Citat:
Ursprungligen postat av
golarskjutare
Du är ju på riktigt hjärndöd av allt THCA om du tror någon inte kan bedömma hur hög denna blir.
Är du seriös?
Jag sitter här med två sorter THCA buds från kushy, en bit brunt "50% thca" hasch från annan populär sida jag snappat upp i tråden och riktigt thc weed homegrown med 18% thc strain.
Dom thca produkterna kan jag röka i princip hur mycket som helst av, dom tar mig bara till samma lugna nivå och avslappning. Ingen punch in the face alls, oavsett hur mycket jag röker men däremot hosta och ont i halsen.
Det riktiga weedet gör mig mycket mer påverkad än alla dom thca jag har framför mig och som skall innehålla större mängd thca "som automatiskt omvandlas till samma mängd thc"...
Så just nu är min erfarenhet att det är lite överprisat och överreklamerat, ger inte alls lika starkt stuk som riktigt. Och vad jag har läst i tråden och på andra ställen så är det bra fler än jag som har den erfarenheten, därav min fråga om någon eventuellt köpt något THCA som faktiskt ger önskad effekt.
Du verkar inte kunna svara på den frågan mer än att påstå att jag inte vet hur hög jag blir, vilket inte är till mycket hjälp men tack ändå!
Verkar helt enkelt som att mitt experiment med THCA, för att byta ut helt eller delvis riktigt THC, inte kommer hålla.
Såklart det vore kul att fortsatt beställa lagligt och safe, men inte om man inte får önskad effekt. Då försvinner hela poängen.
Eftersom weed är inte bara THCa utan vanligt weed är THCa(ihop med små mängder thc men enligt analys så är majoriteten gatuweed och weed du köper i despensaries & coffee shops THCa - just därför du inte kan äta vanligt weed utan att decarboxylera det) ihop med många andra minor cannabinoider, terpener och även bioflavoner.
Blandar jag THCa i rätt ratio ihop med cbc, cbn, cbg, cbd, osv samt terpener så slår det på lika hårt som vanligt, eftersom det är vanligt enligt vetenskapen och analyser man gjort på weedet på gatan. Helt identiskt.
Vissa produkter kanske har för mycket cbd(eller tex cbg som också modulerar effekten) i vilket ger en mer medicinsk effekt så det blir mer ett tak på ruset och mer lugnande, så är det även med medicinskt gräs som är "illegalt". När jag var inrökt på "real deal" så hade det också ett tak och jag kunde inta hur mycket som helst egentligen. Ta ett uppehåll och använt det sparodiskt, då slår cannabinoider bättre.
Sedan så förstår jag inte denna besatthet av att bli så hög så möjligt? Hade man velat det så hade man köpt någon ultrastark cannabinoid(eller någon helt annan drog), thc anses rätt milt om man jämför med andra cannabinoider, vare sig det är från gatuweed eller thca på nätet.
Skippa weed/berusningsmedel eller sådana mediciner helt om du är besatt av att vara så borta som möjligt, kommer inte sluta bra annars - det är så missbruk ser ut.
Ju starkare effekter det ger ju svårare är biverkningarna och nackdelarna, medicinska produkter som är balanserade är bra mycket säkrare enligt min erfarenhet. Spice har ju bevisat för oss att starkare =/= bättre.