Citat:
Ursprungligen postat av
MeggieCleary
Om vi nu tänker oss att denna tjej plötsligt skulle bli fri från sina problem och svårigheter och fungera som de flesta andra i hennes ålder.
Vad tror du då att hon skulle anse om relationen med sin rektor?
Vad tror du att hon skulle ha för tankar och drömmar?
Om vi nu ska gissa och spekulera.
Det är en fråga som är mycket svår att spekulera om. Det är vad jag förstår av vad både kvinnor om män berättat för mig i sociala sammanhang relativt vanligt att framför allt flickor har ett förhållande med sin äldre lärare eller motsvarande. De flesta brukar minnas sådana fall. Oftast är de flickorna något äldre och går i gymnasiet. Allra oftast säkert i de högre årskurserna. Jag skulle vilja luta mig mot empirin för att besvara din fråga, men jag känner inte till något om den. Jag förmodar att en grupp känner efteråt att det fanns något olämpligt från den äldre sida och vissa kan kanske se på det som något slags övergrepp.
Vad gäller flickan är jag som framgått tveksam till försöken att utmåla henne som så annorlunda vad gäller inställning till kärlek och sex än sina jämnåriga. Så jag har också lite svårt för premissen om henne som onormal och vad hon skulle känna om hon var det.
Vad tror du, tror du hon ser på sin kärleksrelation/sexrelation på samma sätt som någon som verkligen blivit våldtagen genom tvång och våld?