Citat:
Jag förstår inte varför ni alltid ska haka upp er på något helt jävla omöjligt och orimligt ens när ni i princip har rätt. Varifrån kommer den här enfaldiga, dreglande dåraktiga idén om att USA inte använder hangarfartygen för sina attacker?
Idiot, det är för att om nån har läst inläggen så ser man facit till det som händer nu.
USA kommer att torska kriget om de inte ger sig in med hangarfartyget. Än så länge brinner Qatar, Kuwait, Bahrain och Dubai plus Israel i eld. Trump kan vänta lite till. Jag tankande 20 kr/liter idag det vet jag för jag har kvitto på det.
eldutveckling ombord enligt nyheterna. Så vad är din förklaring?
USA kommer att torska kriget om de inte ger sig in med hangarfartyget. Än så länge brinner Qatar, Kuwait, Bahrain och Dubai plus Israel i eld. Trump kan vänta lite till. Jag tankande 20 kr/liter idag det vet jag för jag har kvitto på det.
eldutveckling ombord enligt nyheterna. Så vad är din förklaring?
USA kommer alltså torska detta krig trots dessa hangarfartyg och det finns inget som hangarfartygen kan göra åt saken, men de deltar bevisligen i striden. Anledningen är att kriget var ett feltänk utan strategi, mål eller mening, så det finns inget att "vinna". Mellanöstern blir mer instabil, världsekonomin blir mer instabil, Iran kan hålla Hormuzsundet stängt på obestämd tid och det skulle kräva en avsevärd insats från USA för att ändra på detta, vilket skulle vara en slags förlust i sig.
Så vad fanken dillar du och IR5 om egentligen? Varför väljer ni alltid så urkorkade kullar att dö på? Herrejösses, Iran vinner ju detta i praktiskt avseende, oavsett om man förlorar varje slag, därför att USAs attacker var så utbota korkade, och ni låtsas nu som att USA kan vinna, fast "bara om de använder hangarfartygen"? What?