Citat:
Ursprungligen postat av
Netchips
Jag är nog en av dem. Jag följer Johan och har lärt mig mycket av honom. Tittar inte hans vloggar från resor och skit utan endast recept, och trodde han var vettig och duktig. Detta med otroheten (sett en delad bild från discord) var en helt sjuk sak att säga. Jag visste inte alls att han var såhär kontroversiell? Lol. Vad mer har han gjort i korthet om någon orkar summera?
Han är extremt självgod och låtsas som att han vet bättre än andra och att han är någon slags talesperson för sanning och vetenskap trots att han är både outbildad och korkad. Många självsäkra och kaxiga uttalanden där han idiotförklarar andra när det är han själv som har direkt fel.
https://youtu.be/WFZh1FSfnJc?t=275 här är ett bra exempel där tölpgeeken (som för övrigt ser ut som en överkörd uggla i ansiktet tack vare sitt ozempicexperiment) utan högre utbildning kallar folk foliehattar för att de har ett kritiskt förhållningssätt till vetenskapliga studier och påstår att "vetenskapliga studier som publiceras genomgår en mängd kontroller av oberoende organ och människor" vilket är totalt fel. Alla som har läst en högskoleutbildning vet att få studier är granskade (peer reviewed), att vetenskapliga studier används i högsta grad av lobbyorganisationer och att man alltid måste vara källkritisk. Det finns inga "oberoende organ och människor" som sitter och läser igenom alla studier innan de publiceras. Han brukar såga kosttillskott och plastfria produkter osv på samma sätt trots att han bara bevisar att han själv helt saknar insikt i näringsfysiologi och toxikologi och hans enda forskning är att han har googlat i en kvart innan han började filma. Uppblåst nolla.
Han är extremt PK och ser till att hans uttalanden är så mycket i linje som möjligt med vad som är mest accepterat att säga. Det vurmas för vaccin och bovaer och allt som livsmedelverket rekommenderar och alla som inte håller med är idioter. Samtidigt reser han till japan (för att vänstra bland annat) typ fem gånger på ett år men att ge kor giftiga tillsatser i fodret för att minska utsläpp av metangas är jätteviktigt för klimatet och bara foliehattar har något emot det. Dessutom efter att ha sagt att han inte kommer att resa utanför Sverige innan Putin lämnat Ukraina.
Han är en total sponsorhora och gör reklam för vad som helst som erbjuds, någon jävla dammtorkare bland annat. Och givetvis Flora margarin som han lovordade som "smaken av min barndom" trots att ingen vettig person äter margarin, särskilt någon som har skrivit en bok om smör (men det var väl bara en cashgrab också).
Han är uppenbarligen inte egentligen särskilt intresserad av mat utan gör sin grej som ett karriärval. Nivån på hans faktiska matlagning är extremt låg och han lagar väldigt sällan mat på sin kanal. Det är mest sponsrade produkter, resturanger och halvfabrikat han ägnar sina videos åt, grillar och frysmat och hamburgeställen osv.