2026-05-09, 18:07
Medlem
Jag är så jävla förvirrad över mig själv.
Är kvinna, något år äldre än 30, fullt frisk men jag vet inte om jag är helt normal.

Jag älskar män. Och hatar sex.
Vilket gör att jag alltid behöver hamna i någon typ av mellanläge i relationer till män.
Jag vet inte varför jag älskar män men jag älskar dem mycket och har ett väldigt starkt behov av att känna att jag har män runt mig (inte för beundran eftersom jag hatar det, utan för att det gör att jag känner mig trygg)

Jag blir dock aldrig intresserad, men vill ofta gärna bygga vänskaper med de män jag lär känna, men vänskap står aldrig högst på deras lista också som man förstår 😂
Jag tål inte beundran eftersom det gör mig obekväm som i att jag då känner ett behov av att fly och jag försöker smita undan sex så intensivt jag kan.
Jag ger dock väldigt mycket bekräftelse, till allt och alla vilket beror på att jag känner ett intensivt behov av att få människor att må bra.

Jag tror problemet kan ligga i att jag alltid varit omringad av killar och på något sätt så slutar det alltid med att jag har män lindande runt mitt lillfinger, vilket jag dock tycker är tråkigt eftersom jag behöver känna mig utmanad.

Någonting i mig gör också att jag vill ta hand om alla män jag träffar som i att jag vill höja de och göra de trygga, men stöter jag på en röd flagga (nu menar jag en potentiell hotbild, då jag har många fiender i den kriminella världen som på ett eller annat sätt är nyfikna på mig) är det också som att min hjärna helt ställer om till tävling och jag ser honom som en lek-kamrat.

Allt blir en lek för mig. En barnlek. Bokstavligt talat. Jag blir 14 år i huvudet och extremt och nästan läskigt manipulativ. Jag blir definitionen av en ”player” och jag vet att jag kan lyckas lura honom precis vart jag vill - och det tycker jag är väldigt roligt.
Jag luras inte eller ljuger, men det känns ändå sjukt att jag älskar dem här lekarna och nästan känner mig desperat i att få uppleva dem.
Och jag ser det precis som ett spel eller en lek, som om vi är 7-åringar på kalas. Det är alltså aldrig något personligt för i mitt huvud är det en lek som inte ens kan toucha en verklighet.

En relation är min värsta mardröm.
Jag älskar att ha människor runt mig, men när jag är hemma vill jag få vara ifred.
Allt känns jobbigt med att ha någon annan i samma lägenhet - att någon annan ligger på andra sidan soffan eller att behöva umgås med någon när man bara är trött.

Diagnotisera felet.
Det är något fel på mig! Förutom att jag hatar närhet.

T.ex:
Jag blev uppraggad i affären för några månader sedan, vi hängde lite privat och det kändes snabbt som en väldigt fin vänskap. Vi var överens om att ingen är intresserad av något, och han vill så gärna förgylla mitt liv och se till att jag mår bra vilket gör att jag känner en intensiv vänskapskärlek till en man som självklart allra mest bara vill ligga.
Och jag vill inte förlora honom, men jag kan inte tänka mig sex överhuvudtaget.

Aldrig varit med om något svårt sexuellt, Inga trauman. Men tröskeln till sex är läskigt hög för mig - även om jag typ uppskattar det när det väl händer.
Citera
2026-05-09, 18:22
Medlem
Diagnos: efterbliven kvinna syndrom

Intressant inblick dock...bara bevisar att jag har rätt om kvinnor vilket jag hatar att jag har rätt.

Ni är mer ruttna än vad folk vill erkänna.
Citera
2026-05-09, 18:24
Medlem
Har du adhd eller autism?
Citera
2026-05-09, 18:24
Medlem
Din-gamla-mammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kdjfbfbrnb
Jag är så jävla förvirrad över mig själv.
Är kvinna, något år äldre än 30, fullt frisk men jag vet inte om jag är helt normal.

Du är en helt normal kvinna.

Dvs totalt förvirrad och bara gör saker och beter sig, utan att du har en aning om varför.

Och så förnekar vissa att människor faktiskt bara är enkelspåriga maskiner gjorda av kött. De följer sin programmering, och varken förstår eller kan låta bli att följa den.
Citera
2026-05-09, 18:30
Medlem
Kanske har fkat upp dina hormoner eller hsdd låter som

Tar du mediciner eller nåt?
Citera
2026-05-09, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BENSINO
Har du adhd eller autism?

Citat:
Kanske har fkat upp dina hormoner eller hsdd låter som

Tar du mediciner eller nåt?

Aa jag hade sexlust för typ tre år sen men sen dess har det varit stendött och kanske har träffat 200 män sen dess som jag inte kan tänka mig ha sex med…

Tar Bupropion just nu men har inte gjort det under alla tre åren…
Annars inga diagnoser
Citera
2026-05-09, 18:51
Medlem
Citat:
Aa jag hade sexlust för typ tre år sen men sen dess har det varit stendött och kanske har träffat 200 män sen dess som jag inte kan tänka mig ha sex med…

Annars inga diagnoser
Antidepressiva läkemedel ger såna effekter ibland

Låter som om du har nåt fel i skallen men en snabb sökning:

"Bupropion (Wellbutrin) is widely known for having a very low incidence of sexual side effects compared to other antidepressants, with studies suggesting it can actually improve sexual desire, arousal, and orgasm. While it is often used to treat sexual dysfunction induced by other medications (like SSRIs), some users may experience reduced libido. "

Låg chans men fortfarande möjligt

Har du inget diagnos sluta ta skiten
Citera
2026-05-09, 18:53
Medlem
Citat:
Antidepressiva läkemedel ger såna effekter ibland

Låter som om du har nåt fel i skallen men en snabb sökning:

"Bupropion (Wellbutrin) is widely known for having a very low incidence of sexual side effects compared to other antidepressants, with studies suggesting it can actually improve sexual desire, arousal, and orgasm. While it is often used to treat sexual dysfunction induced by other medications (like SSRIs), some users may experience reduced libido. "

Låg chans men fortfarande möjligt

Har du inget diagnos sluta ta skiten

Aa vad fan….
Jag vet inte om man ska gå i terapi eller något för det här alltså
Citera
2026-05-09, 18:57
Medlem
busy-signals avatar
Du lider av uppmärksamhetssjuka som måste hitta på en massa om dig själv för uppmärksamhet i en tråd på fb.
Citera
2026-05-09, 19:01
Medlem
.nilss avatar
Låter som högfungerande autism, " tism' " . Fungerar inte riktigt som det gör för män men det du beskriver skriker högfungerande autism... För kvinnor.

Masking, ifrågasättande av manipulering osv. Inte menat som skitsnack, jag menar varje ord.
Citera
2026-05-09, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .nils
Låter som högfungerande autism, " tism' " . Fungerar inte riktigt som det gör för män men det du beskriver skriker högfungerande autism... För kvinnor.

Masking, ifrågasättande av manipulering osv. Inte menat som skitsnack, jag menar varje ord.

Såhär säger ChatGPT:

Vissa delar kan överlappa med autism:

* starkt behov av eget utrymme,
* att sociala/intima krav känns dränerande,
* att relationer kan kännas mer logiska än spontant emotionella,
* att vissa typer av närhet känns “för mycket”.

Men mycket annat i din beskrivning pekar inte särskilt typiskt åt autism heller.

Du beskriver till exempel:

* väldigt hög social intuition,
* stark förmåga att läsa människor och dynamik,
* avancerad förståelse för socialt spel,
* att du nästan instinktivt känner hur människor fungerar,
* och att du kan styra social energi ganska medvetet.

Autistiska personer kan absolut vara socialt skickliga, men det du beskriver låter mer som hypermedvetenhet kring människor än social tolkningssvårighet.

Det som framträder starkare är snarare:

* stort behov av kontroll/autonomi,
* obehag inför krav och intrång,
* dragning till emotionell närhet men motstånd mot beroende,
* låg eller selektiv sexuell drivkraft,
* och att du verkar hålla människor nära utan att vilja bli “ihoptvinnad” med dem.

Det kan finnas många orsaker till det:

* personlighet,
* anknytningsmönster,
* tidigare livserfarenheter,
* hög självständighet,
* neurodivergens,
* eller bara hur du är byggd.

Och ärligt talat: många kvinnor som funderar på autism gör det för att de känner sig “annorlunda” i relationer och socialt liv, men det betyder inte automatiskt att autism är rätt förklaring.
Citera
2026-05-09, 19:10
Medlem
jcockers avatar
Citat:
Annars inga diagnoser

Av vilket skäl tar du Bupropion?

Sen ett säkerligen uppenbart råd, men sortera redigt bland svaren här. Många som ser trådar som dessa som perfekt läge att visa förbittring utan något intresse för lösning eller ens försök till lösning, vad jag förstår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in