2026-03-07, 20:48
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saloth
Jag måste kanske tänka om
Är det en genatrations grej?
Jag är född på 60-talet.
Är du äldre och kanske har influencer typ från CCR?

Njae snarare en fråga om finsmak.

Jag menar, lyssna på Halo of Flies. Kiss har inget som ens kommer nära.
Citera
2026-03-07, 20:59
Medlem
Saloths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Njae snarare en fråga om finsmak.

Jag menar, lyssna på Halo of Flies. Kiss har inget som ens kommer nära.

Jisses!
Jag kan lätt rabbla 10 låtar med Kiss som är bättre!
Seriöst!
Anser du att Halo... är bättre än
Love Gun
Detroit Rock city
Black Diamond
Strange Ways
Citera
2026-03-07, 22:13
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saloth
Jisses!
Jag kan lätt rabbla 10 låtar med Kiss som är bättre!
Seriöst!
Anser du att Halo... är bättre än
Love Gun
Detroit Rock city
Black Diamond
Strange Ways

Halo of Flies är en episk, progressiv låt som kräver mer från lyssnaren. Visar vilka bra låtskrivare Alice Cooper var. De låtar du nämner är ju bara enkel rock. Så ja, Alice vinner!
Citera
2026-03-10, 22:57
Medlem
Citat:
Lite orättvist att nämna ett livealbum kan jag tycka.

Kiss har inga studioalbum som ens kommer nära Killer och Billion Dollar Babies.

Nu är du orättvis. Ok om du tycker om Alice Cooper mer, men Destroyer är i alla fall minst lika bra även om man är jävig.

Sen älskar jag Alice Cooper albumen Trash och Hey Stoopid
Senast redigerad av Tekkenisthegame10 2026-03-10 kl. 23:10.
Citera
2026-03-10, 22:59
Medlem
Jag brukar kolla på The Rock Experience With Mike Brunn och han tycker Kiss låten Cold Gin är tråkig. Jag tycker det är en av de bästa låtarna Kiss någonsin gjort. Samma han är inte förtjust i låten Talk To Me och den älskar jag med.
Citera
2026-03-10, 23:02
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
god of thunder är deras bästa låt.
Citera
2026-03-11, 13:00
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tekkenisthegame10
Nu är du orättvis. Ok om du tycker om Alice Cooper mer, men Destroyer är i alla fall minst lika bra även om man är jävig.

Sen älskar jag Alice Cooper albumen Trash och Hey Stoopid

Jag hör inte det du hör. Destroyer nämns ofta som en av deras bästa, men jag har svårt att se storheten med det. Det är enkel hårdrock bara. Alice Cooper är ju mer varierad och experimentell. Killer och Billion Dollar Babies är ju teatriska hopkok av olika stilar som var populära på den tiden, vilket visar på musikalisk kreativitet. Vad i Kiss musik är spännande?

Hade Kiss inte sminkat sig så hade detta band varit bortglömt idag. Kan ju ha fel, men jag tror faktiskt jag har rätt.
Citera
2026-03-11, 13:09
Medlem
Saloths avatar
Citat:
Jag hör inte det du hör. Destroyer nämns ofta som en av deras bästa, men jag har svårt att se storheten med det. Det är enkel hårdrock bara. Alice Cooper är ju mer varierad och experimentell. Killer och Billion Dollar Babies är ju teatriska hopkok av olika stilar som var populära på den tiden, vilket visar på musikalisk kreativitet. Vad i Kiss musik är spännande?

Hade Kiss inte sminkat sig så hade detta band varit bortglömt idag. Kan ju ha fel, men jag tror faktiskt jag har rätt.

När det begav sig så var sminket, bomberna och showen en stor del av Kiss.
Men musiken var inte dålig!
Jag kan lyssna på alla deras album fram till Alive 2 idag och verkligen gila musiken.
Speciellt Hotter than Hell, RARO, Dressed to kill, Destoyer och bägge Alive skivorna.
Men Alive 1 är ett mästerverk!
Citera
2026-03-11, 18:15
Medlem
Forever Winters avatar
Kiss var ett band som låg mig nära hjärtat när jag var liten. Första skivan jag köpte för egna pengar var Kiss första album. Jag införskaffade samtliga album fram till Love Gun. Då tyckte jag att de blev för popiga och tappade intresset.
Innan dess var jag ett stort fan och ritade av deras konvolut och skaffade diverse merch. Hade väggarna fulla med deras affischer.

Sedan dog det helt. Jag har naturligtvis hört deras hits från senare album men inte brytt mig värst mycket.

För en månad sedan tog jag en kväll och lyssnade igenom deras sex första album, och besvikelsen blev påtaglig. Jag blev helt paff! Var de verkligen så här kass? Jag ville så gärna minnas något annat.
Jag kom på mig själv att jag stundtals skrattade åt det jag hörde. Valfritt tonårsband från den lokala fritidsgården låter bättre.
Visst har de skrivit några klassiker som livar upp, men de bleknar ändå bredvid andra samtida band.
Produktionen på de tidiga albumen är skrattretande dålig. Jämför med t ex Sweet, Alice Cooper, Queen, Blue Öyster Cult, mfl.

Jag har sällan känt mig så besviken som den kvällen.
Citera
2026-03-11, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forever Winter
Kiss var ett band som låg mig nära hjärtat när jag var liten. Första skivan jag köpte för egna pengar var Kiss första album. Jag införskaffade samtliga album fram till Love Gun. Då tyckte jag att de blev för popiga och tappade intresset.
Innan dess var jag ett stort fan och ritade av deras konvolut och skaffade diverse merch. Hade väggarna fulla med deras affischer.

Sedan dog det helt. Jag har naturligtvis hört deras hits från senare album men inte brytt mig värst mycket.

För en månad sedan tog jag en kväll och lyssnade igenom deras sex första album, och besvikelsen blev påtaglig. Jag blev helt paff! Var de verkligen så här kass? Jag ville så gärna minnas något annat.
Jag kom på mig själv att jag stundtals skrattade åt det jag hörde. Valfritt tonårsband från den lokala fritidsgården låter bättre.
Visst har de skrivit några klassiker som livar upp, men de bleknar ändå bredvid andra samtida band.
Produktionen på de tidiga albumen är skrattretande dålig. Jämför med t ex Sweet, Alice Cooper, Queen, Blue Öyster Cult, mfl.

så kiss, hotter then hell, dressed to kill, destroyer, rock and roll over och lovegun suger?
Citera
2026-03-11, 18:50
Medlem
Saloths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forever Winter

Jag gissar att vi är ungefär samma generation.
Men jag tycker att Kiss första skivor håller än idag!
Nu blev jag sugen på att ta en öl och lyssna på Kiss Alive!
Ett mästerverk!
Citera
2026-03-11, 19:21
Medlem
Saloths avatar
Just nu så tar jag en bärs och lyssnar på Kiss Alive!
Har säkert hört den 1000 gånger men det slår mig är sången!
Pauls sång är helt fenomenal här! Vilken kraft!
Älskar den.
Till skillnad från senare när Paul låter mer som en kraxande kråka!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in