2026-05-09, 14:48
Medlem
Guldner.Spessarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sniegelskaal
Det är väl det han konstaterar också?
Definitivt inte! Han menar att han i stort ska undgå ansvar, därför att det kränker hennes sexuella integritet. Gubbslisk.
Senast redigerad av Guldner.Spessart 2026-05-09 kl. 14:59.
Citera
2026-05-09, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knutbyknut
Äntligen en vettig människa här inne.

Instämmer!
Citera
2026-05-09, 14:59
Medlem
Guldner.Spessarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sniegelskaal
Instämmer!
Ja, nu hopar sig rouéerna…
Citera
2026-05-09, 15:11
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guldner.Spessart
Du bortser från att hon har inte gjort något fel i det här sammanhanget. Hon har haft sex med honom i rätt ålder. Hon har haft sitt självbestämmande. Du tänker bakvänt eftersom du har medkänsla för honom. Det är han som har gjort fel och det är därför han som straffas.

Ja, det är han som gjort fel och skall ha sitt straff, därför att han utnyttjat din ställning. Men det är något annat än att deras förhållande i sig är perverst eller sexet väsensskilt från annat sex med samtyckande par med sexuellt självbestämmande. Det är där ditt och dessvärre rättsväsendets hyckleri och politiska bias kommer in i bilden.
Citera
2026-05-09, 15:21
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guldner.Spessart
Nej, det gör han inte, han tycker att gubbar i relativ mening ska kunna ta sig friheter mot unga flickor. Så länge töserna har åldern inne och med sämre vetande är med på noterna. Han är en frihetsälskande person!

Ja, det tycker jag absolut. Det är inte speciellt märkligt utan vad lagen föreskriver. Ditt flinande här betyder å andra sidan att du gärna drar in det sexuella självbestämmandet för ungdomar upp till arton, eller helst ännu längre, under förespegling att du värnar om dem. Det är förstås inte sant, dina motiv har du ihop med en massa andra mörkermän- och kvinnor. Därför är du en hycklare och den som är ett slem här. Ditt hat mot gubbslem är förstås underliggande.
Citera
2026-05-09, 15:24
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loco1214
Du har fel. 2025 stärktes skyddet för barn mellan 15-17 år. I lagen står det bl.a.; våldtäkt är när en vuxen person utnyttjar en ung som mår psykiskt dåligt, har en funktionsnedsättning, när personen är i beroendeställning till ex skolpersonal osv. Tycker det här äckligt Magnus kvalar in på alla dessa punkter. Tycker inte du?

Jag har inga synpunkter på att det är brottsligt, men straffet är helt absurt.

Om du tittar på vårt tidigare meningsutbyte så handlar det om att lagen säger att det normalt är tillåtet för män i medelåldern att ha sex med barn, dvs personer mellan femton och arton. Här handlar det om ett undantag från detta. Du skrev att män inte får ha sex med barn och jag skrev att jo, normalt får de det.
Citera
2026-05-09, 15:35
Medlem
Guldner.Spessarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Ja, det är han som gjort fel och skall ha sitt straff, därför att han utnyttjat din ställning. Men det är något annat än att deras förhållande i sig är perverst eller sexet väsensskilt från annat sex med samtyckande par med sexuellt självbestämmande. Det är där ditt och dessvärre rättsväsendets hyckleri och politiska bias kommer in i bilden.
Du har uppenbarligen inte läst domen eller inte förstått den, eller förstått den men du bryr dig inte. Där framstår rektorn som ett sexuellt rovdjur. När de väl träffas så har de alltid sex. Om hon inte kan det eller vill det av andra skäl så avbryter han mötet. I rätten säger han att det var en kärleksrelation men han är noga med att hon inte ska berätta för någon, speciellt inte hans flickvän. Men du kommer säkert att försvara detta som en fullständigt normal variation av en sexuell relation mellan tillåtande vuxna.
Citera
2026-05-09, 15:37
Medlem
Guldner.Spessarts avatar
Citat:
Ja, det tycker jag absolut. Det är inte speciellt märkligt utan vad lagen föreskriver. Ditt flinande här betyder å andra sidan att du gärna drar in det sexuella självbestämmandet för ungdomar upp till arton, eller helst ännu längre, under förespegling att du värnar om dem. Det är förstås inte sant, dina motiv har du ihop med en massa andra mörkermän- och kvinnor. Därför är du en hycklare och den som är ett slem här. Ditt hat mot gubbslem är förstås underliggande.
Återigen, hon har inte gjort något fel. Hon har åldern inne och har använt sitt sexuella självbestämmande. Du vägrar att se att det är han som står för ett massivt övergrepp. Jag bemödar mig inte mer att bemöta dina inlägg. Jag får kräk i munnen.
Citera
2026-05-09, 16:31
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:

Om du tittar på vårt tidigare meningsutbyte så handlar det om att lagen säger att det normalt är tillåtet för män i medelåldern att ha sex med barn, dvs personer mellan femton och arton. Här handlar det om ett undantag från detta. Du skrev att män inte får ha sex med barn och jag skrev att jo, normalt får de det.
Vilket straff tycker du hade varit lämpligt för rektorn om det skulle ha varit din dotter?
Citera
2026-05-09, 17:32
Medlem
Citat:

Läs lagen sen kan du återkomma. Du får varken som MAN ELLER KVINNA ha sex med ett BARN oavsett ”byxmyndig” eller inte.
Citera
2026-05-09, 18:10
Medlem
DauXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Vilket straff tycker du hade varit lämpligt för rektorn om det skulle ha varit din dotter?
H*n har skrivit vad h*n anser är lämpligt i ett tidigare inlägg:
Citat:
Avsked från tjänsten och en villkorlig eller kortare dom hade varit det rimliga.
( (FB) Uppgifter: Rektor misstänks för flera våldtäkter Vingåker (2026-02-13))
Citera
2026-05-09, 19:10
Medlem
nidbilds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary

Halshuggning!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in