Citat:
Det här KAN vara något av det äckligaste jag läst på flashback.
Du uttalar dig om ett brottsoffer, en femtonårig flicka som blivit utsatt av den man som borde haft hennes bästa för ögonen.
Tillika en flicka med psykisk ålder 12-13 år. Som blivit groomad nåt så in i.
Skärp dig! Med både hängslen, livrem, korsett och slips. Skärp dig.
Du uttalar dig om ett brottsoffer, en femtonårig flicka som blivit utsatt av den man som borde haft hennes bästa för ögonen.
Tillika en flicka med psykisk ålder 12-13 år. Som blivit groomad nåt så in i.
Skärp dig! Med både hängslen, livrem, korsett och slips. Skärp dig.
Dina kommentarer är helt missriktade.
Hon är femton år gammal. Hon har ingen psykisk ålder, den är påhittad. Hon är normalt begåvad, och normal på andra sätt, inte efterbliven på något sätt.
Mängder av flickor som har fyllt femton har haft och kommer att ha sex i Sverige, och det är enligt vad lagen sedan länge också stadgat för sexuellt självbestämmande.
Jag är inte upprörd över att en femtonåring bland andra femtonåringar har sex. Jag har ingen anledning att vara upprörd över det och jag anser i grunden inte att det är min sak, utan hennes egen. Det betyder inte att jag har något eget intresse av att hon skall ha sex. Jag försvarar femtonårsgränsen för sexuellt självbestämmande för att den är rimlig. Det finns inget som helst försvar för pedofili i det.
Hade flickan verkligen varit tolv år hade det varit en helt annan sak. Tre år gör en enorm skillnad här.
Med det sagt så instämmer jag att hon blivit utsatt för ett brott och att rektorn är en obehaglig typ som missbrukat sin ställning och groomat henne och att det är fel och bör få konsekvenser för honom både vad gäller arbete, socialt liv och sett som brott.