2026-05-10, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Badsituation
Kattan låg ute på trappen, vände upp röva och luktade säkert gudomligt för tre hanar sjöng serenader från varsitt håll i trädgården. Sen reser hon sig och går in och kurar ner sig i sin fåtölj.
Jag kan inte fråga henne om syftet. Ville hon bara sondera marknaden, och inget passande dök upp?

Du fattar ju säkert att det mesta i en relation handlar om att ge och få, och i viss mån ta. Med din marknadsföring verkar ju intressenter flockas, så rent objektivt är det nog inga fel på dig vid en första anblick.
Ditt handikapp gör sig synligt vid intimitet. Vilket visar att du har svårt med balansen mellan ge/få/ta.

Jobba med att tona ner sin approach är inte det enklaste om man lever i hybris och får uppmärksamhet överallt, men det kan va nyttigt.
Att gå andra hållet, att ge sig hän åt alla, kan va mer destruktivt över tid. Och där räddar ju dina hämningar dig redan.

Fråga dig själv, behöver jag verkligen hänga med 200 snubbar som bara vill kuka mig, eller går det att sålla ut lite kvalitet ur massan?

De bästa männen har inte de bästa kukarna, och de bästa kukarna tillhör inte de bästa männen. Så vad är egentligen kvalité?
Citera
2026-05-10, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kdjfbfbrnb
De bästa männen har inte de bästa kukarna, och de bästa kukarna tillhör inte de bästa männen. Så vad är egentligen kvalité?
Du har problem, det är tydligt.
Är ditt mål att rida riket runt för att hitta en sadelknopp som når upp till hjärtat, så har du skaffat dig jobb. Men trevlig resa.

Jag ser inte ner på dig. Med dina mått vore min bästa fitta vara när jag betalade en övernattning i en rishydda med 2 burkar Cola och en näve småmynt. Hon ställde sig på alla 4 direkt.
Var det kvalitet?

Du får givetvis tänka ut vad som är kvalitet i ditt liv. Och sen kanske träffa nån som svarar på samma lockrop. Den kuken kanske träffar dina sinnen.
Citera
2026-05-10, 08:46
Medlem
Anybodykillers avatar
Citat:
nu menar jag en potentiell hotbild, då jag har många fiender i den kriminella världen som på ett eller annat sätt är nyfikna på mig
Ditt sätt att relatera till män är nog ganska vanligt för typ socialarbetare, fångvaktare, polis eller jurister.

De ser liksom helheten av många mäns liv med en insikt som man normalt inte får i andras privatliv. Man vet vilka knappar man ska spela på men man ser också de förödande konsekvenserna i de männens relationer.
Citera
2026-05-10, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
Ja, du är helt förvirrad. Vilket är helt normalt för en kvinna vi låtsas bara inte om det. Sedan har du dessutom hamnat i ett glapp utanför.

"något år äldre än 30," Varför skriver någon så?

Något är ett. Några betyder flera. Om du är 31 varför skrev du inte det?
Är det normal kommunikation tror du?

Dessvärre är du väl inte 31 utan vill ge intryck av att vara yngre än du är. Det är ett ännu värre sätt att kommunicera

och han vill så gärna förgylla mitt liv och se till att jag mår bra vilket gör att jag känner en intensiv vänskapskärlek till en man som självklart allra mest bara vill ligga.

Så är det med all sannolikhet inte alls utan du har noll koll.

Nu är detta helt normalt för en kvinna. Men låtsas inte om att det är så här och att det var det ni skulle ha en man till och klarar er inte alls själva.

Jag konstaterar bara att det går inte att svara på dina skriverier för de saknar helt verklighetsförankring. Som man fattar man att det inte alls ser ut så som du beskriver det.

Hur har du träffat 200 män de senaste åren?

Bara för att TS är förvirrad, så är inte alla kvinnor det.

Förmodligen mer du som tror att kvinnor är förvirrade, för att de ger dig dubbla signaler. Kvinnorna själva vet dock mycket väl varför de ger dig dubbla signaler. Konflikträdsla ligger ofta bakom sådant... Inte förvirring.
Citera
2026-05-10, 10:38
Medlem
Kleiners avatar
Man förlorar inte sin frihet så länge man har sin själ med sig.
En sund relation ska inte kännas som ett fängelse eller begränsning. Tvärtemot!

Jag tror att när du har lärt att acceptera dig själv fullt ut, då blir det mycket lättare att tillåta någon annan att acceptera dig fullt ut.

Dina rädslor för närhet och behov handlar om att du inte (än) litar på dig själv.

Är du verkligen självständig? För när man är uppriktigt självständig då har man inte så mycket rädsla för varken närhet eller behov.

Det är helt normalt att känna oro/rädsla för sina nära och kära. Men när rädslan övergår till paranoia, ja då har man en inre konflikt som man behöver jobba på.

Citat:
Jag har funderat på detta!
Jag har uppenbarligen ett enormt behov av frihet och vill fly så fort något förväntas av mig.
Jag tror också jag blivit för självständig och vant mig vid att leva livet ”på mitt sätt” och med att allt sker på mina villkor.
Det är ett jävligt behagligt liv, liksom.
I övrigt känns det typ skumt att någon annan ska behöva se mitt nyvakna, osminkade ansikte eller när man är sjuk.
Och som pricken över i är jag fullkomligt livrädd för att ”känna ett behov” av en annan människa.
Det som skrämmer mig mest är att i relationer med andra människor som man fattar omtanke för tillkommer också någon form av rädsla/oro som jag inte riktigt förstår hur jag ska tackla.
Senast redigerad av Kleiner 2026-05-10 kl. 10:44.
Citera
2026-05-10, 10:40
Moderator
MrFishboys avatar
Det ser ju ut att förhålla sig som om uppmärksamheten och bekräftelsen även behöver komma från anonyma män på det här forumet. Själva framställan dryper av uppmärksamhetsjakt, vem behöver diagnostiseras av anonyma män på Flashback om det inte är för att få känna att man får lite uppmärksamhet?

Det här är ju bara ännu ett sätt att få uppmärksamhet, för vad ger uppmärksamhet om inte att gå in på Sveriges mest kända ”mans-forum” och beskriva något ”kontroversiellt” och sen vänta på uppmärksamheten? För kvinnor som anspelar på sexualitet för att få uppmärksamhet blir ”kontroversiellt” eftersom kvinnor generellt har den sexuella makten i samhället idag.

I jämförelse blir det ju som gå in på ”kvinno-forumet” Familjeliv och skriva att man är miljonär och använder det för att få omkull kvinnor för tillfälligt sex för att sedan ghosta dem och följa upp med frågan, varför finns det inga bra kvinnor att ha ett förhållande med. Det skulle ge samma effekt, om inte bättre.

Är den här tråden och frågan i tråden ett desperat rop efter ännu mer bekräftelse? Det går inte att få fler matchningar på Tinder, inga fler likes på Instagram och Only fans gav inte den bekräftelsen som var önskvärd? Så som frågan är formulerad och ”problemet” framställt är det ju enbart samma sak som medelålders kvinnor upplever, de blir av med ”den manliga blicken” och går under utan bekräftelsen.
Citera
2026-05-10, 10:50
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Intressant. Jag är man 60+ och totalt ointresserad av sex. Så det blir lurigt att dejta som jag gör, jag har ju bara ett flummigt mål, inte ett konkret mål att få någon i säng ikväll. Ett flummigt mål gör att man blir ofokuserad och de fokuserade männen har ett övertag.

Oavsett så ska TS, via terapi?, inse att hon duger som hon är och är en vettig människa och det kommer att gå utmärkt att leva som hon känner för. Det finns en man för alla. Däremot kommer hon att må riktigt dåligt om hon med teater försöker göra som hon tror man ska göra.
Citera
2026-05-10, 11:07
Medlem
Citat:
Jag är så jävla förvirrad över mig själv.
Är kvinna, något år äldre än 30, fullt frisk men jag vet inte om jag är helt normal.

Jag älskar män. Och hatar sex.
Vilket gör att jag alltid behöver hamna i någon typ av mellanläge i relationer till män.
Jag vet inte varför jag älskar män men jag älskar dem mycket och har ett väldigt starkt behov av att känna att jag har män runt mig (inte för beundran eftersom jag hatar det, utan för att det gör att jag känner mig trygg)

Jag blir dock aldrig intresserad, men vill ofta gärna bygga vänskaper med de män jag lär känna, men vänskap står aldrig högst på deras lista också som man förstår 😂
Jag tål inte beundran eftersom det gör mig obekväm som i att jag då känner ett behov av att fly och jag försöker smita undan sex så intensivt jag kan.
Jag ger dock väldigt mycket bekräftelse, till allt och alla vilket beror på att jag känner ett intensivt behov av att få människor att må bra.

Jag tror problemet kan ligga i att jag alltid varit omringad av killar och på något sätt så slutar det alltid med att jag har män lindande runt mitt lillfinger, vilket jag dock tycker är tråkigt eftersom jag behöver känna mig utmanad.

Någonting i mig gör också att jag vill ta hand om alla män jag träffar som i att jag vill höja de och göra de trygga, men stöter jag på en röd flagga (nu menar jag en potentiell hotbild, då jag har många fiender i den kriminella världen som på ett eller annat sätt är nyfikna på mig) är det också som att min hjärna helt ställer om till tävling och jag ser honom som en lek-kamrat.

Allt blir en lek för mig. En barnlek. Bokstavligt talat. Jag blir 14 år i huvudet och extremt och nästan läskigt manipulativ. Jag blir definitionen av en ”player” och jag vet att jag kan lyckas lura honom precis vart jag vill - och det tycker jag är väldigt roligt.
Jag luras inte eller ljuger, men det känns ändå sjukt att jag älskar dem här lekarna och nästan känner mig desperat i att få uppleva dem.
Och jag ser det precis som ett spel eller en lek, som om vi är 7-åringar på kalas. Det är alltså aldrig något personligt för i mitt huvud är det en lek som inte ens kan toucha en verklighet.

En relation är min värsta mardröm.
Jag älskar att ha människor runt mig, men när jag är hemma vill jag få vara ifred.
Allt känns jobbigt med att ha någon annan i samma lägenhet - att någon annan ligger på andra sidan soffan eller att behöva umgås med någon när man bara är trött.

Diagnotisera felet.
Det är något fel på mig! Förutom att jag hatar närhet.

T.ex:
Jag blev uppraggad i affären för några månader sedan, vi hängde lite privat och det kändes snabbt som en väldigt fin vänskap. Vi var överens om att ingen är intresserad av något, och han vill så gärna förgylla mitt liv och se till att jag mår bra vilket gör att jag känner en intensiv vänskapskärlek till en man som självklart allra mest bara vill ligga.
Och jag vill inte förlora honom, men jag kan inte tänka mig sex överhuvudtaget.

Aldrig varit med om något svårt sexuellt, Inga trauman. Men tröskeln till sex är läskigt hög för mig - även om jag typ uppskattar det när det väl händer.

Ditt behov av att vara nära män, är den enbart fysisk?

Eller får du samma känsla av att vara nära män i digitala sammanhang?
Citera
2026-05-10, 11:42
Medlem
kyrkstockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Bara för att TS är förvirrad, så är inte alla kvinnor det.

Förmodligen mer du som tror att kvinnor är förvirrade, för att de ger dig dubbla signaler. Kvinnorna själva vet dock mycket väl varför de ger dig dubbla signaler. Konflikträdsla ligger ofta bakom sådant... Inte förvirring.
Lol, kvinnor är en gigantisk äggkläckningsmaskin som ständigt genomgår hormoniella förändringar.

Men här kommer kvinnornas riddare på sin vita hingst.

Man kunde ju i rättvisans namn tycka att det är män som du som borde vara attraktiva hos kvinnor...
Men så enkelt är det naturligtvis inte.
Citera
2026-05-10, 12:27
Medlem
Citat:
Antingen ska ni ha ett engångsknull eller ett förhållande men inget mellanläge..
Åhh, finns många "vänner med förmåner" och särbos där ute, som delar det roliga men håller vardagen för sig själv.
Citera
2026-05-10, 12:46
Medlem
Sök info om anknytnings stilar som "fearful avoidant"och "dismissive avoidant". Trappa ner eller sluta med tabletterna, jobba mindre träna mer gym. Älska dig själv och sen kan du börja dejta igen.
Citera
2026-05-10, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dagdrivarn91
Ditt behov av att vara nära män, är den enbart fysisk?

Eller får du samma känsla av att vara nära män i digitala sammanhang?

Ja, den är enbart fysisk.
Jag är inte intresserad av att chatta med män, oavsett om jag känner personen eller inte.
Och jag kan nästan få som någon form av separationsångest (som jag såklart inte visar), liksom en obehagskänsla om t.ex en trygg manlig kollega inte är på jobbet.
Jätte skumt, som att jag konstant sträcker mig efter (inbillad) trygghet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in