2026-05-06, 20:52
Medlem
VoidEngineers avatar
Alltså, kvinnor som vill ha långa män, vill det för att det ökar chansen för en stor kuk 🤷🏻‍♀️
Citera
2026-05-06, 20:59
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoidEngineer
Alltså, kvinnor som vill ha långa män, vill det för att det ökar chansen för en stor kuk 🤷🏻‍♀️
Tja, det mesta på kroppen bör väl bli större, men just när det gäller penis finns det inget av forskningen klarlagt samband.
Citera
2026-05-06, 21:31
Medlem
Det finns ju olika preferenser.

Jag vill inte ha en karl som är kortare än mig. Pga tycker inte det är attraktivt.

Har inte nätdejtat på det sättet på länge, men har lärt känna en person av en slump sista tiden. Man. Ur rent vänskapssyfte (trodde jag). JAG fick då frågan om längd etc. När vi diskuterade annat vardagsaktigt. Dvs. Viktigt för honom inte för mig.

Alla, inkl karlar har preferenser. En del bryr sig om kroppen ser naturlig ut eller inte. Andra vill hellre ha konstgjort. En del gillar när tjejen har långt hår. En del funkar med alla frisyrer. Osv. Preferenser som ibland står i profilen och inte passar på mig. Inte f*n blir jag kränkt då.. då är den personen inget för mig helt enkelt.
Citera
2026-05-06, 21:53
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyepost
Jag har de senaste året roat mig med tinder och noterat att kvinnor gärna listar längdkrav i sin profil. Oftast är det 180 eller 185 cm som anges. Någon gång har jag sett 175.

Fenomenet i sig är ju ingen nyhet, men det jag tänkte på är att det skrivs i profilen. Jag menar man kan väl helt enkelt swipa vänster på de män som är kortare än eller inte anger sin längd i profilen. Det får mig att dra slutsatsen att det rör sig om ren mobbing från dem. De njuter av att trycka ner män på alla sätt de kan. Jag har också sätt kvinnor skriva om kukstorlek i profilen, men det ser jag som mer uppenbart provokativt.

Skriver män tex; tjockisar och/eller singelnammor swipa vänster i sina profiler? Det är inget jag kan se själv när jag bara får upp kvinnor.
Och nej jag är personligen inte kort men jag tycker det är osmakligt. Ingen kan rå för sin längd.

Jag kan addera att jag tror många kvinnor har tinder rent av för att mobba och dissa män. Det är huvudsyftet med appen för dem. Oavsett om det är gällande längd eller bara allmänt.

185 cm? Du menar väl 18,5 cm?
Citera
2026-05-06, 22:06
Medlem
KapitalismKnullads avatar
Längd är allt.

Leif G.W 188 cm.
Brad Pitt 180 cm.

Vi vet alla att det är Leffe som gör damerna våta.
Citera
2026-05-06, 22:38
Medlem
sista-vagen-uts avatar
Kvinnor beter sig som jävla retards på tinder och har sjuka orealistiska karv så om perfekta mannen med den perfekta spermien ska komma fram som en ryttare, fet plånbok och dyr bil, dom drunknar i likes av män varje dag, tillslut tappar dom konceptet helt var dejting faktiskt är till för.

Som jag har alltid sagt till folk, stäng av tinder och fråga ut tjejer på traditional sett. du blir både modigare och socialare i längden.
Citera
2026-05-06, 22:44
Avslutad
Jag ignorerar nästan allt i tråden och vill bara säga det att när jag höll till på dejtingapparna så kryssade jag för att jag var 179, fast jag egentligen är över det. Bara för att rensa bort alla trökiga ”han-måste-va-minst-180-bla-bla-bla…”
Citera
2026-05-06, 22:48
Medlem
Som om ni män inte är ytliga. En får inte vara för kort, inte för lång, inte för tjock, inte för smal, inte ha för stora bröst, inte för små, inte för sminkad, inte för osminkad, inte för långt hårt, inte för kort osv osv. Ni vill att en ska se ut som en barbiedocka.
Citera
2026-05-06, 22:52
Medlem
Skriv till DO med dina funderingar. Snart får man väl inte dejta om man regelmässigt väljer bort vissa grupper.
Citera
2026-05-06, 22:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Smetenigatan
Som om ni män inte är ytliga. En får inte vara för kort, inte för lång, inte för tjock, inte för smal, inte ha för stora bröst, inte för små, inte för sminkad, inte för osminkad, inte för långt hårt, inte för kort osv osv. Ni vill att en ska se ut som en barbiedocka.
Jag ställde frågan i ts: skriver män så i sina profiler? Själv har jag preferenser men kan tänka mig lite vad som helst. Tex jag gillar kort hår men långt hår funkar utmärkt det också. Stora pattar är min preferens men små är inga problem. Jag diskriminerar inte. Därför står inget sånt i min något oseriösa profil. Och även om jag gjorde det kan jag bara vänsterswipa alla ointressanta profiler.

Återigen så var frågeställningen inte om det är rätt eller fel att ha en längdpreferens utan varför man skriver det i profilen.
Citera
2026-05-06, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smetenigatan

Mina krav är:

1. Inte tjock, mullig.

2. Inga glasögon(de har ofta oattraktiva ögon)

3. Inte längre än mig. Dvs inte längre än 187 cm.

4. Inget annat än europeiskt utseende.

5. Inte krulligt hår.

6. Inte bisexuell.

Jag är man.
Senast redigerad av Pundedu 2026-05-06 kl. 23:03.
Citera
2026-05-06, 23:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pundedu
Mina krav är:

1. Inte tjock, mullig.

2. Inga glasögon(de har ofta oattraktiva ögon)

3. Inte längre än mig. Dvs inte längre än 187 cm.

4. Inget annat än europeiskt utseende.

5. Inte krulligt hår.

6. Inte bisexuell.

Jag är man.
Är du ens heterosexuell?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in