2026-03-22, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netchips
Jag är nog en av dem. Jag följer Johan och har lärt mig mycket av honom. Tittar inte hans vloggar från resor och skit utan endast recept, och trodde han var vettig och duktig. Detta med otroheten (sett en delad bild från discord) var en helt sjuk sak att säga. Jag visste inte alls att han var såhär kontroversiell? Lol. Vad mer har han gjort i korthet om någon orkar summera?

Det är väl mest hans dryga beteende folk stör sig på, inklusive jag. Väldigt skört ego där han känner att han måste sitta och ge dryga svar på kommentarer så fort någon kommer med kritik eller motfrågor. Många kommentarer är bara trams, men att han ens känner ett behov av att svara på sånt säger ganska mycket, inte sett någon annan youtuber hålla på så i den utsträckningen han gör.
Och sen att han leker moralens väktare och ska göra videos där han ska motbevisa lögner om livsmedel som andra influencers sagt, men själv är han går han bakom ryggen på hela sin familj och inleder ett förhållande med någon annan.

Finns även en podcast på Spotify som heter Skamvrån, dom har ett avsnitt som heter "Sanningen om Matgeek". Har inte lyssnat på hela och vet inte hur mycket sanning det ligger i det, men tvivlar inte på att det som tas upp har hänt, vissa saker dom tar upp är ju från hans egna kommentarer och videor.
Citera
2026-03-22, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FetBengt
Det är väl mest hans dryga beteende folk stör sig på, inklusive jag. Väldigt skört ego där han känner att han måste sitta och ge dryga svar på kommentarer så fort någon kommer med kritik eller motfrågor. Många kommentarer är bara trams, men att han ens känner ett behov av att svara på sånt säger ganska mycket, inte sett någon annan youtuber hålla på så i den utsträckningen han gör.
Och sen att han leker moralens väktare och ska göra videos där han ska motbevisa lögner om livsmedel som andra influencers sagt, men själv är han går han bakom ryggen på hela sin familj och inleder ett förhållande med någon annan.

Finns även en podcast på Spotify som heter Skamvrån, dom har ett avsnitt som heter "Sanningen om Matgeek". Har inte lyssnat på hela och vet inte hur mycket sanning det ligger i det, men tvivlar inte på att det som tas upp har hänt, vissa saker dom tar upp är ju från hans egna kommentarer och videor.

Tack för info! Ska kolla in podden.
Såg att han sagt att han ångrar att han inte ”informerat” sin fru och barn om att han haft en ny fru i ett år. Det kunde han ju informerat alla om så de vet vad som gäller…
Citera
2026-03-22, 12:30
Medlem
Citat:
Jag är nog en av dem. Jag följer Johan och har lärt mig mycket av honom. Tittar inte hans vloggar från resor och skit utan endast recept, och trodde han var vettig och duktig. Detta med otroheten (sett en delad bild från discord) var en helt sjuk sak att säga. Jag visste inte alls att han var såhär kontroversiell? Lol. Vad mer har han gjort i korthet om någon orkar summera?
Han är extremt självgod och låtsas som att han vet bättre än andra och att han är någon slags talesperson för sanning och vetenskap trots att han är både outbildad och korkad. Många självsäkra och kaxiga uttalanden där han idiotförklarar andra när det är han själv som har direkt fel. https://youtu.be/WFZh1FSfnJc?t=275 här är ett bra exempel där tölpgeeken (som för övrigt ser ut som en överkörd uggla i ansiktet tack vare sitt ozempicexperiment) utan högre utbildning kallar folk foliehattar för att de har ett kritiskt förhållningssätt till vetenskapliga studier och påstår att "vetenskapliga studier som publiceras genomgår en mängd kontroller av oberoende organ och människor" vilket är totalt fel. Alla som har läst en högskoleutbildning vet att få studier är granskade (peer reviewed), att vetenskapliga studier används i högsta grad av lobbyorganisationer och att man alltid måste vara källkritisk. Det finns inga "oberoende organ och människor" som sitter och läser igenom alla studier innan de publiceras. Han brukar såga kosttillskott och plastfria produkter osv på samma sätt trots att han bara bevisar att han själv helt saknar insikt i näringsfysiologi och toxikologi och hans enda forskning är att han har googlat i en kvart innan han började filma. Uppblåst nolla.

Han är extremt PK och ser till att hans uttalanden är så mycket i linje som möjligt med vad som är mest accepterat att säga. Det vurmas för vaccin och bovaer och allt som livsmedelverket rekommenderar och alla som inte håller med är idioter. Samtidigt reser han till japan (för att vänstra bland annat) typ fem gånger på ett år men att ge kor giftiga tillsatser i fodret för att minska utsläpp av metangas är jätteviktigt för klimatet och bara foliehattar har något emot det. Dessutom efter att ha sagt att han inte kommer att resa utanför Sverige innan Putin lämnat Ukraina.

Han är en total sponsorhora och gör reklam för vad som helst som erbjuds, någon jävla dammtorkare bland annat. Och givetvis Flora margarin som han lovordade som "smaken av min barndom" trots att ingen vettig person äter margarin, särskilt någon som har skrivit en bok om smör (men det var väl bara en cashgrab också).

Han är uppenbarligen inte egentligen särskilt intresserad av mat utan gör sin grej som ett karriärval. Nivån på hans faktiska matlagning är extremt låg och han lagar väldigt sällan mat på sin kanal. Det är mest sponsrade produkter, resturanger och halvfabrikat han ägnar sina videos åt, grillar och frysmat och hamburgeställen osv.
Senast redigerad av urpelkropping 2026-03-22 kl. 12:57.
Citera
2026-03-22, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av urpelkropping
Han är uppenbarligen inte egentligen särskilt intresserad av mat utan gör sin grej som ett karriärval. Nivån på hans faktiska matlagning är extremt låg och han lagar väldigt sällan mat på sin kanal. Det är mest sponsrade produkter, resturanger och halvfabrikat han ägnar sina videos åt, grillar och frysmat och hamburgeställen osv.
Håller med i allt du skriver, och kollar man hans köket.se-profil med recept han gjort i tv så är det hemkunskaps i grundskolan-nivå på det hela:

https://www.koket.se/johan-hedberg
Citera
2026-03-22, 12:39
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Tack för info! Ska kolla in podden.

Har lyssnat på det där avsnittet, inte så bra. Poddavsnittet Bakom Ryggen - Johan "Matgeek" Hedberg – med Pavlovs Hynda är mycket bättre: https://poddtoppen.se/podcast/1581102236/bakom-ryggen/johan-matgeek-hedberg-med-pavlovs-hynda

Några citat från avsnittet:

-"Vad säger man debil och narcisstisk snutälskare, som nätmobbar barn om de utrycker någon slags kritik mot hans mamondyrkan"

- "Han är nån form av nasare som försöker kränga skit - men är inte så bra på det"

-"Han är som Lamotte, fast med mat"
Citera
2026-03-22, 12:45
Medlem
B´stards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dhfjs2930sj
13 år yngre än Louise, så det blir väl några fler japan resor snart

Dessutom nyseparerad - han kanske kör ett trippelspel och sätter på henne i veckorna och Louise på helgerna?
Citera
2026-03-22, 13:12
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ghkddlf54
Jo hon har likeat det. Jag kan se det i skrivande stund.

Hon är på sitt sätt lika svinig som Johan Hedberg. Hon är inte bara medvetet otrogen, utan i efterspelet visar hon också tydligt stöd för det. Var hennes ”psykiska misshandel” som hon drabbats av och bl a berättade om i Kockarnas Kamp bara martyrskap? Dikt?
Jag menar hon har inga betänkligheter med att utsätta Matgeeks fru för psykisk misshandel.
Och att sedan lajka det.

,
Citera
2026-03-22, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjukmjukare
Hon är på sitt sätt lika svinig som Johan Hedberg. Hon är inte bara medvetet otrogen, utan i efterspelet visar hon också tydligt stöd för det. Var hennes ”psykiska misshandel” som hon drabbats av och bl a berättade om i Kockarnas Kamp bara martyrskap? Dikt?
Jag menar hon har inga betänkligheter med att utsätta Matgeeks fru för psykisk misshandel.
Och att sedan lajka det.

,
Nu är det väll Matgeek som varit stolt otrogen?
Citera
2026-03-22, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjukmjukare
Och att sedan lajka det.

Precis, sitta och prata om att hon blivit psykiskt misshandlad och sedan utsätta en annan kvinna för äktenskapsbrott genom att inleda ett hemligt förhållande med hennes man.
Om det inte är så att geeken dragit en massa lögner för henne om att skilsmässan redan är påbörjad eller liknande, så är hon precis lika delaktig i svineriet som Johan själv. Visst, hon har ingen skyldighet mot hans exfru på samma sätt, men om hon medvetet knullat bakom ryggen på henne så är hon lika vidrig som person.
Citera
2026-03-22, 13:41
Medlem
han är creepy pasta på reddit

Citat:
Jag är så innerligt trött på kommentarer som den här. Du tänker att du ska göra dig lite lustig och det enda som händer är att jag känner "Kul att jag betalar resa för mig och Andreas, Andreas lön och alla omkostnader för att kunna filma en sån här sak och den här värdelösa snubben väljer att håna mig". Varför kan du inte bara hålla käft istället? Kom inte och försvara dig med "Jag kom hit för maten" för då är det bara du som inte märkt att jag gör annat också.

Med det sagt - ingen kommer se dina kommentarer här framöver. Kan man inte uppföra sig på festen får man räkna med att inte bli bjuden igen.
Citera
2026-03-22, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B´stard
Dessutom nyseparerad - han kanske kör ett trippelspel och sätter på henne i veckorna och Louise på helgerna?

Nu är inte alla som Louise dock. Hoppas att hon har vett att inte göra samma.
Citera
2026-03-22, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FetBengt
Precis, sitta och prata om att hon blivit psykiskt misshandlad och sedan utsätta en annan kvinna för äktenskapsbrott genom att inleda ett hemligt förhållande med hennes man.
Om det inte är så att geeken dragit en massa lögner för henne om att skilsmässan redan är påbörjad eller liknande, så är hon precis lika delaktig i svineriet som Johan själv. Visst, hon har ingen skyldighet mot hans exfru på samma sätt, men om hon medvetet knullat bakom ryggen på henne så är hon lika vidrig som person.
Jag håller med. Visst, alla människor är olika men att göra en sådan sak. Jag förstår inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in