2026-03-17, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Chemtrails började med ett elfte September år 2001, när tredje världskriget började.

Vad vi pratade om var ju på vilken höjd vatten kan kondensera och bilda iskristaller. Och cirrusmoln (8-12km) finns beskrivet från så tidigt som 1800-talets början - dvs långt innan du fick för dig en massa trams om "kondenszonen" och "chemtrails".

Contrails skapas typisk på samma höjd och under samma förutsättningar som cirrusmoln.
Citera
2026-03-17, 17:57
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Chemtrails började med ett elfte September år 2001, när tredje världskriget började.
Hur förklara du då kondensstrimmorna som fanns på 70-talet då jag var barn. Kondensstrimmor har funnits sedan jetplanet uppfanns och man kunde flyga upp i tillräckligt kalla luftlager.
Citera
2026-03-17, 18:29
Avstängd
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Vad vi pratade om var ju på vilken höjd vatten kan kondensera och bilda iskristaller. Och cirrusmoln (8-12km) finns beskrivet från så tidigt som 1800-talets början - dvs långt innan du fick för dig en massa trams om "kondenszonen" och "chemtrails".

Contrails skapas typisk på samma höjd och under samma förutsättningar som cirrusmoln.

Nej moln kan aldrig skapas ovanför molnen som ligger i kondenszonen, eftersom det finns ingen kondenszon ovanför molnen, där chemtrailsen sprayas.
Citera
2026-03-17, 18:40
Avstängd
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Hur förklara du då kondensstrimmorna som fanns på 70-talet då jag var barn. Kondensstrimmor har funnits sedan jetplanet uppfanns och man kunde flyga upp i tillräckligt kalla luftlager.

Jag såg också kondensstrimmor på tidigt 90-tal när jag var barn från en småstad som inte har flygplats.
Det var när vi besökte Stockholm som streck på himlen började synas, och jag frågade min mor vad det var. Det är när flygplan stiger , då blir det så förklarade min mor, som hade sett dom sen 40-50 talet i Stockholm, tills hon flyttade till småstad.

Sen när år 2001 kom, och två flygplan pulveriserade tre byggnader, så fylldes även himlen över småstaden med streck som inte dunstade som strecken i Stockholm gjorde på 90-talet.

Jag blev förbannad såklart över att inte få veta vad som sprayas ovanför mitt huvud.
Folk runt om mig såg inga streck, och min mor inbillade sig att hon alltid hade sett kvar liggande streck över småstaden.

Nu är det 25 år senare. Strecken har sprayats i 25 års tid, och contrails säga nu ligga kvar samt att kondenszonen är i princip från marken upp till marchhöjd.... Enligt idioter som är djupt troende.
Citera
2026-03-17, 18:45
Medlem
Citat:
Nej moln kan aldrig skapas ovanför molnen som ligger i kondenszonen, eftersom det finns ingen kondenszon ovanför molnen, där chemtrailsen sprayas.

Fast vi vet ju att cirrusmoln finns...

Det blir ju inte så lite löjligt när du försöker förkasta något så triviallt som moln.
Citera
2026-03-17, 18:53
Avstängd
ElIzzards avatar
Citat:

Ja så de som föddes 2001 och därefter har växt upp med chemtrails och det skall tydligen förnekas tills det är blir helt normalserat för de som aldrig sett en riktigt normal djupblå himmel..

"When are Chemtrails Going to End"? https://www.youtube.com/watch?v=SWQcgH3th4w
Citera
2026-03-17, 18:55
Medlem
Huntsmans avatar
När jag jobbade på flygplats så hade vi en riktig, äkta konspirationsteoretiker där.
Han jobbade som tankman, & gillade verkligen att prata om månlandningen, JFK, ancient aliens m.m.
Vaccin var gift för att döda delar av befolkningen, ansåg han.

Men chemtrails, nä, det var bara trams enligt honom, det går inte att genomföra inom flygindustrin, precis allt kontrolleras genom interna & externa rutiner.

För då måste alla inblandade, för det blir många led i processen, vara med i sammansvärjningen
& hålla käft år ut & år in, vilket är omöjligt.

Har någon någonsin hört om en visselblåsare inom flygplatsvärlden gå ut med att:
"Ja, vi blandade in okända vätskor i flygbränslet!"

Hade någon gjort hade media garanterat nappat, falskt eller inte.

Men inte, chemtrails är ju bara någons åsikt.

Finns inget annat, inga fakta, inga tveksamheter någonstans, inte ens de minsta indicier på att något sådant sker.

Utan endast någons åsikter.

Chemtrailsförespråkare är inne i någon slags psykos...
Citera
2026-03-17, 19:09
Avstängd
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElIzzard
Ja så de som föddes 2001 och därefter har växt upp med chemtrails och det skall tydligen förnekas tills det är blir helt normalserat för de som aldrig sett en riktigt normal djupblå himmel..

"When are Chemtrails Going to End"? https://www.youtube.com/watch?v=SWQcgH3th4w

Ja många av förnekarna är unga och uppvuxna i storstäder med föräldrar som har sett streck som dunstar i hela sina liv. Dom har svårt att se skillnad på contrails och chemtrails.
Citera
2026-03-17, 19:30
Avstängd
ElIzzards avatar
Citat:
Ja många av förnekarna är unga och uppvuxna i storstäder med föräldrar som har sett streck som dunstar i hela sina liv. Dom har svårt att se skillnad på contrails och chemtrails.

Ja de är ju 25 år nu de äldsta.

Citat:
Ursprungligen postat av Huntsman
När jag jobbade på flygplats ...

Ojdå en auktoritet således
Citera
2026-03-17, 19:56
Medlem
Citat:

Jag såg kvarliggande strimmor så tidigt som på 70-talet. Och fenomenet är ju väldigt vär beskrivet i äldre böcker.

Så här står det t.ex i Peterson Field Guide to the Atmosphere från 1981:
Citat:
other times they persist and grow wide enough to cover a substantial portion of the sky with a sheet of cirrostratus.
Citera
2026-03-17, 19:57
Medlem
Citat:
Ja de är ju 25 år nu de äldsta.

Så hur förklarar du att kvarliggande strimmor fanns långt före 2000-talet? Var det kvarliggande contrails jag såg på 70-talet?

Isf undrar jag hur man ser skillnad på kvarliggande contrails och kvarliggande chemtrails.

Citat:
Ja här är det randigt av tydliga chemtrails som sprider ut sig som ett disigt lock över himlen.

Hur utesluter du att det är randigt av contrails och disigt pga cirrusmoln? Och varför är du oförmögen att förklara hur ett tydligt chemtrail ser ut? Hur särskiljer man ett con från ett chem?
Senast redigerad av WilleGarvin 2026-03-17 kl. 20:05.
Citera
2026-03-17, 20:37
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Jag såg också kondensstrimmor på tidigt 90-tal när jag var barn från en småstad som inte har flygplats.
Det var när vi besökte Stockholm som streck på himlen började synas, och jag frågade min mor vad det var. Det är när flygplan stiger , då blir det så förklarade min mor, som hade sett dom sen 40-50 talet i Stockholm, tills hon flyttade till småstad.

Sen när år 2001 kom, och två flygplan pulveriserade tre byggnader, så fylldes även himlen över småstaden med streck som inte dunstade som strecken i Stockholm gjorde på 90-talet.

Jag blev förbannad såklart över att inte få veta vad som sprayas ovanför mitt huvud.
Folk runt om mig såg inga streck, och min mor inbillade sig att hon alltid hade sett kvar liggande streck över småstaden.

Nu är det 25 år senare. Strecken har sprayats i 25 års tid, och contrails säga nu ligga kvar samt att kondenszonen är i princip från marken upp till marchhöjd.... Enligt idioter som är djupt troende.
De strimmor som fanns på 70-talet kom redan då från plan på hög höjd. Inte från plan som stiger. Det är naturligtvis mer strimmor idag eftersom det går mer plan men strimmorna fanns redan då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in