2026-05-06, 17:44
Medlem
Sommarvikingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnySamhall
Bra självförtroende är synonymt med ett vackert ansikte.

Om du slutade lyssna å kolla så mkt på red pill-fantasier så kanske du inte skulle vara så negativ. För negativitet är något som definitivt syns i ansiktet. (btw - blue pill-fantasier är knappast bra dom heller)

Folk brukade klaga på att feminismen gått för långt (vilket den definitivt har). Fler å fler börjar inse att även red pill/MGTOW/black pill har gått för långt och även blivit en kommersiell industri för div pengahungriga PUAs mfl att tjäna stora pengar på. Långt före den egentliga internet-eran så fanns oxå själva konceptet.

Jag bidrar med ett enastående tal från Tom Cruise i filmen Magnolia (1999) - så kan du jämföra det med vad som sägs i vissa delar av pill-världen.

"Respect the cock and tame the cunt"

https://www.youtube.com/watch?v=G2y6zxvMtPE

Bonusklipp från filmen:

"Why would you lie Frank?"

https://www.youtube.com/watch?v=0A7tpoEWlu4
Red pill-fantasier, haha. Det är realiteten idag.

https://youtu.be/35fiNZTVVtU?si=XJwJL9V5VTZMUKci
Citera
2026-05-06, 17:51
Medlem
KapitalismKnullads avatar
OBS:
Funderar söriöst på om tråden inte bara är en trålltråd från en lång och ful man som vill göra propaganda för långa män.
Citera
2026-05-06, 17:51
Medlem
MyJustices avatar
I min ålder skriver man
Har du färgat hår så swiper förbi
Blir ingen kvinnor kvar
Citera
2026-05-06, 17:57
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goobleyzook
Eftersom det alltid funnits ungefär lika många kvinnor som män, så leder dina 20% logiskt till att runt 20% kvinnor också blev över.
Tror det är så att de mest eftertraktade männen var de som fick mest avkomma av alla, även med den del av kvinnorna som "borde blivit över". Kort sagt - fler kvinnor än män har blivit föräldrar men en liten del av männen har fått många barn.
Senast redigerad av Ratad 2026-05-06 kl. 18:06.
Citera
2026-05-06, 18:01
Avslutad
TS här

Jag noterar att många i tråden tar upp preferenser och att kvinnor har rätt till det.

Jag vänder mig inte emot kvinnors preferenser. Men formatet på bla tinder är ju så att man själv väljer profiler att matcha med, de flesta anger längd i sin profil och man kan ju anta att en man som undanhåller det i sin profil är kortare än genomsnittet. Alltså behöver man överhuvudtaget inte deala med korta män om man inte vill och behöver således inte skriva det i sin profil. På samma sätt behöver inte jag skriva "ej feta" eller dylikt i min profil. Det får mig att dra slutsatsen att det rör sig om mobbing.

Frågor på det?
Citera
2026-05-06, 18:10
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyepost
TS här

Jag noterar att många i tråden tar upp preferenser och att kvinnor har rätt till det.

Jag vänder mig inte emot kvinnors preferenser. Men formatet på bla tinder är ju så att man själv väljer profiler att matcha med, de flesta anger längd i sin profil och man kan ju anta att en man som undanhåller det i sin profil är kortare än genomsnittet. Alltså behöver man överhuvudtaget inte deala med korta män om man inte vill och behöver således inte skriva det i sin profil. På samma sätt behöver inte jag skriva "ej feta" eller dylikt i min profil. Det får mig att dra slutsatsen att det rör sig om mobbing.

Frågor på det?
Skulle återigen säga att det i så fall är statussignalering i stil med "var har alla bra män tagit vägen?" Man är så attraktiv att man måste sätta krav.

Att humblebragga om att för mycket löskefolk försöker få av en underkläderna är väl en flex äldre än... underkläder.
Citera
2026-05-06, 18:26
Medlem
osofistikerads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyepost
TS här

Frågor på det?

Att en man inte skriver ut sin längd på sin profil är inte synonymt med att han är kort. Att avgöra någons längd genom att titta på foto är generellt betydligt svårare än att avgöra någons ungefärliga BMI genom foto. Att skriva att man inte vill dejta feta människor är överflödigt, för man ser på foton om folk är feta eller inte. Däremot kan man jämföra det med att skriva att man vill dejta folk utan barn, för liksom längd kan det vara väldigt svårt att veta om folk har barn eller inte baserat på deras profiler. Och vill man inte dejta folk med barn är det ju praktiskt att skriva det på profilen.

Jag beklagar att du tycker det ställs mycket längdkrav på Tinder. Det finns massor av folk på nätet som vittnar om minskat välmående av dejtingappar, så i själva verket handlar din nedslagenhet kanske mer om Tinder än om din längd.

Jag rekommenderar att du stänger ner appen och letar sammanhang i verkliga livet där du träffar folk och kan blomstra istället.

Du har knappast fel i att det är en fördel att vara lång som man i dejtinglivet, men längd är LÅNGT, LÅNGT ifrån (oavsiktlig ordvits) enda parametern man bedöms på som man. Satsa och förstärk dina styrkor, försök leva hälsosamt och om möjligt ha en livsstil som gör dig glad. Mängder av korta män har träffat och lever med attraktiva kvinnor. Men de männen gav knappast upp hoppet innan de ens försökt och skyllde sin hopplöshet på längden.

Vi har alla våra tillkortakommanden. Du kan inte alltid se andras, men du vet om dina egna.

Jag trodde jag ville ha en kille som var längre än mig, men senast jag trillade dit för någon så var det en person jag tror var kortare än vad jag själv är. Men han var attraktiv på andra sätt, i slutändan mycket attraktiv enligt mig.

Lycka till!!!!!!!
Citera
2026-05-06, 18:26
Medlem
immenhusens avatar
Det är väl bara positivt? Mindre konkurrens för oss som är nära två meter. Och du får även en indikation på vilka tjejer som du inte har en chans på ändå. Håll dig till dem som letar efter betahannar i istället. Happy fishing!

/AI
Citera
2026-05-06, 18:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av osofistikerad
Att en man inte skriver ut sin längd på sin profil är inte synonymt med att han är kort. Att avgöra någons längd genom att titta på foto är generellt betydligt svårare än att avgöra någons ungefärliga BMI genom foto. Att skriva att man inte vill dejta feta människor är överflödigt, för man ser på foton om folk är feta eller inte. Däremot kan man jämföra det med att skriva att man vill dejta folk utan barn, för liksom längd kan det vara väldigt svårt att veta om folk har barn eller inte baserat på deras profiler. Och vill man inte dejta folk med barn är det ju praktiskt att skriva det på profilen.

Jag beklagar att du tycker det ställs mycket längdkrav på Tinder. Det finns massor av folk på nätet som vittnar om minskat välmående av dejtingappar, så i själva verket handlar din nedslagenhet kanske mer om Tinder än om din längd.

Jag rekommenderar att du stänger ner appen och letar sammanhang i verkliga livet där du träffar folk och kan blomstra istället.

Du har knappast fel i att det är en fördel att vara lång som man i dejtinglivet, men längd är LÅNGT, LÅNGT ifrån (oavsiktlig ordvits) enda parametern man bedöms på som man. Satsa och förstärk dina styrkor, försök leva hälsosamt och om möjligt ha en livsstil som gör dig glad. Mängder av korta män har träffat och lever med attraktiva kvinnor. Men de männen gav knappast upp hoppet innan de ens försökt och skyllde sin hopplöshet på längden.

Vi har alla våra tillkortakommanden. Du kan inte alltid se andras, men du vet om dina egna.

Jag trodde jag ville ha en kille som var längre än mig, men senast jag trillade dit för någon så var det en person jag tror var kortare än vad jag själv är. Men han var attraktiv på andra sätt, i slutändan mycket attraktiv enligt mig.

Lycka till!!!!!!!
Jo i princip. Varför ska jag inte skriva ut min längd om det kan vara till min fördel? Det förstår alla. På samma sätt hade feta kvinnor dolt sin vikt om det fanns ett sånt alternativ.

Du har inte läst ts, jag är inte kort (jag är längre än de flesta män) så det spelar ingen roll för mig. Jag är inte ens intresserad av att träffa någon seriöst. Jag tycker bara att man ska call out mobbing när man ser det.
Citera
2026-05-06, 18:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av immenhusen
Det är väl bara positivt? Mindre konkurrens för oss som är nära två meter. Och du får även en indikation på vilka tjejer som du inte har en chans på ändå. Håll dig till dem som letar efter betahannar i istället. Happy fishing!

/AI
Fast du kommer bli dissad ändå. De kommer bara hitta på nånting annat att dissa dig för.
Citera
2026-05-06, 18:53
Medlem
Skattmasen08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockersson
Fullt naturligt att tjejer vill ha en längre kille än de själva, och det går åt båda hållen; jag skulle inte vilja ha en tjej som var 1.80.

Då är det ett mycket större problem att tjejer inte väljer bort flintisar. Tunnhårighet skulle försvinna med tiden bara flintisar inte tilläts föröka sig.

Fast varför är det naturligt? Är det biologi eller vad menar du?

Ang. tunnhårighet. Varför är det ett problem? Hår fyller ju noll funktion, bara en befrielse att slippa gå till frisören om du frågar mig. Bara ytliga och osäkra män som oroar sig över sitt hår. Om man ska prata problem anser jag att det verkliga problemet är att människor med diverse psykiska åkommor och/eller lågt iq lyckas föröka sig.
Citera
2026-05-06, 18:56
Medlem
JohnnySamhalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarvikingen
Red pill-fantasier, haha. Det är realiteten idag.

https://youtu.be/35fiNZTVVtU?si=XJwJL9V5VTZMUKci

Nog fan håller jag med om att dating-marknaden är helknäpp samt att kvinnor är överprivilegierade i vissa situationer men om du nånsin jämför med hur det låter när du sitter på ett redpill-häng på nätet vs ett feminist-häng så kanske du märker att det är nästan exakt samma stämning samt samma typer av argument (endast ombytta roller sas). Du kommer att bli förvånad!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in