2025-05-25, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvartaVargen

CIA former director John Brennan is advocating for the use of Stratospheric Aersol Injections ...

Citat:
Ursprungligen postat av SvartaVargen
Har börjat för längesedan, började redan på -50 talet

Inte enligt John Brennan, han pratade på 90-talet om det som en framtida lösning.

Har du några tillförlitliga källor på att det chemtrailades redan på 50-talet? Eller handlar det bara om någon idiot som har hittat på det bara för att komma runt det faktum att kvardröjande contrails finns beskrivet I böcker från 50-talet?
Citera
2025-05-25, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Inte enligt John Brennan, han pratade på 90-talet om det som en framtida lösning.

Har du några tillförlitliga källor på att det chemtrailades redan på 50-talet? Eller handlar det bara om någon idiot som har hittat på det bara för att komma runt det faktum att kvardröjande contrails finns beskrivet I böcker från 50-talet?

Senat-rapporten från 1978, som Geoengineeringwatch omtalar på websidan, säger att det startade 30 år förut för detta.

Enligt NOAA-publikasjon/magasin 1978, hade dom stora förventningar til andvändning av tekniken for 80-åren samt 90-åren.

Sitat från NOAA-magasinet:

Citat:
A panel of weather modification
experts say that technologies for
increasing rain and snowfall and
for lessening weather damage are
“scientifically possible and within
sight.”
They predict that scientists will
be able to produce 10 to 30 per-
cent increases in mountain snow-
pack by the early 1980's, and 10
to 30 percent increased rainfall in
the High Plains and Midwest by
the late 1980's. By the 1990's,
they believe, scientists will be
able to bring about 10 to 20 per-
cent reduction in hurricane winds
and up to 50 percent reduction in
the amount of hail in some hail-
storms.
“There is an excellent chance
in this field to do things right,”
says the Weather Modification
Advisory Board in its report pre-
sented July 12 to Secretary of
Commerce Juanita M. Kreps. But
the Nation now needs a cohesive,
20-year Federal program, rein-
forced by State and private agen-
cies, to realize the potential bene-
fits of weather resources manage-
ment.
Citera
2025-05-25, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av no-more-scam
Senat-rapporten från 1978, som Geoengineeringwatch omtalar på websidan, säger att det startade 30 år förut för detta.

Enligt NOAA-publikasjon/magasin 1978, hade dom stora förventningar til andvändning av tekniken for 80-åren samt 90-åren.

Hur är det läsförståelsen?

Det står verkligen inte att de höll på med chemtrails 1978 eller att de hade hållit på sedan 1950-talet som SvartaVargen påstod. I själva verket så står det precis tvärtom, att något är "within sight" betyder att de då inte hade teknologin.
Citat:
... say that technologies ... are “scientifically possible and within sight.”

Och så är det ju såklart en enorm skillnad mellan att småskaligt forska om vädermanipulering till någon slags storskalig implementation som dessutom bygger på att alla piloter, meteorologer och flygledare är med i konspirationen.
Senast redigerad av WilleGarvin 2025-05-25 kl. 17:44.
Citera
2025-05-25, 17:50
Medlem
Citat:
Hur är det läsförståelsen?

Det står verkligen inte att de höll på med chemtrails 1978 eller att de hade hållit på sedan 1950-talet som SvartaVargen påstod. I själva verket så står det precis tvärtom, att något är "within sight" betyder att de då inte hade teknologin.

Och så är det ju såklart en enorm skillnad mellan att småskaligt forska om vädermanipulering till någon slags storskalig implementation som dessutom bygger på att alla piloter, meteorolger och flygledare är med i konspirationen.

Alla med litt omlopp i hjärnan och ingen trång att ljuga förstår hva som pågår.
Det står inte chemtrails, då dom kallade det weather modification.
Det står inte att dom talade om någon region eller bara en stat.
Menar du NOAA är ett organ för bara en stat/by/region??

Senatrapporten som det upplysas om på Geoengineeringwatch, visas med många bilder/avsnitt gul-märkta av Dane Wigington i artikeln. Dom visar massor av interessanta förhållande kring weather-modification, tilbaka til 1947, och det skrivs om många involverade länder, military och federal government, lagar, prohibitions, problematik och en massa annat.
Jag bara nämner igjen - frågan om man er KORKAD (Willegarvins ord) om man tror detta pågår (gällande dom som ennu inte vet att det pågår, då dom inte har researchad tilräkligt mycket...).

Varför er msm-medierna i praktiken tysta om att det pågår, men skvallrar nu och då om projekter som måste aktiveras för att dimma solen. Får dom inte lov att visa hur det går till, eller var det pågår (i alla luftrum man kan tänka sig).

Varför jobbar grindvaktar dag och natt för att förneka detta kriminella jävelprojekter som skader jord, luft och vatten och suger ut miljarder av skattepengar konstant.
(Typ hundra+ visselblåsare däriblant experter och andra insatta i teknologien och miljö-förurenings-arbete har massor av dokumentation som förnekarna stänger ögonen för....hela tiden).

Senat-rapporten från 1978 (Geoengineeringwatch-artikel av Dane Wigington, ni vet - han som är som "dum i huvuden och korkad" att han sprider denna "desinformation").
https://geoengineeringwatch.org/massive-us-senate-document-on-national-and-global-weather-modification/
Citera
2025-05-25, 18:12
Medlem
Citat:

Eller så krävs det att att man är en tokig foliehatt för att få för sig att det pågår något.

Citat:
Det står inte chemtrails, då dom kallade det weather modification.
Det står inte att dom talade om någon region eller bara en stat.

Det står inte att de sysslade med sprejande från flygplan.

Citat:
Jag bara nämner igjen - frågan om man er KORKAD (Willegarvins ord) om man tror detta pågår

Och då svarar jag igen: Ja. Alternativt är man en charlatan som vill hitta en nisch för sin snake-oil.

Citat:
Varför er msm-medierna i praktiken tysta om att det pågår, men skvallrar nu och då om projekter som måste aktiveras för att dimma solen. Får dom inte lov att visa hur det går till, eller var det pågår (i alla luftrum man kan tänka sig).

De kanske är tysta därför att det inte pågår? Kanske för att det bara är en liten klick med "litt omlopp i hjärnan" som tror att det pågår? Kanske för att alla flygledare, meteorologer, miljöorganisationer och andra experter säger att det inte pågår?
Senast redigerad av WilleGarvin 2025-05-25 kl. 18:46.
Citera
2025-05-25, 19:17
Medlem
Citat:
Eller så krävs det att att man är en tokig foliehatt för att få för sig att det pågår något.

Om man litar på en geoengineering-förnekare, så kanskje...

Citat:
Det står inte att de sysslade med sprejande från flygplan.

Hur ser du för dig att weather modification föregår?
Skicka modifierade nyårsraketer upp på dugnad i alla kommuner?

Citat:
Och då svarar jag igen: Ja. Alternativt är man en charlatan som vill hitta en nisch för sin snake-oil.

Som vanligt ser du saker upp/ner, men så gjör kanskje en heltids-förnekare...
Kallar arbetande små människor/groups för charlatans, fast dom stora världmakts-gangsterna som står bakom världens industriella vapen-komplex förtjenar kanskje diplom för sina massmord och falseflags?

Citat:
De kanske är tysta därför att det inte pågår? Kanske för att det bara är en liten klick med "litt omlopp i hjärnan" som tror att det pågår? Kanske för att alla flygledare, meteorologer, miljöorganisationer och andra experter säger att det inte pågår?

Kanske dom er tysta då dom redan har ruttent förtroende och inte vil visa sin resterande (dumma) publik att tusentals varslare, visselblåsare, experter mm. är stärkt kritiska till dom i msm, samt piloter, meteorologer, miljöorganisationer och andra i myndigheterna som ignorerar visselblåsernas krav om at dom skal gräva i dom dolda projekten för sol-dimming och vädermodifiering.
Citera
2025-05-25, 19:27
Avslutad
Citat:

Väldigt intressant!

Det är oroväckande hur länge det kunnat fortgå men det är tur att fler och fler uppmärksammar allt som pågått och pågår!
Citera
2025-05-25, 20:44
Medlem
Citat:
Kanske dom er tysta då dom redan har ruttent förtroende och inte vil visa sin resterande (dumma) publik att tusentals varslare, visselblåsare, experter mm. är stärkt kritiska till dom i msm, samt piloter, meteorologer, miljöorganisationer och andra i myndigheterna som ignorerar visselblåsernas krav om at dom skal gräva i dom dolda projekten för sol-dimming och vädermodifiering.

Du verkar helt sakna självkritik och fattar upppenbarligen inte hur tokig du framställer dig själv. Självklart kan man inte ta någon på allvar som seriöst påstår att alla världens meteorologer, piloter, myndigheter och miljöorganisationer är delaktiga i en världsomspännande "sol-dimming" konspiration.

Och du, om ni chemtroende knasbubblor vill att det ska grävas i några påhittade "dolda projekt" får ni göra det själva - men det verkar ni vara helt oförmöga att göra. Det är ingen förståndig människa som tar era absurda tokigheter på allvar. Ni har ju för fan inte ens något konkret att komma med mer än "öööö ... titta strimmor ... läskigt".

Citat:

Fullständigt patetiskt och verklighetsfrånvänt inlägg - är du verkligen så borta? Det är inga utom du och dina olycksbröder som förstår att det pågår något. Och ännu mer patetiskt är att du inte ens kan förklara varför vi borde tro att något pågår - det räcker liksom inte att titta på cirrusmoln och upphetsat skrika "grå sörja".

Citat:
... dom bedriver dimming the sun då hela himmlen plutsligt blivit gråhvit (igjen og igjen). ...

Men din tokiga stolle, det är naturligt att himlen kan bli gråvit. Det kallas moln och har funnits i alla tider.
Senast redigerad av WilleGarvin 2025-05-25 kl. 20:51.
Citera
2025-05-25, 21:22
Medlem
Citat:
Du verkar helt sakna självkritik och fattar upppenbarligen inte hur tokig du framställer dig själv. Självklart kan man inte ta någon på allvar som seriöst påstår att alla världens meteorologer, piloter, myndigheter och miljöorganisationer är delaktiga i en världsomspännande "sol-dimming" konspiration.

Och du, om ni chemtroende knasbubblor vill att det ska grävas i några påhittade "dolda projekt" får ni göra det själva - men det verkar ni vara helt oförmöga att göra. Det är ingen förståndig människa som tar era absurda tokigheter på allvar. Ni har ju för fan inte ens något konkret att komma med mer än "öööö ... titta strimmor ... läskigt".

Fullständigt patetiskt och verklighetsfrånvänt inlägg - är du verkligen så borta? Det är inga utom du och dina olycksbröder som förstår att det pågår något. Och ännu mer patetiskt är att du inte ens kan förklara varför vi borde tro att något pågår - det räcker liksom inte att titta på cirrusmoln och upphetsat skrika "grå sörja".

Men din tokiga stolle, det är naturligt att himlen kan bli gråvit. Det kallas moln och har funnits i alla tider.

Jag tar med stor ro dina påståender om mig, då dom kommer från en yrkesförnekare, en geoengineering-yrkesförnekare-grindpojk som aldrigen viker från manus - att alltid förneka något som tusener på tusener kan observera ut från vad dom kommit till från egen/andras research och ja, vad som faktisk kan se med egna ögon. Jag bryr mig ägentligen minimalt om vad du menar om detta.

Jag tror inte du er dum - snarare tvärt i mot, men uppdraget att förneka gjör att du faktisk värkar dum då många påståender du "måste" framföra sätter dig i et koko-ljus. Det har du förresten förtjenat....for...."innsatsen".

Mina "olycksbröder" är faktisk många flere än du gillar att innrömma...
Citera
2025-05-25, 22:31
Medlem
Citat:
Jag tar med stor ro dina påståender om mig, då dom kommer från en yrkesförnekare, en geoengineering-yrkesförnekare-grindpojk som aldrigen viker från manus - att alltid förneka något som tusener på tusener kan observera ut från vad dom kommit till från egen/andras research och ja, vad som faktisk kan se med egna ögon. Jag bryr mig ägentligen minimalt om vad du menar om detta.

Jag tror inte du er dum - snarare tvärt i mot, men uppdraget att förneka gjör att du faktisk värkar dum då många påståender du "måste" framföra sätter dig i et koko-ljus. Det har du förresten förtjenat....for...."innsatsen".

Mina "olycksbröder" är faktisk många flere än du gillar att innrömma...

Men du, att " tusener på tusener kan observera" betyder faktiskt inte att deras slutsats är korrekt. Speciellt inte med tanke på att de som faktiskt kan något om molnbildning och contrails inte delar deras slutsats.

Och när meteorolger - de som faktiskt kan något om moln - sakligt förklarar att eran "grå sörja" ser ut som vanliga cirrusmoln och kondensationsstrimmor kontrar ni i sann foliehattsanda att meteorologerna är köpta.

Vill kan väl pröva hur du reagerar:

Citat:
När det gäller existensen av chemtrails finns inga belägg från vetenskap eller myndigheter, varken svenska eller utländska. ... Om fuktighet och temperatur är lämpliga kan kondensationsstrimmor finnas kvar en längre tid. I dessa fall bidrar de till ökad molnighet.

Så frågan är vem man ska lita på - proffsen eller ett gäng förvirrade "vakna" som inte ens behärskar ens grunderna inom molnbildning.
https://www.smhi.se/kunskapsbanken/meteorologi/paverka-vadret/inga-vetenskapliga-belagg-for-chemtrails
Citera
2025-05-27, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Väldigt intressant!

Det är oroväckande hur länge det kunnat fortgå men det är tur att fler och fler uppmärksammar allt som pågått och pågår!

G e o e ngine ering eller solar radiation management (SRM) handlar om att påverka jordens klimat genom att reflektera en del av solens stålar tillbaka ut i rymden. Ex att spruta partiklar i atmosfären, som ett vulkanutbrott som kan kyla jorden tillfälligt.
Det sker idag och det har förbjudits i olika delstater i USA. UK har utsatts under våren 2025. Man säger att c h e m trails, att regeringar eller andra aktörer hemlig skulle spraya kemikalier i luften från flygplan så finns inga vetenskapliga bevis.
Eh men jag har sett det, hur det bildas slöjmoln som skymmer solen och kylan kommer in. flygen ses inte heller på ngn radar. Kolla på natten, då kör de hårdast.. Jag är inte ensam, sociala medier skriver för brinnande livet. Någon annan som sett det eller tittar ni inte på ränderna i luften dessa kyliga dagar?
Citera
2025-05-27, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ELLE1964

... Eh men jag har sett det, hur det bildas slöjmoln som skymmer solen och kylan kommer in. flygen ses inte heller på ngn radar. Kolla på natten, då kör de hårdast.. Jag är inte ensam, sociala medier skriver för brinnande livet. Någon annan som sett det eller tittar ni inte på ränderna i luften dessa kyliga dagar?

Eh... att du har sett något och tolkar det som "chemtrails" betyder faktiskt inte att det faktiskt är chemtrails. Jag har också sett strimmor bakom flygplan och moln men tolkar det som slöjmoln och contrails. Och det gör ju även de som professionellt jobbar med molnbildning och väder.

Så varför har du fått för dig att det handlar om chemtrails och inte contrails? Och hur förklarar du att meteorologer inte lyckas se samma mystiska molnbildning som du ser?

Citat:
... flygen ses inte heller på ngn radar. ...

Märkligt. Jag har spannat in hundratals med strimmande flygplan och jag lyckas alltid hitta dem. Är du säker på hur du ska göra för att hitta flygplanen i t.ex FR24?

Och det där med att det skulle flyga omkring en massa flygplan utan sin ADS-B påslagen låter väldigt märkligt. Det skulle ju sätta TCAS ur spel och skulle direkt påverka säkerheten . Det skulle ju även behöva innebära att alla trafikledare och piloter är medvetna om att det flyger omkring en massa hemliga flygplan och det låter ju mindre troligt.

Citat:
Någon annan som sett det eller tittar ni inte på ränderna i luften dessa kyliga dagar?

Jag har tittat på "ränder" hela mitt liv och jag har sett dem sedan 70-talet.

Vad som är kul att nu fölr tiden kan man ju mycket enkelt kolla upp vad det är för flygplan som skapar ränderna. Det handlar nästan uteslutande om vanliga passagerarplan.
Senast redigerad av WilleGarvin 2025-05-28 kl. 00:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in