2026-05-07, 18:27
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
- - -
Ja. En svart Batljan på Netflix.

Har han kvar sin kraftiga brytning??? Isf kan han spela sig själv!

Ser i tråden att man s a s återvänder till brottsplatsen trots brända fingrar... lite sorgligt.
Citera
2026-05-07, 18:45
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Are you for real man!?
Du kommenterar alltså ett gammalt inlägg från 2022 för att håna mig?
Come on dude and get serious.

Kom igen nu!
Det är inte för att håna dig, i så fall kan du håna mig för massa kassa aktieaffärer.

Jag vill höra hur det går till när en aktiesparare går från att tro att det är fyndläge när kursen gått till 40 kr från 60 kr och sedan ser kursen dra under 3,50 kr.

Tiotusentals småsparare har gjort den resan, i princip ingen vill tala om hur de resonetade och vad som fick dem att till slut inse att det faktiskt inte var en bra affär man gjort.

Jag kroknade på Metacon när jag gått från att vara upp 700% till att sälja ned stor förlust. Det var deras eviga löften om som aldrig infriades och de återkommande nyemissionerna som gjorde att jag rev av plåstret. Då hade mina 50.000 kr blivit 15.000 kr. Men jag hade dem på AF-konto så jag kunde i vart fall kvitta förlusten.
Citera
2026-05-07, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
O jävlar!
Jag vet att jag är riksbaissare men det behövs en motkraft till alla småsparare som tror sig vara börsgurus.
SBB blev precis som SAS en favorit bland småsparare och de köpte bara mer och mer ju mer det rasade från 60 kr till 5 kr och sedan blev det knäpptyst här i tråden eftersom de torskat sina pengar och skäms.

Alla som bränt aig på SBB borde beskriva det här och hur mycket de förlorat så att andra inte gör om deras misstag. Men det är knäpptyst om det.
De skäms inte utan går vidare på börsen eller i livet.
Verkar mest du som lever i det förflutna och rotar runt i mångåriga trådar för att försöka håna så gott det nu går?
Citera
2026-05-07, 18:50
Medlem
Citat:
Kom igen nu!
Det är inte för att håna dig, i så fall kan du håna mig för massa kassa aktieaffärer.

Jag vill höra hur det går till när en aktiesparare går från att tro att det är fyndläge när kursen gått till 40 kr från 60 kr och sedan ser kursen dra under 3,50 kr.

Tiotusentals småsparare har gjort den resan, i princip ingen vill tala om hur de resonetade och vad som fick dem att till slut inse att det faktiskt inte var en bra affär man gjort.

Jag kroknade på Metacon när jag gått från att vara upp 700% till att sälja ned stor förlust. Det var deras eviga löften om som aldrig infriades och de återkommande nyemissionerna som gjorde att jag rev av plåstret. Då hade mina 50.000 kr blivit 15.000 kr. Men jag hade dem på AF-konto så jag kunde i vart fall kvitta förlusten.
Jaha ja men då så.

Edit: Du bör nog starta en egen tråd om det ämnet för att inte bli helt missförtåd?

Eller ska jag skriva missförstådd?
Senast redigerad av Truefighter 2026-05-07 kl. 18:53.
Citera
2026-05-07, 18:57
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
De skäms inte utan går vidare på börsen eller i livet.
Verkar mest du som lever i det förflutna och rotar runt i mångåriga trådar för att försöka håna så gott det nu går?

Rycker man bara på axlarna när man köpt tex SBB för allt man kan få fram från 40 kr och ner till 20 kr och sedan ser kursen långtidsparkera under 10 kr?
Man borde väl ta lärom av misstaget eller är det bara att hoppa på när AB Volvo får peobkem ned kinakonkurens och går under 200kr i tron om att det är rea?
Citera
2026-05-07, 19:04
Medlem
Citat:
Rycker man bara på axlarna när man köpt tex SBB för allt man kan få fram från 40 kr och ner till 20 kr och sedan ser kursen långtidsparkera under 10 kr?
Man borde väl ta lärom av misstaget eller är det bara att hoppa på när AB Volvo får peobkem ned kinakonkurens och går under 200kr i tron om att det är rea?
Det är sånna sur-gubbar som dig som gör att folk drar sig från att kommentera här på Flashback.
Vad får du ut av det på din kammare, mår du bättre?
Du ska vara glad att någon vill dela sina erfarenheter på börsen överhuvudtaget. Det handlar om ens privata ekonomi trots allt.
Vi behöver inte bemötas med förakt av dig.
Senast redigerad av Truefighter 2026-05-07 kl. 19:08.
Citera
2026-05-07, 20:14
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Det är sånna sur-gubbar som dig som gör att folk drar sig från att kommentera här på Flashback.
Vad får du ut av det på din kammare, mår du bättre?
Du ska vara glad att någon vill dela sina erfarenheter på börsen överhuvudtaget. Det handlar om ens privata ekonomi trots allt.
Vi behöver inte bemötas med förakt av dig.

Det är inget förakt att fundera över vilka insikter en småsparate kommer till när han gör resan att proklameta högljutt att det är rea och jätteköpläge i en aktie som gått från 60 kr till 40 kr och som sedan trots det enormt bra köpläget drar rätt ner till 4 kr. Det är just de personernas funderingar och insikter som kan bidra till att så få som möjligt agerar på det viset.
Det saknas inte kritiska röster k tråden mot köp på 40 kr men de skribenterna står inte högt i kurs hos de som rekar köp på 40 kr.

Jag övervägd själv att gå in med en miljon på 30 kr men fick kalla fötter och insåg vid 20 kr att SBB är en aktie man inte ska befatta sig med.
Citera
2026-05-07, 20:19
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Alla ni som inte tror på SBB! Varför i helvete bryr ni om att kommentera här? Är ni helt dumma eller vad fan har ni för djävla fel?

Vad de hade för fel?
De hade ju alla rätt de kunde haft när du skrev ditt inlägg så toppade kursen.
Sorry, visste inte att du var gift med aktien.
Ber om ursäkt att jag petade i såret.
Senast redigerad av Ringhals3 2026-05-07 kl. 20:22.
Citera
2026-05-07, 20:49
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Slump eller desperation? SBB har en helsidesannons i SvD Näringsliv idag där de gör reklam för sig själva och sin stabila långsiktiga månatliga utdelning.

SBB = kortat korthus.

Ska bli intressant att följa detta....

2022.02.24 var det som SBB hade helsidesannonsen i SvD.
Kursen var lite över 40 kr då.
Citera
2026-05-07, 20:58
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
"Stop hitting! STOP!!" Som ringdomare går jag in och stoppar matchen!!!!! Ringhals 3 vinnare på TKO.

Tagga ner lite Truefighter, delar man med sig av sin vishet här (gäller inte bara den här tråden utan hela Flashback) får man s a s ta prylen, or whatever. No offence.
Citera
2026-05-07, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
"Stop hitting! STOP!!" Som ringdomare går jag in och stoppar matchen!!!!! Ringhals 3 vinnare på TKO.

Tagga ner lite Truefighter, delar man med sig av sin vishet här (gäller inte bara den här tråden utan hela Flashback) får man s a s ta prylen, or whatever. No offence.
Haha ja helt sant. Men han verkar ha gått helt bezerck.
Citera
2026-05-07, 23:48
Medlem
Citat:
Vad de hade för fel?
De hade ju alla rätt de kunde haft när du skrev ditt inlägg så toppade kursen.
Sorry, visste inte att du var gift med aktien.
Ber om ursäkt att jag petade i såret.
Din äldre herre gå nu och sov. Det är sent nu och du har kanske druckit för mycket?
Senast redigerad av Truefighter 2026-05-08 kl. 00:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in