2026-05-09, 10:12
Medlem
Dinlilladotters avatar
Lyssnade på Louise och Julia tittar på TV och blev både lite förvånad och besviken när de tog Sebastian och hans glasskommentar i försvar? De pratade om hur jobbigt det blir när man tror att man har en rolig, skämtsam jargong och så plötsligt säger den andra ifrån. Ja, såklart man känner en oerhörd skam i det läget. Men det kanske är precis det man bör känna också?

Jag hade köpt deras resonemang om Amanda och Sebastian hade varit i en trygg och etablerad relation, då hade Amanda inte behövt göra en grej av det. Men de har känt varandra i EN VECKA och han går på och skämtar gång på gång om oralsex fast än hon inte uppskattar det. Jag skulle tycka det var fruktansvärt obehagligt att vara med en i princip främmande man som skämtade så gränslöst. Hon tar dessutom inte upp saken själv utan det är han som säger att han ska sluta varpå hon då bekräftar att hon uppskattar att han slutar.

Jag förstår att Sebastian skäms och skam är en jättejobbig känsla men den fyller en viktig funktion. Har man betett sig olämpligt ska man skämmas så man inte gör om det.
Citera
2026-05-09, 10:45
Medlem
lillaliliths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dinlilladotter
Lyssnade på Louise och Julia tittar på TV och blev både lite förvånad och besviken när de tog Sebastian och hans glasskommentar i försvar? De pratade om hur jobbigt det blir när man tror att man har en rolig, skämtsam jargong och så plötsligt säger den andra ifrån.

Jag hade köpt deras resonemang om Amanda och Sebastian hade varit i en trygg och etablerad relation, då hade Amanda inte behövt göra en grej av det. Men de har känt varandra i EN VECKA och han går på och skämtar gång på gång om oralsex fast än hon inte uppskattar det.
Får flashbacks till en romcom från 2003 - "How to lose a guy in 10 days" - där Kate Hudson kallar killens penis för "Princess Sophia" när de dejtat en vecka och ska ligga första gången:
https://youtube.com/shorts/XahybmkFQ38?si=afpYBzxohxa_RZ7Z
Citera
2026-05-09, 12:19
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillalilith
Nu ska vi se vad fröken tar fram:
https://www.instagram.com/reel/DYFLW7ktJPE/

Alltså jag dör 🤣🤣🤣 TACK!!
Nu fattar jag vad alla snackar om, han är klockren 🤣
Bröt ihop över Jasmine, LeMarc, John, Suzann, ja alla!! Mera sånt 😁
Citera
2026-05-09, 12:21
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThereGoesRabbit

Också - jag är HELT enig med dig (och flera andra i tråden) om att "analyserandet" tar över för mycket. Jag tror också på mer lättsamhet och att faktiskt ta saker lite som det kommer.

Att bryta ned varenda samtalsämne i småbitar och analysera saker som inte ens skett ännu, t.ex. "Hur skulle du reagera i en sådan här situation?" känns kontraproduktivt.

Klart att man ska prata med varandra, men ALLT behöver inte vara känslor, känslor, känslor 24/7.

Ja det är verkligen dissekering snarare än uppbyggande samtal! Den delen av konceptet behöver skrotas BUMS.
Citera
2026-05-09, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittsvag
Glassmannen måste sitta på psyket nu så att han inte kan ta livet av sig. Vilken jävla skam.
Han måste byta land, finns inget annat sätt att börja om.
"Den stora goda glassen" alltså fy faaaaan

Han uttryckte ju sig som en gentleman.
Citera
2026-05-09, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Sluta svara då om du inte vill diskutera det.

Sex är absolut en av de viktigaste sakerna för ett fungerande förhållande. Allt det övriga ska ju experterna ha gått igenom redan för att hitta den perfekta matchen, även om experterna förvisso verkar göra helt urusla matchningar personlighetsmässigt men även sexuellt (sexdrift/sexlust) ganska ofta.

Jag kan diskutera sex hur mycket som helst men då på en seriös nivå och inte som att man köper en hora som du verkar göra. Man testar inga varor alls.
Citera
2026-05-09, 14:47
Medlem
Citat:
Det är typiskt kvinnor att tro den befängda tanken att män skulle vara oseriösa för att de vill pröva hur sexet är, eller för att de har en sexlust och en sexualdrift. Detta är en korkad myt som kvinnor hittat på eller fått för sig av någon anledning. Säkert kvinnor som inga män vill ligga med som kommit på detta eller kanske några avundsjuka feministiska flator.

Då måste ju män fatta att kvinnor sällan vill ligga med en främling och han med vita skägget började ju tjata efter två dagar
Citera
2026-05-09, 14:51
Medlem
lillaliliths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Alltså jag dör 🤣🤣🤣 TACK!!
Nu fattar jag vad alla snackar om, han är klockren 🤣
Bröt ihop över Jasmine, LeMarc, John, Suzann, ja alla!! Mera sånt 😁
Daniel Norberg finns på Youtube också:
https://youtube.com/shorts/nToKmW1Dg7s?si=Ff6BcxUSmSFm0t6H
Citera
2026-05-09, 14:59
Medlem
Citat:
Då kanske dessa idiotkvinnor inte ska gifta sig heller med en främling heller, eller varför är det mer begåvat?

Det är väl ingen som har sagt att det är begåvat att gifta sig vid första ögonkastet heller men nu bygger ju serien på det konceptet och då blir det därefter.
Citera
2026-05-09, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maria222
Det är väl ingen som har sagt att det är begåvat att gifta sig vid första ögonkastet heller men nu bygger ju serien på det konceptet och då blir det därefter.

Japp och då får man gå in helhjärtat i konceptet att vara gift vilket betyder: Samlag, om man inte är kastrerad.
Citera
2026-05-09, 15:16
Medlem
Citat:
Japp och då får man gå in helhjärtat i konceptet att vara gift vilket betyder: Samlag, om man inte är kastrerad.

Fast vad är det som säger att man måste ha samlag jämt? De har ju bara varit tillsammans i två veckor, folk kanske inte ens ligger så ofta.

Är du i ett förhållande just nu?
Citera
2026-05-09, 16:33
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillalilith
Daniel Norberg finns på Youtube också:
https://youtube.com/shorts/nToKmW1Dg7s?si=Ff6BcxUSmSFm0t6H

Yay!!! Tack 🙏
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera