Citat:
Ursprungligen postat av
Nyepost
TS här
Jag noterar att många i tråden tar upp preferenser och att kvinnor har rätt till det.
Jag vänder mig inte emot kvinnors preferenser. Men formatet på bla tinder är ju så att man själv väljer profiler att matcha med, de flesta anger längd i sin profil och man kan ju anta att en man som undanhåller det i sin profil är kortare än genomsnittet. Alltså behöver man överhuvudtaget inte deala med korta män om man inte vill och behöver således inte skriva det i sin profil. På samma sätt behöver inte jag skriva "ej feta" eller dylikt i min profil. Det får mig att dra slutsatsen att det rör sig om mobbing.
Frågor på det?
Att en man inte skriver ut sin längd på sin profil är inte synonymt med att han är kort. Att avgöra någons längd genom att titta på foto är generellt betydligt svårare än att avgöra någons ungefärliga BMI genom foto. Att skriva att man inte vill dejta feta människor är överflödigt, för man ser på foton om folk är feta eller inte. Däremot kan man jämföra det med att skriva att man vill dejta folk utan barn, för liksom längd kan det vara väldigt svårt att veta om folk har barn eller inte baserat på deras profiler. Och vill man inte dejta folk med barn är det ju praktiskt att skriva det på profilen.
Jag beklagar att du tycker det ställs mycket längdkrav på Tinder. Det finns massor av folk på nätet som vittnar om minskat välmående av dejtingappar, så i själva verket handlar din nedslagenhet kanske mer om Tinder än om din längd.
Jag rekommenderar att du stänger ner appen och letar sammanhang i verkliga livet där du träffar folk och kan blomstra istället.
Du har knappast fel i att det är en fördel att vara lång som man i dejtinglivet, men längd är LÅNGT, LÅNGT ifrån (oavsiktlig ordvits) enda parametern man bedöms på som man. Satsa och förstärk dina styrkor, försök leva hälsosamt och om möjligt ha en livsstil som gör dig glad. Mängder av korta män har träffat och lever med attraktiva kvinnor. Men de männen gav knappast upp hoppet innan de ens försökt och skyllde sin hopplöshet på längden.
Vi har alla våra tillkortakommanden. Du kan inte alltid se andras, men du vet om dina egna.
Jag trodde jag ville ha en kille som var längre än mig, men senast jag trillade dit för någon så var det en person jag tror var kortare än vad jag själv är. Men han var attraktiv på andra sätt, i slutändan mycket attraktiv enligt mig.
Lycka till!!!!!!!