2026-03-15, 19:48
Medlem
Rebali179s avatar
På den här dagen 1976. KISS släpper sitt fjärde studioalbum "Destroyer".
Stort grattis på 50 års dagen

Vilka är dina favoritspår från albumet?

Själv är jag svag för Beth , "Shout It Out Loud" & "God of Thunder"
Citera
2026-03-15, 20:09
Medlem
ArtilleryForces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179

Klassikernas klassiker, just nu är det God of Thunder.
Citera
2026-03-20, 16:50
Medlem
Citat:

Alla låtarna är bra, men Shout It Out Loud är en party låt. Synd att Ace inte fick eller inte ville sjunga på detta albumet. Flaming Youth hade passat han
Citera
2026-03-20, 20:28
Medlem
Saloths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tekkenisthegame10
Alla låtarna är bra, men Shout It Out Loud är en party låt. Synd att Ace inte fick eller inte ville sjunga på detta albumet. Flaming Youth hade passat han

Nja.
Ace är ju den sämsta sångaren i Kiss!
På den här tiden var Paul en grym sångare så egentligen skulle han sjungit på alla sånger men.
Peter hade ju också en grym pipa men det blir konstigt om trummisen sjunger och Peter hade definitivt inte fixat det,knappt att han fixade Beth och då spelade han inte ens, utan bara sjöng!
Citera
2026-05-29, 22:29
Medlem
Riksreptilens avatar
Dags att sälja av lite gitarrer.
Betydligt billigare och ev roligare vore nog jacka eller kimono de fick i presenter på första Japan turnén som även finns på auktionen.

https://www.guitarworld.com/gear/electric-guitars/juliens-auctions-music-icons-may-2026

" Ace Frehley’s legendary 1975 Gibson Les Paul is headed to auction and is expected to sell for as much as $600,000."

Hyfsat pris men långt kvar till rekordet som är David Gilmour stratocaster för 14,5 miljoner dollar.
Citera
2026-06-07, 03:00
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tekkenisthegame10
så kiss, hotter then hell, dressed to kill, destroyer, rock and roll over och lovegun suger?

Ja, de suger. Beror på vad man jämför med iofs, men det är svårt att bli imponerad av dem när man är van vid band som Captain Beyond, som jag.

Jag tycker Kiss låter ungefär som jag föreställt mig att pubrock låter. Det finns inget spännande med deras musik. Vissa låtar svänger, helt klart, men det finns så himla mycket bättre musik från samma era.
Citera
2026-06-07, 19:14
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Ja, de suger. Beror på vad man jämför med iofs, men det är svårt att bli imponerad av dem när man är van vid band som Captain Beyond, som jag.

Jag tycker Kiss låter ungefär som jag föreställt mig att pubrock låter. Det finns inget spännande med deras musik. Vissa låtar svänger, helt klart, men det finns så himla mycket bättre musik från samma era.

Man kan inte jämföra Progrock med Kiss. Det går ju inte.
Dock hade varit intressant ifall Kiss hade gjort ett Progalbum
Citera
2026-06-07, 19:15
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Man kan inte jämföra Progrock med Kiss. Det går ju inte.
Dock hade varit intressant ifall Kiss hade gjort ett Progalbum

Jag jämför dem inte. Jag sa bara att det finns bättre musik.
Citera
2026-06-07, 19:19
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Jag jämför dem inte. Jag sa bara att det finns bättre musik.

Beror på vad man vill lyssna på också

Vilka låtar gillar du med Kiss?
Eller håller du dig undan Bandet?
Citera
2026-06-11, 15:42
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saloth
Nja.
Ace är ju den sämsta sångaren i Kiss!
På den här tiden var Paul en grym sångare så egentligen skulle han sjungit på alla sånger men.
Peter hade ju också en grym pipa men det blir konstigt om trummisen sjunger och Peter hade definitivt inte fixat det,knappt att han fixade Beth och då spelade han inte ens, utan bara sjöng!

Paul Stanley jävligt underskattad som sångare, otrolig pipa ffa på bortre sidan millennieskiftet.

Härligt att se hur Destroyer lever i denna tråd! Första plattan jag köpte (för surt förvärvad veckopeng... ). Otroligt bra, håller än. Finns inget klent spår på den. Verkar som jag svär i kyrkan, men "Beth"... näe.
Citera
2026-07-02, 21:24
Medlem
Rebali179s avatar
Det verkar som att Bootlegen Kiss Destroys Anaheim '76 släppas officiellt av KISS
och det är inte den gamla bootlegversionen utan en Eddie Kramer-inspelning, som han nu dessutom mixat om.!

KISS‘ “Shout It Out Loud” single (Live at Anaheim Stadium, Anaheim, California on August 20, 1976):
https://youtu.be/s-Ni3jl3fzQ?si=MWWgR2HJ_Wwjmcc5

Låtlistan är denna

01. Detroit Rock City
02. King of The Night Time World
03. Let Me Go, Rock ‘n Roll
04. Strutter
05. Hotter Than Hell
06. Nothin’ To Lose
07. Cold Gin
08. Ace Frehley Guitar Solo
09. Shout It Out Loud
10. Do You Love Me
11. Gene Simmons Bass Solo
12. God of Thunder
13. Peter Criss Drum Solo
14. Rock and Roll All Nite
15. Deuce
16. Firehouse
17. Black Diamond
Citera
2026-07-29, 17:35
Medlem
Cool tidig demotejp med gruppen på den tiden de fortfarande kallade sig Wicked Lester. Utmärkt ljudkvalité och det går inte att missta sig på vilka det är som spelar. Närheten till soundet på KISS tidiga album är påtaglig:

Wicked Lester Tape (längd 30 minuter): https://www.youtube.com/watch?v=d2W_s_XBYBg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in