2026-05-09, 19:51
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kdjfbfbrnb
Som å gnida sina händer mot varandra och förvänta sig att det ska kännas som en massage… Det är skumt 😂

Oj, du är tydligen väldigt oerfaren med allt som gäller sex om du tror det!
Citera
2026-05-09, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Oj, du är tydligen väldigt oerfaren med allt som gäller sex om du tror det!

Aa jag rör inte kvinnor och tycker oralsex är långtråkigt.
Citera
2026-05-09, 19:57
Medlem
Citat:
Jag är så jävla förvirrad över mig själv.
Är kvinna, något år äldre än 30, fullt frisk men jag vet inte om jag är helt normal.

Jag älskar män. Och hatar sex.
Vilket gör att jag alltid behöver hamna i någon typ av mellanläge i relationer till män.
Jag vet inte varför jag älskar män men jag älskar dem mycket och har ett väldigt starkt behov av att känna att jag har män runt mig (inte för beundran eftersom jag hatar det, utan för att det gör att jag känner mig trygg)

Jag blir dock aldrig intresserad, men vill ofta gärna bygga vänskaper med de män jag lär känna, men vänskap står aldrig högst på deras lista också som man förstår 😂
Jag tål inte beundran eftersom det gör mig obekväm som i att jag då känner ett behov av att fly och jag försöker smita undan sex så intensivt jag kan.
Jag ger dock väldigt mycket bekräftelse, till allt och alla vilket beror på att jag känner ett intensivt behov av att få människor att må bra.

Jag tror problemet kan ligga i att jag alltid varit omringad av killar och på något sätt så slutar det alltid med att jag har män lindande runt mitt lillfinger, vilket jag dock tycker är tråkigt eftersom jag behöver känna mig utmanad.

Någonting i mig gör också att jag vill ta hand om alla män jag träffar som i att jag vill höja de och göra de trygga, men stöter jag på en röd flagga (nu menar jag en potentiell hotbild, då jag har många fiender i den kriminella världen som på ett eller annat sätt är nyfikna på mig) är det också som att min hjärna helt ställer om till tävling och jag ser honom som en lek-kamrat.

Allt blir en lek för mig. En barnlek. Bokstavligt talat. Jag blir 14 år i huvudet och extremt och nästan läskigt manipulativ. Jag blir definitionen av en ”player” och jag vet att jag kan lyckas lura honom precis vart jag vill - och det tycker jag är väldigt roligt.
Jag luras inte eller ljuger, men det känns ändå sjukt att jag älskar dem här lekarna och nästan känner mig desperat i att få uppleva dem.
Och jag ser det precis som ett spel eller en lek, som om vi är 7-åringar på kalas. Det är alltså aldrig något personligt för i mitt huvud är det en lek som inte ens kan toucha en verklighet.

En relation är min värsta mardröm.
Jag älskar att ha människor runt mig, men när jag är hemma vill jag få vara ifred.
Allt känns jobbigt med att ha någon annan i samma lägenhet - att någon annan ligger på andra sidan soffan eller att behöva umgås med någon när man bara är trött.

Diagnotisera felet.
Det är något fel på mig! Förutom att jag hatar närhet.

T.ex:
Jag blev uppraggad i affären för några månader sedan, vi hängde lite privat och det kändes snabbt som en väldigt fin vänskap. Vi var överens om att ingen är intresserad av något, och han vill så gärna förgylla mitt liv och se till att jag mår bra vilket gör att jag känner en intensiv vänskapskärlek till en man som självklart allra mest bara vill ligga.
Och jag vill inte förlora honom, men jag kan inte tänka mig sex överhuvudtaget.

Aldrig varit med om något svårt sexuellt, Inga trauman. Men tröskeln till sex är läskigt hög för mig - även om jag typ uppskattar det när det väl händer.
Är det något med dig själv som du inte uppskattar?
Citera
2026-05-09, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guldner.Spessart
Är det något med dig själv som du inte uppskattar?

Ja. T.ex beteendet som tråden syftar på eftersom det kan sätta mig i väldigt smärtsamma och tuffa situationer.
Men som någon annan skrev; en programmering är en programmering. - och jag vill ha en ny hårddisk.
Citera
2026-05-09, 20:07
Medlem
Kleiners avatar
Det är snarare relationen till dig själv som är problemet? Eller så gör du det till ett problem?
Citera
2026-05-09, 20:17
Medlem
jcockers avatar
Citat:
Jag älskar mitt jobb. Det är en fristad. Där pågår inga lekar, där är vi alla bara avslappnade och har det trevligt ihop som om vi är en familj.
Där ses jag som ”driven och väldigt gullig” och får bara vara jag utan att behöva tänka på några sociala spel.

Jag får en känsla av att du kan ha ett slags tjej/kvinnoproblem som jag kan ha svårt att relatera till. Så jag kan nog tyvärr inte ens försöka hjälpa dig komma fram till något. Men något som jag observerat ibland hos kvinnor (och här kan jag vara blind inför hur det är med män, men i detta fallet så är det ju skit samma) är att man gärna vill göra vad man kan för att hamna i en omhändertagarmor-roll gentemot män, och inte sällan inte vilja kännas vid dom försöken, rentav visa aggression vid ett påpekande, troligen för att det skapar en slags trygg kontroll, och sedan när något tryter - jag vet inte om det är lust eller tålamod eller hur löjligt allt är eller vad det kan vara - så svänger man över till antingen kritiserande mor-roll, eller tonårstjej-likgiltighet.

Det är väl det jag kan komma på på rak arm. Hoppas det löser sig. Lycka till.
Citera
2026-05-09, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jcocker
Jag får en känsla av att du kan ha ett slags tjej/kvinnoproblem som jag kan ha svårt att relatera till. Så jag kan nog tyvärr inte ens försöka hjälpa dig komma fram till något. Men något som jag observerat ibland hos kvinnor (och här kan jag vara blind inför hur det är med män, men i detta fallet så är det ju skit samma) är att man gärna vill göra vad man kan för att hamna i en omhändertagarmor-roll gentemot män, och inte sällan inte vilja kännas vid dom försöken, rentav visa aggression vid ett påpekande, troligen för att det skapar en slags trygg kontroll, och sedan när något tryter - jag vet inte om det är lust eller tålamod eller hur löjligt allt är eller vad det kan vara - så svänger man över till antingen kritiserande mor-roll, eller tonårstjej-likgiltighet.

Det är väl det jag kan komma på på rak arm. Hoppas det löser sig. Lycka till.

Det ligger absolut något i det du skriver!
Fan. Jävla krångliga varelser, dessa kvinnor..
Tack.

Jag vet inte vad som är ocharmigast. En 30-årig likgiltig tonåring eller en kontrollerande morsa mot någon annans barn..
Citera
2026-05-09, 20:22
Medlem
TjackOhejs avatar
Din självkänsla verkar paj och du ältar för mycket.

Jag skulle kunna tänka mig att du har en personlighetstörning i grunden, kanske BPD eller histtionisk. I värsta fall är du en narcissist som skriver på flashback för att få bekräftelse, bygg upp din självkänsla och försök sluta att tänka så förbannat!
Citera
2026-05-09, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kleiner
Det är snarare relationen till dig själv som är problemet? Eller så gör du det till ett problem?

Jag har funderat på detta!
Jag har uppenbarligen ett enormt behov av frihet och vill fly så fort något förväntas av mig.
Jag tror också jag blivit för självständig och vant mig vid att leva livet ”på mitt sätt” och med att allt sker på mina villkor.
Det är ett jävligt behagligt liv, liksom.
I övrigt känns det typ skumt att någon annan ska behöva se mitt nyvakna, osminkade ansikte eller när man är sjuk.
Och som pricken över i är jag fullkomligt livrädd för att ”känna ett behov” av en annan människa.
Det som skrämmer mig mest är att i relationer med andra människor som man fattar omtanke för tillkommer också någon form av rädsla/oro som jag inte riktigt förstår hur jag ska tackla.
Citera
2026-05-09, 20:33
Medlem
jcockers avatar
Citat:
Det ligger absolut något i det du skriver!
Fan. Jävla krångliga varelser, dessa kvinnor..
Tack.

Jag vet inte vad som är ocharmigast. En 30-årig likgiltig tonåring eller en kontrollerande morsa mot någon annans barn..

Om jag får skicka med dig något, så är det att närma dig det med ärlighet och självmedkänsla (jag får uppfattningen att du är väldigt hård mot dig själv). En annan tanke är också att det kanske hände något där, i tonåren, relaterat till detta? För när jag tänker efter så är det ganska vanligt fenomen hos tonårstjejer, och mindre vanligt hos vuxna kvinnor, och jag tänker också då att det kanske var något du inte fick utlopp för? Kanske är det hjälpsamt att ta dig tid, pusta ut, och se om du kan ställa dig själv dessa frågor, behålla ett öppet sinne - och se vad som dyker upp.
Senast redigerad av jcocker 2026-05-09 kl. 20:40.
Citera
2026-05-09, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jcocker
Om jag får skicka med dig något, så är det att närma dig det med ärlighet och självmedkänsla. En annan tanke är också att det kanske hände något där, i tonåren, relaterat till detta? För när jag tänker efter så är det ganska vanligt fenomen hos tonårstjejer, och mindre vanligt hos vuxna kvinnor, och jag tänker också då att det kanske var något du inte fick utlopp för? Kanske är det hjälpsamt att ta dig tid, pusta ut, och se om du kan ställa dig själv dessa frågor, behålla ett öppet sinne - och se vad som dyker upp.

Jag uppskattar dig, tack.
Jag vet fan inte vad det skulle kunna vara, som kan ha påverkat mig såhär oavsett hur jag tänker och vrider på saker. Jag får väl fila lite mer på det…
Det sjuka är att jag var ”helt normal” sexuellt som tonåring. Med sexlust, knullade runt lite till och från, dock inget överdrivet.
Jag saknar verkligen det där med att kunna känna typ ”Nu vill jag knullar så jag tar någon bara” istället för idag där jag på min höjd isåfall ringer någon jag redan knullat med för att det är mer bekvämt - nästan som att nya sexpartners skrämmer mig men har jag väl hamnat under någon så gör jag det om och om för att det är bekvämt.
Citera
2026-05-09, 20:40
Medlem
pellevin11s avatar
Citat:
Jag är så jävla förvirrad över mig själv.
Är kvinna, något år äldre än 30, fullt frisk men jag vet inte om jag är helt normal.

Jag älskar män. Och hatar sex.
Vilket gör att jag alltid behöver hamna i någon typ av mellanläge i relationer till män.
Jag vet inte varför jag älskar män men jag älskar dem mycket och har ett väldigt starkt behov av att känna att jag har män runt mig (inte för beundran eftersom jag hatar det, utan för att det gör att jag känner mig trygg)

Jag blir dock aldrig intresserad, men vill ofta gärna bygga vänskaper med de män jag lär känna, men vänskap står aldrig högst på deras lista också som man förstår 😂
Jag tål inte beundran eftersom det gör mig obekväm som i att jag då känner ett behov av att fly och jag försöker smita undan sex så intensivt jag kan.
Jag ger dock väldigt mycket bekräftelse, till allt och alla vilket beror på att jag känner ett intensivt behov av att få människor att må bra.

Jag tror problemet kan ligga i att jag alltid varit omringad av killar och på något sätt så slutar det alltid med att jag har män lindande runt mitt lillfinger, vilket jag dock tycker är tråkigt eftersom jag behöver känna mig utmanad.

Någonting i mig gör också att jag vill ta hand om alla män jag träffar som i att jag vill höja de och göra de trygga, men stöter jag på en röd flagga (nu menar jag en potentiell hotbild, då jag har många fiender i den kriminella världen som på ett eller annat sätt är nyfikna på mig) är det också som att min hjärna helt ställer om till tävling och jag ser honom som en lek-kamrat.

Allt blir en lek för mig. En barnlek. Bokstavligt talat. Jag blir 14 år i huvudet och extremt och nästan läskigt manipulativ. Jag blir definitionen av en ”player” och jag vet att jag kan lyckas lura honom precis vart jag vill - och det tycker jag är väldigt roligt.
Jag luras inte eller ljuger, men det känns ändå sjukt att jag älskar dem här lekarna och nästan känner mig desperat i att få uppleva dem.
Och jag ser det precis som ett spel eller en lek, som om vi är 7-åringar på kalas. Det är alltså aldrig något personligt för i mitt huvud är det en lek som inte ens kan toucha en verklighet.

En relation är min värsta mardröm.
Jag älskar att ha människor runt mig, men när jag är hemma vill jag få vara ifred.
Allt känns jobbigt med att ha någon annan i samma lägenhet - att någon annan ligger på andra sidan soffan eller att behöva umgås med någon när man bara är trött.

Diagnotisera felet.
Det är något fel på mig! Förutom att jag hatar närhet.

T.ex:
Jag blev uppraggad i affären för några månader sedan, vi hängde lite privat och det kändes snabbt som en väldigt fin vänskap. Vi var överens om att ingen är intresserad av något, och han vill så gärna förgylla mitt liv och se till att jag mår bra vilket gör att jag känner en intensiv vänskapskärlek till en man som självklart allra mest bara vill ligga.
Och jag vill inte förlora honom, men jag kan inte tänka mig sex överhuvudtaget.

Aldrig varit med om något svårt sexuellt, Inga trauman. Men tröskeln till sex är läskigt hög för mig - även om jag typ uppskattar det när det väl händer.

Du vill ha vänner. Låter som en fin egenskap. Vad är problemet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in