2026-02-21, 14:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av janer2k
Lämnar mindre spår efter sig för det är inte alls nära starkt bra gräs/hasch 😅

Du förstår att THCA förvandlas till THC i kroppen va?
Alltså säger sunt förnuft att metaboliseringen tar tid och det läggs utöver inkuberingstiden.
Jag kanske har fel, men min tankegång är såhär, THCA förvandlas i kroppen till vanligt THC och därmed sitter ca.12% längre av mina uträkningar. Men som sagt, jag kan ha fel, detta är bara något jag personligen räknat ihop av information jag hittat på nätet.

Fridens Liljor!
Citera
2026-02-21, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KIFORS
Edit: Lite tråkigt att folk är så misstrogna, jag skulle inte sitta här och ljuga, vad hade det tjänat till? Jag blev bara glad att de erbjöd sig själv så man slapp spendera hutlösa summor på att leta reda på en ny favorit. Dont rain on my parade man...

Tror inte att hans skepticism är något negativt, många har blivit lurade på internet tidigare om liknande historier

Jag har bara handlat ifrån kushy, och har bara gott att säga om dem även fast de va ett tag sen nu - somras senast.
Fick du din kompensation utav dem?

Ha en fin lördag allesammans
Citera
2026-02-21, 15:37
Medlem
Citat:
Alltså säger sunt förnuft att metaboliseringen tar tid och det läggs utöver inkuberingstiden.
Jag kanske har fel, men min tankegång är såhär, THCA förvandlas i kroppen till vanligt THC och därmed sitter ca.12% längre av mina uträkningar. Men som sagt, jag kan ha fel, detta är bara något jag personligen räknat ihop av information jag hittat på nätet.

Fridens Liljor!

Cool, men hur menar du ? Att när man till exempel röker thca så är man positiv 12% längre på ett vanligt urinprov eller att ruset sitter 12% längre ? Peace !
Citera
2026-02-21, 15:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av KentDement
Tror inte att hans skepticism är något negativt, många har blivit lurade på internet tidigare om liknande historier

Jag har bara handlat ifrån kushy, och har bara gott att säga om dem även fast de va ett tag sen nu - somras senast.
Fick du din kompensation utav dem?

Ha en fin lördag allesammans

Jag känner att eftersom de erbjöd det dem erbjöd är det kompensation nog, om det kommer fram är en annan femma. Lovar att hålla er uppdaterade här

Mvh
Citera
2026-02-21, 15:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av KentDement
Cool, men hur menar du ? Att när man till exempel röker thca så är man positiv 12% längre på ett vanligt urinprov eller att ruset sitter 12% längre ? Peace !

Som sagt jag är ingen biokemist men efter uträkningar från div källor tar det ca 12% längre tid för det att lämna kroppen, då det behöver gå igenom ett extra stadie för att omvandlas till THC.
Men jag kan ha fel såklart, detta är bara en uträkning jag gjort på egen hand.

Mvh
Citera
2026-02-21, 19:29
Medlem
Citat:
Som sagt jag är ingen biokemist men efter uträkningar från div källor tar det ca 12% längre tid för det att lämna kroppen, då det behöver gå igenom ett extra stadie för att omvandlas till THC.
Men jag kan ha fel såklart, detta är bara en uträkning jag gjort på egen hand.

Mvh

Inte jag heller men kul att höra andras teorier, jag är en tidigare storkonsument av cannabis och har varit positiv i nästan 4 månader efter ett break, flertalet gånger. Nu för tiden röker jag sällan, och när jag väl gör det är det mycket liten mängd och endast ett tillfälle och sen en längre paus, vi pratar enstaka bonghits och brukar vara ren väldigt snabbt efteråt. Har hört att det kvittar om man tar ett bloss eller ett gram vid enstaka tillfällen - man blir ren lika snabbt. Jag vet dock inte om detta är sant heller. Såg att någon skrev bak i tråden att thca produkter inte är spårbara lika länge som original röka. Jag vet inte om det skulle stämma heller, men fungerar de gör det
Citera
2026-02-21, 20:24
Medlem
Hej!

Jag har kört cbd buds med thca isolat, men undrar om det går att boosta på någon annan cannabinoid för att få ännu mer effekt? Många polare upplever att dom inte får samma high utav thca.
Tips uppskattas!

Mvh
Citera
2026-02-21, 21:50
Medlem
KillingSpres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lur3faxen
Hej!

Jag har kört cbd buds med thca isolat, men undrar om det går att boosta på någon annan cannabinoid för att få ännu mer effekt? Många polare upplever att dom inte får samma high utav thca.
Tips uppskattas!

Mvh
cbn
Citera
2026-02-22, 05:41
Medlem
Citat:
SÅ!
Nu kommer uppdateringen många väntat på ang Kushy.
Jag vill STARKT avråda folk från att utnyttja deras vänlighet emot dem för vad jag tänker skriva nu är verkligen en fantastisk och otroligt givmild akt från deras håll. Jag har iofs beställt för tiotusentals kronor där ifrån så detta kanske påverkat deras beslut men jag skrev till dem ang det halva hektot jag och polarn rökade på en kväll utan effekt, så nu ska jag få hem ett gratis paket med lite av varje strain så jag kan leta mig fram till en ny favorit. Detta är ingenting dom hade behövt göra, jag hade gärna betalat för mig själv men bara att dom gör såhär gör dom grönare än sommar gräs för mig, när jag testat alla samples tänker jag dela med mig här av min upplevelse och vad jag personligen tycker fungerar bäst.
Sånhär vänlighet och support är ytterst ovanlig, så vill verkligen BETONA att utnyttja inte deras vänlighet, för då blir de som allt annat tillslut "this is why we cant have nice things" lol.
Återkommer så fort paketet kommit fram och jag börjat utvärdera deras gräs <3

Fridens Liljor

Jag har också 100% BRA upplevelser av Ku**y. Jaså, så ni rökte ett halvt hekto på en kväll, alltså 50g (25g var)?? Det är praktiskt taget omöjligt, om du inte sitter och matar en pipa var 5e minut typ.. Har du rökt mycket Isolat innan?? Jag tänkte om din tolerans är skyhög? Toleransen är lätt att sabba genom att röka 0,1g Isolat åt gången. Jag är dock övertygad om att du överdriver angående halvhektot!! Men det är bara min åsikt..
Du gör INTE Ku**y en tjänst genom att lägga ut hur otroligt generösa som de har varit mot dig... Nu tror ju många, som har problem med toleransen, att de OCKSÅ ska få en massa bonus hemskickat. Bara de gnäller om dålig/ingen effekt.
Catch my drift??
Citera
2026-02-22, 05:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MDMAble
Synd med H!mood, gillat allt jag fått hem därifrån (Deluxe Pollen 32, Pusher Street osv)
Vart vända sig nu då? upgrayde stular swishen för mig iaf så det går aldrig igenom..

Testa Ku**y, har BARA bra erfarenheter av dem. Jag gillade också Hi**od...
Citera
2026-02-22, 05:53
Medlem
Citat:

Fridens Liljor!

THCa omvandlas INTE till THC i kroppen.. THCa omvandlas till THC när du värmer det (dekarboxylerar det)...
Citera
2026-02-22, 06:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps0.0
Märklig historia.

Så du och polaren rökte 50g på en kväll trots att det inte hade någon effekt?! Ihärdig vinner?
Du säger dig dessutom ha beställt för "tiotusentals" kronor tidigare, men varit nöjd. Skulle dessa 50g helt plötsligt vara kass, eller var det cbd och därmed ett felutskick du drabbats av?

Även lite motsägelsefullt att först uppmärksamma deras vänlighet, för att sedan bestämt avråda folk från att utnyttja dom, vilket såklart flera kommer försöka ändå. 🤷‍♀️

Men ja, dela gärna med dig du när du fått dina samples.

Jag håller med till 100% Men jag är dock övertygad om att det här med 50g är en solklar överdrift. Jag undrar också vad han rökt, CBD??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in