Tur att SvD:s reporter tycker att ”Matgeek” inte är otrevlig, då. Han själv verkar inte heller tycka det.
Jag följer inte honom och har bara kollat hans kanal/konton några gånger men varje gång verkar han explodera av ilska, svärord och utbrott vilket gör att han framstår som lättkränkt och aggressiv, dessutom med en avvikande blick (har sett ut som han tagit droger, det har jag dock verkligen ingen aning om, men det är intrycket jag fått baserat på blick och maner). Typexempel på manstyp jag är rädd för och skulle springa snabbt ifrån. Vet noll om honom privat och följer honom inte men stickproven har inte varit trevliga.
https://www.svd.se/a/bOXjXA/matgeek-johan-hedberg-om-skilsmassodrevet-forstar-inte-vad-det-ar-jag-gor-som-provocerar
(Om det bara är hans sätt att uttrycka sig borde han verkligen inse att svärord och attackliknande genmälen framstår som aggressivt i skrift även om han är helt lugn och glad när han skriver det.)
Edit: var nog flera år sen jag kollade hans konto sist. Fick iaf då intrycket av en otrevlig, lättkränkt och aggressiv man med avvikande pupillstorlek.