Citat:
Ursprungligen postat av
Jonas1968
Hur förklara du då kondensstrimmorna som fanns på 70-talet då jag var barn. Kondensstrimmor har funnits sedan jetplanet uppfanns och man kunde flyga upp i tillräckligt kalla luftlager.
Jag såg också kondensstrimmor på tidigt 90-tal när jag var barn från en småstad som inte har flygplats.
Det var när vi besökte Stockholm som streck på himlen började synas, och jag frågade min mor vad det var. Det är när flygplan stiger , då blir det så förklarade min mor, som hade sett dom sen 40-50 talet i Stockholm, tills hon flyttade till småstad.
Sen när år 2001 kom, och två flygplan pulveriserade tre byggnader, så fylldes även himlen över småstaden med streck som inte dunstade som strecken i Stockholm gjorde på 90-talet.
Jag blev förbannad såklart över att inte få veta vad som sprayas ovanför mitt huvud.
Folk runt om mig såg inga streck, och min mor inbillade sig att hon alltid hade sett kvar liggande streck över småstaden.
Nu är det 25 år senare. Strecken har sprayats i 25 års tid, och contrails säga nu ligga kvar samt att kondenszonen är i princip från marken upp till marchhöjd.... Enligt idioter som är djupt troende.