egen ålder. Herregud, han en 50-årig rektor, hon en högstadietjej med ADHD.

Det finns en här som dagligen tapetserar tråden med hypotetiska argument kring vad 15-årsregeln innebär.

Vi andra inser vad som ingår i en rektors arbetsbeskrivning.

Den här rektorn är en skithög rakt igenom. Utnyttjar hänsynslöst en elev, tidigare gjort samma sak med annan elev, bedrar sin sambo som han bedrog sin ex-fru med. (i bil på samma undanskymda plats där han och eleven var. Det stället kände sambon A till och körde dit. Med onda aningar eller visshet om vad som försiggick på platsen.)

Gillar att tjejen får ett rejält skadestånd! Även om det kanske minskar en del i hr.
Gillar också att verkligheten kom i kapp rektorn. Han sket i det blå skåpet, sabbade sin karriär, förstörde för andra och sitter nu där han ska sitta!
Heja tjejen!
Citera
2026-05-13, 10:02
Medlem
tantaluss avatar
Citat:
Nu är han det då han felaktigt är utpekad som våldtäktsman. Någon våldtäkt har ju inte förekommit i det här fallet. Det handlar ju som sagt om någon som utnyttjat sin ställning och skeva maktförhållanden, men handlingarna som sådana är inte onda och avsedda att skada någon.

Någon som stulit något bör förvisso straffas men skulle ändå vara ett offer för ett orättfärdigt rättsystem om han istället blev utpekad som mördare och avrättad. I alla fall enligt vad jag ser som rimlig syn på förbrytelser.

Ut det perspektivet är det inte konstigt att rektorn har svårt att acceptera domslutet.

Tidigare hade vi sexuellt utnyttjande som brottsrubricering men allt har av ideologiska skäl buntats ihop i begreppet våldtäkt av olika slag - oklart samtycke till följd av berusning för egen hand, sex med någon som står i beroendeställning, fingrar in i slidmynningen vid hångel på en nattklubbstoalett etc. får samma rubrik som en full överfallsvåldtäkt i elljusspåret, samtidigt som beviskraven har sänkts så att de är väsentligt lägre än för andra brott. Jag tror mig förstå bevekelsegrunderna men tror också att de över tid riskerar att slå tillbaka åt andra hållet: rättsstaten tappar legitimitet och informationsvärdet i att någon dömts för våldtäkt kan lika gärna vara i nivå med att känna till att vederbörande dömts för snatteri.
Citera
2026-05-13, 10:13
Medlem
tantaluss avatar
Citat:

Jag har i tidigare inlägg skrivit vad jag anser om den groomande sneaky fucker-hyenan till rektor men det är svårt att skaka av sig att flickan sökte upp honom i skolan i syfte att få relationen att fortsätta och att anmälan var en hämnd för att han stötte bort henne. Som sagt, sparken och fällande dom för sexuellt utnyttjande (beroendeställning) med ett par års kost och logi på statens bekostnad hade varit en mer rimlig rubricering och konsekvens.
Citera
2026-05-13, 11:15
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onemisstake
Det du just beskrev borde är exakt det varenda anställd inom skolmyndigheten vet, särskilt för en rektor/skolledare/skolchef som har största ansvaret för alla på skolan, och du kallar mig naiv, tittat dig i spegeln?
Så är det, men nog kan jag också förstå om "sex" har företräde framför moral och vett. Åtminstone 1 gång på 10.000. Vi pratar ju om ett nästan helt avsexualiserat samhälle. Vi vet knappt hur sex eller attraktion fungerar längre.
Citera
2026-05-13, 14:04
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9

Jag tycker jag har varit ganska tydlig i att jag anser att man måste skilja på att det är fel av rektorn att ha ett sexuellt förhållande med flickan å ena sidan å att förhållandet mellan dem nödvändigtvis måste vara fult och perverst i sig.

I vågskålen ligger också att flickan har rätt till sexuellt självbestämmande som de vuxna nu tagit ifrån henne med hänvisning till att hon egentligen inte likt sina jämnåriga är femton år på riktigt och inte får ta beslut om att ha sex själv och med vem. Jag förstår vilka skäl som uppges till det, men jag är inte alls övertygad om att det är i hennes intresse, utan anser att hon utnyttjas som medel av människor med egna agendor och demoner att bekämpa.
Citera
2026-05-13, 14:45
Medlem
MissPencils avatar
Efter att ha läst en del kommentarer här så känns det som om Dumpen borde börja fiska på Flashback...
Citera
2026-05-13, 15:51
Medlem
StonedAssassins avatar
Tyvär så blir det så här när man tillåter pedofilrörelsen lbtq i samhället och manipulerar barn i skolor med det!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in