2026-04-22, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av golarskjutare
Strunta i vad han skriver och enskilda individer som har 100 inlägg i denna tråd.
Ärligaste bedömningen man kan få är att testa själv och det verkar du ju ha gjort utan effekt, precis som jag och vänner till mig.

Kollar du tråden så ser du att det är mer klagomål på brist av effekt än amatörer som hyllar sin placebo-effekt.
Bara några inlägg upp så verkar ju någon stackare ha köpt THCA buds från butik som annonserar på flashback men enda effekten stackaren verkar ha fått är 3 dagars hosta och 39 grader feber.

Ingen här har en aning om vad det är i dessa produkter och det är den enda sanningen.

Har följt tråden sen början och förstår precis vad du menar. Ingen skulle bli gladare än jag om det gröna hade gett nåt men än så länge har jag gått bet. Kanske provar mer olika framöver. Gav du upp thca helt?
Citera
2026-04-22, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herulen89
Har följt tråden sen början och förstår precis vad du menar. Ingen skulle bli gladare än jag om det gröna hade gett nåt men än så länge har jag gått bet. Kanske provar mer olika framöver. Gav du upp thca helt?

Ja helt och hållet. Testade 2 olika sorters brunt, en av dom skulle vara närmare 50% thca men kände knappt något.Placebo. Luktade även väldigt onaturligt och kändes fel när rökte den. Konstig smak och otrevlig hosta. En svart gummiboll med onaturlig lukt.
Testat 2 olika varianter av buds också, i princip 0 effekt. Coated med isolat då.

Så ja, jag har gett upp det helt. Kanske hade jag uppskattat det mer om hade testat badder och sådant som andra skriver om här, men jag har 0 intresse i att röka såna produkter eller vape eller mixtra med diverse produkter för att få effekt.

Jag testade thca-buds för det skulle vara som att röka riktiga buds, men det var det verkligen inte.
Långt ifrån. Och då jag enbart röker antingen brunt eller buds så finns det inget för mig att hämta här. Kalla mig gammaldags men jag vill varken röka okänt pulver eller någon vätska i någon vape.

Jag vill veta vad det är jag lägger i min grinder och röker. Så både brist på effekt och omöjligt att veta faktiskt innehåll på dessa produkter gör att jag inte ger det fler chanser.

Att folk får positivt för Spice när gjort tester på dessa produkter gör ju såklart det än mindre lockande, samt inlägg som "fått feber och galen hosta"....
Citera
2026-04-22, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av golarskjutare
Ja helt och hållet. Testade 2 olika sorters brunt, en av dom skulle vara närmare 50% thca men kände knappt något.Placebo. Luktade även väldigt onaturligt och kändes fel när rökte den. Konstig smak och otrevlig hosta. En svart gummiboll med onaturlig lukt.
Testat 2 olika varianter av buds också, i princip 0 effekt. Coated med isolat då.

Så ja, jag har gett upp det helt. Kanske hade jag uppskattat det mer om hade testat badder och sådant som andra skriver om här, men jag har 0 intresse i att röka såna produkter eller vape eller mixtra med diverse produkter för att få effekt.

Jag testade thca-buds för det skulle vara som att röka riktiga buds, men det var det verkligen inte.
Långt ifrån. Och då jag enbart röker antingen brunt eller buds så finns det inget för mig att hämta här. Kalla mig gammaldags men jag vill varken röka okänt pulver eller någon vätska i någon vape.

Jag vill veta vad det är jag lägger i min grinder och röker. Så både brist på effekt och omöjligt att veta faktiskt innehåll på dessa produkter gör att jag inte ger det fler chanser.

Att folk får positivt för Spice när gjort tester på dessa produkter gör ju såklart det än mindre lockande, samt inlägg som "fått feber och galen hosta"....

Förstår och håller med, Just osäkerheten kring vad allt egentligen innehåller känns sådär. Varje gång jag testat nåt nytt så har förväntningarna varit höga, dra ett par bloss och sjunka ner i tvsoffan och känna ridån gå ner. Inte ens en placeboeffekt har man fått så tyvärr delar jag din uppfattning ang grön/brun thca än sålänge.
Citera
2026-04-22, 16:38
Medlem
Kapuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flipperspelet
Det verkar inte vara från utlandet.
Nej det skickas från Sverige. Mörk klibbig indica, luktar tallbarr och perfekt att blanda med isolat. 50g för 1000 och en 10a isolat för 1300:-.

Blanda ner 1g isolat med 3g hasch. Det blir 29% THCA, testa med 3+1 först för man kan få hosta med för mycket isolat. I början blandade jag med en femma. 60g för 2300 är ett bra pris. Fungerar som vardagsröka men ingenting man kan sälja till polare. Får man stryk lol.
Citera
2026-04-22, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herulen89
Det hoppas jag verkligen!
Finns också dubbla mängden här som sa att det är skräp som inte funkar, dom som hyllar det så mycket så dom bajsar på sig är förmodligen shops eller förvirrade själar
Citera
2026-04-22, 18:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av janer2k
Finns också dubbla mängden här som sa att det är skräp som inte funkar, dom som hyllar det så mycket så dom bajsar på sig är förmodligen shops eller förvirrade själar

tror helt ärligt att många av dom som hyllar detta knaster faktiskt aldrig rökt riktigt weed. man får tänka på att många ungdomar kanske bara beställt dessa lagliga varor online som påstår sig vara som riktigt weed men om dom hade spenderat 1 dag i exempelvis i Amsterdam så hade dom ramlat av cykeln efter en riktig joint
Citera
2026-04-22, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av savecannabis
tror helt ärligt att många av dom som hyllar detta knaster faktiskt aldrig rökt riktigt weed. man får tänka på att många ungdomar kanske bara beställt dessa lagliga varor online som påstår sig vara som riktigt weed men om dom hade spenderat 1 dag i exempelvis i Amsterdam så hade dom ramlat av cykeln efter en riktig joint
Ja asså börjar också tro de, allt jag har provat va totalt värdelöst, kanske jämfört med typ riktig dålig lammouse, det är ingen höjdare inte ens standard lol, smakar bajs, huvudvärk man vet inte vad det innehåller. Ändå tacksam man har dessa kontakter genom dessa åren annars skulle jag säkert också va en desperat idiot och hylla knaster som får en o snurra i några minuter 😂
Citera
2026-04-22, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kapuff
Nej det skickas från Sverige. Mörk klibbig indica, luktar tallbarr och perfekt att blanda med isolat. 50g för 1000 och en 10a isolat för 1300:-.

Blanda ner 1g isolat med 3g hasch. Det blir 29% THCA, testa med 3+1 först för man kan få hosta med för mycket isolat. I början blandade jag med en femma. 60g för 2300 är ett bra pris. Fungerar som vardagsröka men ingenting man kan sälja till polare. Får man stryk lol.

Ok jag får testa det i framtiden.

Köpte 100g brunt thc-a från NordicWeed för 2000kr, ska blanda det med lite CBD buds och se vad som händer.
Citera
2026-04-22, 22:03
Medlem
Kapuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av janer2k
Ja asså börjar också tro de, allt jag har provat va totalt värdelöst, kanske jämfört med typ riktig dålig lammouse, det är ingen höjdare inte ens standard lol, smakar bajs, huvudvärk man vet inte vad det innehåller. Ändå tacksam man har dessa kontakter genom dessa åren annars skulle jag säkert också va en desperat idiot och hylla knaster som får en o snurra i några minuter 😂

Oj vad konstigt?

Industrihampa saknar typ alla av de cannabinoider och terpener som finns i vuxna honplantor. Den har en enklare kemisk profil med färre cannabinoider (främst CBD) och en mindre komplex terpeneprofil, vilket påverkar både doft och potentiella terapeutiska effekter. Vuxna cannabisplantor som är odlade för hög hartshalt har en mycket rikare och mer komplex sammansättning av cannabinoider och terpener. Vuxna cannabisplantor producerar en rik blandning av medicinska och aromatiska terpener. Myrcen, Limonen, Pinene, Linalool, Caryophyllene, Humulene, Terpinolene och många fler. Dessa terpener bidrar till cannabisens unika doft, smak och terapeutiska effekter. Hampans terpener är färre och lägre koncentrationer, vilket ger mindre doft och enklare smakprofil.

Att ösa i massa THC ger ju självklart inte samma rus, inte ens i närheten. Men det är billigt. 50g för 2300:-. Lagligt och duger som vardagsröka och isolatet tror jag faktiskt är riktigt THCA.

Köp eget hasch och isolat och baka ihop allt. Ta lite att puffa på och resten i kylen över natten för att kurera. Tight i plastfolie.

Billigt och enkelt. Men förvänta dig inte ett riktigt cannabis rus.
Citera
2026-04-22, 22:04
Medlem
Bluebeast72s avatar
Test av Purple Dragon Haze Blommor,-Thca/Thcx hybrid, Väldigt god fruktig smak o superbra kvalitet på stuket. Stora välkurerade buds, täta o få kvistar 10/10 , NordicMedCan.
Senast redigerad av Bluebeast72 2026-04-22 kl. 22:07.
Citera
2026-04-22, 22:05
Medlem
Kapuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flipperspelet
Ok jag får testa det i framtiden.

Köpte 100g brunt thc-a från NordicWeed för 2000kr, ska blanda det med lite CBD buds och se vad som händer.
Du har ju redan massa CBD i haschet. Blanda inte i mer. Då kan ruset bli sämre.

Edit: Nää det kan ju inte vara 1hg THCA braj du köp. Det är ju 20kr grammet
Senast redigerad av Kapuff 2026-04-22 kl. 22:07.
Citera
2026-04-22, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kapuff
Du har ju redan massa CBD i haschet. Blanda inte i mer. Då kan ruset bli sämre.

Edit: Nää det kan ju inte vara 1hg THCA braj du köp. Det är ju 20kr grammet

THCA: 25%
CBD: 1.36%
CBGA: 1.32%

Det var 420 rea så kostade 1650 danskar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in