2026-04-28, 19:55
Medlem
Ringhals3s avatar
Stängde på 3,31 kr vilket börjar närma sig all time low men ändå ligger blankningen kvar på över 14% vilket är extremt högt!

Vad är det som krävs för att de 200.000 småspararna ska inse att de kommer bli rökta här?
Citera
2026-05-07, 11:10
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shbou
Nöjd med köpet vid ca 10kr/aktie för nån vecka sen iaf

Är på inga sätt någon börshaj men det gamla talesättet stämmer vad det verkar ofta

Viljet takesätt?
"A fool and his money will soon be apart"?
Citera
2026-05-07, 11:37
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stortrollet
Du tror inte att det är in prisat i kursen vid det här laget? Varför skulle insiders handla norr om 50 lappen om det vore ett problem? Nej, räntehöjningarna kommer inte som någon chock längre.

2022.02.08
Läs hela denna tråd!
Den är en studie i psykologi och det utbredda tankesättet att aktier som rasat snart åker upp igen som en hiss.

Det finns hyfsat gott om petsoner i tråden som uttryckligen varnar för att invstera i SBB men de sågas generellt längs med fotknölarna.

Och en gång för alla, insiderköp har noll betydelse, det är insiderförsäljningarna man ska hänga på.
Citera
2026-05-07, 11:42
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Viljet takesätt?
"A fool and his money will soon be apart"?

"Viljet takesätt", är det nynorsk?

Om vi nu ska leta upp gamla inlägg så hittade jag den här pärlan. Tänk att man både kan ha så rätt och så fel samtidigt.

Citat:
Ursprungligen postat av zatanized
Enkelt svar. Läs på om bolaget. Ser det bra ut och verkar stabilt, köp.
Som noob läs på läs på och läs på, sedan handlar du investmentbolag och stora säkra kort tills du blir varm i kläderna.
SBB har däremot ett gott rykte och om jag inte minns fel en riktkurs på typ 85kr, vilket innebär att allt därunder just nu har stor chans att bli ett bra köp.

Allt under 85 kr alltså
Citera
2026-05-07, 11:43
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Verkar som vi nått en botten nu kursmässigt?
Jag vill gärna ha 100 år av höjd utdelning.
Skämt och sido jag tror på denna aktie!

2022.02.15 stod aktien i 41 kr så nej det var ingen botten.
Du är ju en van analytiker så du får ge oss en efteranalys nu.
Citera
2026-05-07, 11:51
Medlem
Jag har behållit mina aktier i SBB, tänker att om 15-20 år kanske det är ett helt annorlunda bolag.
Citera
2026-05-07, 11:51
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
"Viljet takesätt", är det nynorsk?

Om vi nu ska leta upp gamla inlägg så hittade jag den här pärlan. Tänk att man både kan ha så rätt och så fel samtidigt.

Allt under 85 kr alltså

O jävlar!
Jag vet att jag är riksbaissare men det behövs en motkraft till alla småsparare som tror sig vara börsgurus.
SBB blev precis som SAS en favorit bland småsparare och de köpte bara mer och mer ju mer det rasade från 60 kr till 5 kr och sedan blev det knäpptyst här i tråden eftersom de torskat sina pengar och skäms.

Alla som bränt aig på SBB borde beskriva det här och hur mycket de förlorat så att andra inte gör om deras misstag. Men det är knäpptyst om det.
Citera
2026-05-07, 12:07
Medlem
ingetbranicks avatar
Själv brände jag mig rejält på Framfab en gång i tiden. Jisses. Även om jag var rätt grön inom aktiehandel är det så här i efterhand ofattbart hur jag kunde bete mig så världsfrånvänt och ta såna risker. Men jag var inte ensam.

Jag tror och hoppas att jag är klokare i dag. Alla kan göra misstag, det viktigaste är att man lär sig nåt av dem och inte upprepar dem.
Citera
2026-05-07, 12:14
Medlem
Citat:
2022.02.08
Läs hela denna tråd!
Den är en studie i psykologi och det utbredda tankesättet att aktier som rasat snart åker upp igen som en hiss.

Det finns hyfsat gott om petsoner i tråden som uttryckligen varnar för att invstera i SBB men de sågas generellt längs med fotknölarna.

Och en gång för alla, insiderköp har noll betydelse, det är insiderförsäljningarna man ska hänga på.
Släpp det gubben det är fyra år sen försökte bara tjäna några kronor på en sista hauss innan den åkte i backen
Citera
2026-05-07, 12:29
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stortrollet
Släpp det gubben det är fyra år sen försökte bara tjäna några kronor på en sista hauss innan den åkte i backen

Nej jag gillar osykologin i detta.
Hur 200.000 småsparare tror sig veta när det är köpläge samtidigt som proffsen vänder aktien ryggen och sedan när det går åt helvete så blir det knäpptyst.
Citera
2026-05-07, 12:51
Medlem
Ja, det är intressant. Samma psykologi i bolag som Fingerprint och Powercell. Även fallet GME häromåret var detta, fast på steroider och kryddat med lite conspiracrazyness.

Men som vanligt på Flashback, lyder efterhandskonstruktionen att dom värsta hausserna när det begav sig, lyckades pricka toppen eller trejda en DCB med fet vinst. En Flashbackare förlorar aldrig. Aldrig!
Citera
2026-05-07, 18:11
Medlem
Citat:
2022.02.15 stod aktien i 41 kr så nej det var ingen botten.
Du är ju en van analytiker så du får ge oss en efteranalys nu.
Are you for real man!?
Du kommenterar alltså ett gammalt inlägg från 2022 för att håna mig?
Come on dude and get serious.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in