Citat:
Ursprungligen postat av
Kdjfbfbrnb
Hur hanterar ni det?
OJ! Det var en högst personlig fråga men du är likväl väldigt välkommen att ställa den. Frågan är bara HUR jag ska svara på den här helt öppet och samtidigt värna om vårat privatliv. Jag menar, jag skulle sannolikt kunna skriva en hel bok om det (nyfunnet extraknäck=författare).
OK. Såhär. Hon är en av extremt få kvinnor som jag nånsin gett "extra privilegier" till (1 av ca 2 om jag ska vara strikt) av många bra anledningar. Samtidigt vet jag mer än väl att hon även gjort detta ang mig. Det har funnits situationer där jag (och hon) trott att det var totalt kört - men vi har överseende med varandra å bara löser situationen - vi bråkar extremt sällan faktiskt (vi kan bli lite småtjuriga på varandra och tillfälligt tappa tålamodet men vi ger det i så fall bara lite tid så löser det sig automatiskt när vi får tid att vara för oss själva helt). Vi bor ej ihop (å har heller aldrig gjort det) och är just nu inte direkt i närheten av varandra (aktiva planer på att ses snart finns dock). Men vi har umgåtts mkt IRL i det förflutna när vi bodde nära varandra - vi har gått igenom
en hel del tillsammans. Vi är "definitionsmässigt" nära vänner men utan tvivel sedan
väldigt länge så är vi mer än så för vårat beteende mot varandra liknar mer pojk och flickvän än något annat - dock är själva fundamentet för vår relation en djup vänskap. Vi är dock extremt sällan svartsjuka på varandra (för innerst inne har vi liksom inte fallenhet för att vara det - för att säga det kort). Vi "äger" inte varandra under några omständigheter utan låter varandra göra våra egna beslut (med väldigt få undantag som t ex droger och psykisk ohälsa - där är vi ganska så beskyddande mot varandra men ändå inte direkt överbeskyddande - gör hon sig själv illa så gör hon mig automatiskt illa och vice versa). Både hon och jag har ganska enorma utmaningar i våra liv och står ibland inför väldigt svåra val - det är något som vi bägge tar extra hänsyn till. Vi har NÄSTAN oändligt tålamod med varandra men båda drar absolut gränser ibland för sådana måste alltid finnas i ett sunt förhållande. (vi är btw i ungefär samma ålder och har känt varandra i ca 20+ år)
Ibland är hon såpass svår att jag mer eller mindre gissar vad som skulle fungera bäst i en specifik situation - å ofta så lyckas det märkligt nog. Jag kan dock läsa av henne IRL extremt bra (och hon mig). Det är betydligt lättare för oss bägge att hantera vår relation där - avstånd till någon man tycker om mkt kan oxå vara
väldigt jobbigt i sig (men kan även ha sina fördelar om man är personer som behöver en hel del egentid vilket vi båda behöver).
Notera alltså att jag komprimerade detta rejält