Citat:
Ursprungligen postat av
Kdjfbfbrnb
Jag uppskattar dig, tack.
Jag vet fan inte vad det skulle kunna vara, som kan ha påverkat mig såhär oavsett hur jag tänker och vrider på saker. Jag får väl fila lite mer på det…
Det sjuka är att jag var ”helt normal” sexuellt som tonåring. Med sexlust, knullade runt lite till och från, dock inget överdrivet.
Jag saknar verkligen det där med att kunna känna typ ”Nu vill jag knullar så jag tar någon bara” istället för idag där jag på min höjd isåfall ringer någon jag redan knullat med för att det är mer bekvämt - nästan som att nya sexpartners skrämmer mig men har jag väl hamnat under någon så gör jag det om och om för att det är bekvämt.
Det glädjer mig att höra - tack själv.
Jag skulle kunna fortsätta, men jag vet inte hur hjälpsamt det skulle vara. Ett par saker skulle kunna vara att inrikta dig inte så mycket på att fundera på svaren - låt dom komma till dig. I min erfarenhet så kommer dom när du är redo för det, våra processer och vårt system är betydligt mer intelligent än vad vårat medvetande gärna vill försöka övertyga oss om att det är. Det gäller bara att även låta frågorna ställas. (Som sagt, jag vet inte hur hjälpsamt detta är…)
Den andra är en än större chansning, men jag misstänker att du inte tillåter dig en viss känsla, en viss tanke - och att vid något tillfälle (troligtvis sexuellt tillfälle i tonåren) så ledde den hämningen i samband med en eller flera händelser till att din sexuella drift började upplevas som otrygg - troligtvis helt omedvetet om att händelsen upplevdes som otrygg. Så nu känns det tryggare med mer bekanta sexpartners (där du tycker dig ha hittat sätt att hantera ”det där”) men med betoning på
tryggare - inte tryggt.
Det blev mycket tankegods, du får strunta i det som känns rörigt eller fel. Om det är något jag vill skicka med dig så är det att ta tid för dig själv med allt detta, och att smälta sakerna som dom kommer. Och att se om du kan förhålla dig på ett vänligt sätt till dig själv. Du gör faktiskt något svårt, något modigt - och något väldigt behjärtansvärt.
Nu börjar mitt gudskomplex balla ur, så jag får lägga ifrån mig mobilen - men jag skickar med dig mina största lyckönskningar!