2025-11-26, 13:17
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raggamuffin--
Vad jag fått till mig så ska magic farmers THC-A vapes egentligen innehålla thco men som har marknadsförts som THC-A, så var försiktig.

Men även att det inte går att göra vape-koncentrat med 99% THC-A isolat, då det påstås att det blir så pass kristalliserat i vapen, vilket isåfall gör det omöjligt att puffa på den.
Bortsett från att det är syntetiskt och kan ge lungskador verkar det rusmässigt vara rätt underhållande ändå.

Hade det inte varit så dyrt, eller jag så fattig, hade jag kunnat tänka mig att köpa en del och skicka ner till det där drogtestningsstället i Nederländerna eller var det nu är.

Citat:
Ursprungligen postat av golarskjutare
Någon som testat THCA budsen eller haschet från smoketower?
Visserligen väldigt dyrt och annonserar med mycket lägrer THCA % än vad sidorna som listas i tråden gör men känns dock mycket trovärdigare gällande produkt och labbanalys osv.

Undrar mest om effekten på deras THCA om någon har testat, exempelvis den HC-A Potpurri Super Lemon 18% budsen.
Jag har bara testat deras Bangkok Sativa och dom påstod dom att den var på runt 20%. Men grejen är ju att det går att bestämma hur starkt det ska bli, så både Smoketower och andra sidan kan vara sanningsenliga trots olika uppgifter. Hur som helst som var Bangkok ungefär som ett 20%-igt weed helt enkelt. Varken mer eller mindre.
Citera
2025-11-26, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Bortsett från att det är syntetiskt och kan ge lungskador verkar det rusmässigt vara rätt underhållande ändå.

Hade det inte varit så dyrt, eller jag så fattig, hade jag kunnat tänka mig att köpa en del och skicka ner till det där drogtestningsstället i Nederländerna eller var det nu är.

Jag har bara testat deras Bangkok Sativa och dom påstod dom att den var på runt 20%. Men grejen är ju att det går att bestämma hur starkt det ska bli, så både Smoketower och andra sidan kan vara sanningsenliga trots olika uppgifter. Hur som helst som var Bangkok ungefär som ett 20%-igt weed helt enkelt. Varken mer eller mindre.

Problemet är ju att jag har testat från dom andra sidorna, där dom påstår budsen ligger på 30% thca och det bruna jag köpte närmare 50%.

Jag vill definitivt inte påstå att jag kände effekt som man hade känt på 30% thc weed eller 50% thc hasch, långt ifrån.

Så jag förstår att dom kryddar med siffrorna men undrade mest om någon upplevt någon skillnad i kvalite i det från smoketower och exempelvis kushy
Citera
2025-11-26, 13:34
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Problemet är ju att jag har testat från dom andra sidorna, där dom påstår budsen ligger på 30% thca och det bruna jag köpte närmare 50%.

Jag vill definitivt inte påstå att jag kände effekt som man hade känt på 30% thc weed eller 50% thc hasch, långt ifrån.

Så jag förstår att dom kryddar med siffrorna men undrade mest om någon upplevt någon skillnad i kvalite i det från smoketower och exempelvis kushy
Jag är rätt säker på att du inte har en aning om hur 50% bör kännas. Nu är det visserligen bara två, men det är två person som jag känner, litar på och vet deras erfarenheter och dom har fått lika god effekt som jag har fått. Det hasch jag har köpt för egen maskin var enligt uppgift på 32% och knappt ens när jag köpte min första egna femma var jag med om att den räckte så länge, och att jag dessutom kunde röka så pass ofta.

Är helt enkelt inte lika övertygad om att dom kryddar siffrorna.
Citera
2025-11-26, 13:39
Medlem
Citat:
Jag är rätt säker på att du inte har en aning om hur 50% bör kännas. Nu är det visserligen bara två, men det är två person som jag känner, litar på och vet deras erfarenheter och dom har fått lika god effekt som jag har fått. Det hasch jag har köpt för egen maskin var enligt uppgift på 32% och knappt ens när jag köpte min första egna femma var jag med om att den räckte så länge, och att jag dessutom kunde röka så pass ofta.

Är helt enkelt inte lika övertygad om att dom kryddar siffrorna.

Vad menar du med att jag inte borde veta hur hög jag blir? Borde jag bli mer hög än jag känner att jag är? Eller vad menar du? Att jag i inte själv kan känna efter hur hög jag är?Underskatta inte andras kunskap och erfarenheter eller utgå från att andra är dumma i huvudet.

Jag har stor erfarenhet när det kommer till thc men thca är nytt för mig därav frågorna.
Jag har redan testat från några olika sidor som listats i tråden och var inte superimponerad.

Man blir lugn och skön, och lite psykisk "påverkan". Men får inte den där riktiga punch in the face som man får av riktigt thc när man tagit ett bloss för mycket, nästan oavsett hur mycket man röker.

Tyckte dessutom det luktade lite väl mycket artificiellt det bruna och smakade men förstår ju varför, för det är det oavsett hur det marknadsförs så är vissa komponenter kryddade för smak/lukt.
Frågan är väl även hur safe det är att röka i längden.

Så återigen är frågan simpel, vilken av sidorna har sålt buds/hasch som ni anser har gett mest likvärdig effekt till "riktigt" thc samt verkligen känns som dom utlovade %
Citera
2025-11-26, 13:50
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Vad menar du med att jag inte borde veta hur hög jag blir? Borde jag bli mer hög än jag känner att jag är? Eller vad menar du? Att jag i inte själv kan känna efter hur hög jag är?Underskatta inte andras kunskap och erfarenheter eller utgå från att andra är dumma i huvudet.
Jag menar att jag inte är helt säker på att du vet hur hög man bör bli av 50%.
Citat:
Jag har stor erfarenhet när det kommer till thc men thca är nytt för mig därav frågorna.
Jag har redan testat från några olika sidor som listats i tråden och var inte superimponerad.
Säger du det så.
Citat:
Tyckte dessutom det luktade lite väl mycket artificiellt det bruna och smakade men förstår ju varför, för det är det oavsett hur det marknadsförs så är vissa komponenter kryddade för smak/lukt.
Frågan är väl även hur safe det är att röka i längden.
Du kanske har rätt, jag har blivit alldeles för stenad, alldeles för snabbt för att ha hunnit reflektera så mycket över smaken.
Citat:
Så återigen är frågan simpel, vilken av sidorna har sålt buds/hasch som ni anser har gett mest likvärdig effekt till "riktigt" thc samt verkligen känns som dom utlovade %
Och mitt svar är fortfarande "Allt jag har testat, även om det inte har hunnit bli så mycket än, har fungerat precis som jag har förväntat mig givet dess påstådda innehåll och det samma gäller för min fyra kamrater som också har testat, och tillsammans har vi över 100 års erfarenhet. Varav en av oss ända tillbaka till 70-talet, så ingen av oss är direkt färska".

Men har det inte funkat för dig så har det ju inte, det kan jag inte säga emot. Vad det beror på låter jag vara osagt.
Citera
2025-11-26, 13:59
Medlem
Citat:
Jag menar att jag inte är helt säker på att du vet hur hög man bör bli av 50%.

Säger du det så.

Du kanske har rätt, jag har blivit alldeles för stenad, alldeles för snabbt för att ha hunnit reflektera så mycket över smaken.

Och mitt svar är fortfarande "Allt jag har testat, även om det inte har hunnit bli så mycket än, har fungerat precis som jag har förväntat mig givet dess påstådda innehåll och det samma gäller för min fyra kamrater som också har testat, och tillsammans har vi över 100 års erfarenhet. Varav en av oss ända tillbaka till 70-talet, så ingen av oss är direkt färska".

Men har det inte funkat för dig så har det ju inte, det kan jag inte säga emot. Vad det beror på låter jag vara osagt.

Du är ju på riktigt hjärndöd av allt THCA om du tror någon inte kan bedömma hur hög denna blir.
Är du seriös?

Jag sitter här med två sorter THCA buds från kushy, en bit brunt "50% thca" hasch från annan populär sida jag snappat upp i tråden och riktigt thc weed homegrown med 18% thc strain.

Dom thca produkterna kan jag röka i princip hur mycket som helst av, dom tar mig bara till samma lugna nivå och avslappning. Ingen punch in the face alls, oavsett hur mycket jag röker men däremot hosta och ont i halsen.

Det riktiga weedet gör mig mycket mer påverkad än alla dom thca jag har framför mig och som skall innehålla större mängd thca "som automatiskt omvandlas till samma mängd thc"...

Så just nu är min erfarenhet att det är lite överprisat och överreklamerat, ger inte alls lika starkt stuk som riktigt. Och vad jag har läst i tråden och på andra ställen så är det bra fler än jag som har den erfarenheten, därav min fråga om någon eventuellt köpt något THCA som faktiskt ger önskad effekt.

Du verkar inte kunna svara på den frågan mer än att påstå att jag inte vet hur hög jag blir, vilket inte är till mycket hjälp men tack ändå!
Verkar helt enkelt som att mitt experiment med THCA, för att byta ut helt eller delvis riktigt THC, inte kommer hålla.

Såklart det vore kul att fortsatt beställa lagligt och safe, men inte om man inte får önskad effekt. Då försvinner hela poängen.
Citera
2025-11-26, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LionFromZion
Tack för svar, är dock mer intresserad av smak och effekt än konsistens. Det du beskriver låter som ett klassiskt badder och vad jag förväntar mig.

Förvarar alltid produkterna i kylskåp och använder en dabber för att hantera det så konsistensen brukar aldrig bli ett problem oavsett.
Smaken är prima och effekten likaså.

mvh
Citera
2025-11-26, 16:40
Medlem
Kapuffs avatar
Citat:
Du är ju på riktigt hjärndöd av allt THCA om du tror någon inte kan bedömma hur hög denna blir.
Är du seriös?

Jag sitter här med två sorter THCA buds från kushy, en bit brunt "50% thca" hasch från annan populär sida jag snappat upp i tråden och riktigt thc weed homegrown med 18% thc strain.

Dom thca produkterna kan jag röka i princip hur mycket som helst av, dom tar mig bara till samma lugna nivå och avslappning. Ingen punch in the face alls, oavsett hur mycket jag röker men däremot hosta och ont i halsen.

Det riktiga weedet gör mig mycket mer påverkad än alla dom thca jag har framför mig och som skall innehålla större mängd thca "som automatiskt omvandlas till samma mängd thc"...

Så just nu är min erfarenhet att det är lite överprisat och överreklamerat, ger inte alls lika starkt stuk som riktigt. Och vad jag har läst i tråden och på andra ställen så är det bra fler än jag som har den erfarenheten, därav min fråga om någon eventuellt köpt något THCA som faktiskt ger önskad effekt.

Du verkar inte kunna svara på den frågan mer än att påstå att jag inte vet hur hög jag blir, vilket inte är till mycket hjälp men tack ändå!
Verkar helt enkelt som att mitt experiment med THCA, för att byta ut helt eller delvis riktigt THC, inte kommer hålla.

Såklart det vore kul att fortsatt beställa lagligt och safe, men inte om man inte får önskad effekt. Då försvinner hela poängen.
Jag håller med dig helt. Men trots det är THCA det enda jag röker.

Det färdiga haschet är riktigt dåligt i jämförelse så jag gör eget. Köper fint CBD hasch som jag blandar med isolat och tillsätter terpener. Jag blandar ihop allting och lägger det i en glasburk. Sen tar jag några droppar terpener på en topps och slänger i. Låter det stå någon dag sen pressar jag bara haschet. Busenkelt.

Det är vad jag upplever som bäst och billigast, när vi pratar hasch. En tia isolat ger mig 40g. En tia isolat kostar två lax på Swizzle just nu med rean. Det är schysst pris ju. Har ingen aning om hur mycket % det blir men det fäster på helt klart. Just lukten du nämde är nästan äcklig och smakar absolut ingenting så jag slutade handla färdigt puk just därför.
Senast redigerad av Kapuff 2025-11-26 kl. 16:48.
Citera
2025-11-26, 18:29
Medlem
Kapuffs avatar
Neeej vilken idiot jag är! 1200 med rean. Så 40g för 1200 spänn.

Plus CBD haschet!
Senast redigerad av Kapuff 2025-11-26 kl. 18:37.
Citera
2025-11-26, 20:44
Medlem
Johnny.99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R0b0t
Rekommenderar Black Lebanese på Upgrade Natural. 40% THCa och annat nice i som gör att det fäster på riktigt bra, krävs inte mycket av det(alltså räkna 40mg thca per 0.1a produkt). Bättre än en del "äkta" som man prövat om man ska vara ärlig, då det är identiskt med bra kvalitétsprodukt i effekt i och med likadan uppsättning av den aktiva cannabinoiden. Thca är den mest beprövade cannabinoiden som existerar då det är den man inmundigat i tusentals, om inte miljoner år.

https://www.upgradenatural.com/produkt/black-lebanese-40-thc-a/

Dessa THCa buds var riktigt sjukt fina:
https://www.upgradenatural.com/produkt/zkittles-25-thc-a/

Är nöjd med alla budsen på Upgrade då ingen lämnar en besviken då att säga, själva blommorna är otroligt fina, doftar mycket och naturligt, så smaken blir fin och det känns lent i lungorna. En nypa av deras buds eller hasch ihop med cbdbuds blir riktigt kraftfullt effektiv medicin på alla sätt och vis, naturligt och säkert i jämförelse med massa andra produkter.
Thca är något för den som vill ha en effektiv produkt men är emot spice ultrastarka syntetiska cannabinoider.
Tack för tipset!
Citera
2025-11-26, 21:03
Medlem
Citat:
Är du seriös?

Eftersom weed är inte bara THCa utan vanligt weed är THCa(ihop med små mängder thc men enligt analys så är majoriteten gatuweed och weed du köper i despensaries & coffee shops THCa - just därför du inte kan äta vanligt weed utan att decarboxylera det) ihop med många andra minor cannabinoider, terpener och även bioflavoner.

Blandar jag THCa i rätt ratio ihop med cbc, cbn, cbg, cbd, osv samt terpener så slår det på lika hårt som vanligt, eftersom det är vanligt enligt vetenskapen och analyser man gjort på weedet på gatan. Helt identiskt.

Vissa produkter kanske har för mycket cbd(eller tex cbg som också modulerar effekten) i vilket ger en mer medicinsk effekt så det blir mer ett tak på ruset och mer lugnande, så är det även med medicinskt gräs som är "illegalt". När jag var inrökt på "real deal" så hade det också ett tak och jag kunde inta hur mycket som helst egentligen. Ta ett uppehåll och använt det sparodiskt, då slår cannabinoider bättre.

Sedan så förstår jag inte denna besatthet av att bli så hög så möjligt? Hade man velat det så hade man köpt någon ultrastark cannabinoid(eller någon helt annan drog), thc anses rätt milt om man jämför med andra cannabinoider, vare sig det är från gatuweed eller thca på nätet.

Skippa weed/berusningsmedel eller sådana mediciner helt om du är besatt av att vara så borta som möjligt, kommer inte sluta bra annars - det är så missbruk ser ut.

Ju starkare effekter det ger ju svårare är biverkningarna och nackdelarna, medicinska produkter som är balanserade är bra mycket säkrare enligt min erfarenhet. Spice har ju bevisat för oss att starkare =/= bättre.
Senast redigerad av R0b0t 2025-11-26 kl. 21:05.
Citera
2025-11-26, 21:43
Medlem
Smittorisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LionFromZion
Tack för svar, är dock mer intresserad av smak och effekt än konsistens. Det du beskriver låter som ett klassiskt badder och vad jag förväntar mig.

Förvarar alltid produkterna i kylskåp och använder en dabber för att hantera det så konsistensen brukar aldrig bli ett problem oavsett.

Den var extremt lös när jag köpte den. Även när den är i kylen så var den lös i konsistensen. Svår att röka då det bara rinner runt. Beror kanske på vad man använder för manick

Men smakade bra och kickade fint
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in