Citat:
Ursprungligen postat av
oyto
Som sagt: den som använder en delvis kunskap till generella frikännanden eller utsagor, har inte bevisat annat än sin egen intention och laglojalitet. Flera av er hejar på bortalaget, om ni nu är svenskar.
Vi kan inte uttala oss om vilka brott Epstein INTE begått, vilka perversioner och kopplingar han INTE har, osv. Är det inte pinsamt att jag måste berätta det för dig?
Samma sak med dina svepade urskuldanden av "opportunistiska judar" som INTE har komprometterat europeiska eliter genom samma sorts infiltrerande klanvälde som vi öppet tillskriver förortsgäng. Det enda du verkligen bevisar är din (bristande?) laglojalitet.
Det vi vet är illa nog: ett välfinansierat nätverk med mål att skaffa hållhakar för Israels räkning existerar, där de inblandade sinsemellan uttrycker etniskt förakt för vita européer. Alltså inklusive korkade rassegubbar utan självrespekt som låter sig användas som kanonmat i det politiska spelet, analogt med hur vänsterkvinnor låtit sig duperas att svika svenska ungdomar.
Ett sådant nätverk bevisar alltså för tydlighetens skull inte att det inte finns fler, med samma syfte. Det vi vet är att västvärldens politiker knappast skulle agerat annorlunda om det fanns kompromat på varenda en av dem. All kritik mot Israel är räddhågsen och utan udd i form av förslag om sanktioner, över hela det politiska spektrat; även partier som V agerar alla minst som om de är kontrollerad opposition.
Det jag säger är att varje normalt funtad västerländsk man BORDE önska att sådan klanmakt inte utövades över våra styrande. Tycker man det, sitter man förslagsvis inte och urskuldar Epstein på ett anonymt forum.
Det är för dig ofattbart att människor inte delar dina politiska uppfattningar. På grund av detta anser du att folket är lurade och eliterna utpressade. Vi som inte håller med dig i tråden, anklagas för att gå judars ärenden eller så är vi inte svenskar.
Jag har skrivit ganska mycket om judisk identitetspolitik, sionism osv. om hur det påverkar samhället. Det betyder inte att judar har 100% påverkan på politiskt, kulturellt och socialt beteende i västvärlden och i synnerhet inte i Sverige.
Du vet inte om Epstein drev ett utpressningsnätverk. Du spekulerar. Jag har skrivit att det finns indicier på att så är fallet men att det inte går att bevisa genom öppna källor. Det mesta av judisk politiskt inflytande sker inte genom utpressning. Utpressning är olagligt och riskfyllt - eftersom någon kommer gå till polisen. Politiska eliter är skyddade av säkerhetstjänsten och det räcker att någon av dem rapporterar det.
Judiskt inflytande sker genom politiska donationer, bjudresor, opinionsbildning (medier, tankesmedjor och kultursektorn), ideologiproduktion (Frankfurtskolan är ett av de mest studerade exemplen) och byggandet av vänskapsband med politiska, mediala, ekonomiska, byråkratiska och akademiska icke-judiska eliter.
Till exempel bjuder Judiska församlingen in alla riksdagspartier till synagogan utom SD och senast inte heller Vänsterpartiet. Så länge Vänsterpartiet hölls sig inom ramen för det acceptabel israelkritik bjöds partiet. När partiet klev utanför attackerades de av Judiska Centralrådet, Judiska Ungdomsförbundet, SKMA, Expo samt pro-israeliska ledarsidor på vänsterkanten så som Aftonbladet och Flamman. Vänsterpartiet svarade genom att sparka ut de tuffaste israelkritikerna. Vänsterpartiet gjorde det eftersom de är motståndare till antisemitism och behöver judiskt stöd för att kunna hävda detta. Den överväldigande andelen av politikerna (och övriga eliter) är positiva till Israel och filosemitiska av anledningar som går bortom judiskt inflytande. Det samma gäller den enskilda väljaren. Att Mossad skulle bygga en riskabel "honeypot" känns rätt onödigt.
Jag ägnar mig inte åt "svepade urskuldanden". Jag och många fler i tråden delar bara inte din och Nix-registrets analys av Epsteinaffären. Man behöver inte hålla med om allt. Det är poängen med ett forum som Flashback - människor tycker olika.
Citat:
Ursprungligen postat av
Lantarbetaren
Nix-registret till din kommentar om Sarnecki, ja ja, Den juden sitter nu i tryggat bo som mångmiljonär. Efter ett 40 år långt liv som ledande kriminolog i Sverige (han slår t o m G W Persson, en annan populär sosse-kriminolog) som fick dåtida politiker att följa hans sönderfall av svenskt rättsväsende och stifta lagar inom kriminalpolitiken, som Tidöpartierna nu kämpar med att riva upp sedan 3 år. Vad som avskräcker med Sverige är inte Sarnecki, trots allt. Utan att svensk media gullade med fånen i alla år. Och då tänker jag på Public Service - Bonnier och Schibsted kan man bortse ifrån.
Men att SvT och SR gav passerkort till juden i alla år säger det mesta om kvaliteten på vd:ar, kanalchefer och reportrar/journalister där och det är sannerligen ett ämne för denna tråds synpunkter om pågående mediakrig mot en stor del av svenska folket.
Det är media som har lyft fram Jerzy Sarnecki. Utan media hade inte någon brytt sig. Det är ingen jävel som bryr sig om 99.99% av professorerna. Det är en liten grupp professorer som media lyfter fram. Dels har de "rätt" uppfattningar och dels vill de själva synas. Sarnecki ville synas precis som Leif GW Persson. Den senare har tjänat långt mer pengar än Sarnecki.
Det samma gäller ledarsidor. Tidningarna anställer inte människor med felaktiga uppfattningar - men med människor med rätt uppfattningar. Ledarskribenten Mats Skogkär tänkte att som 63-åring att han kunde kosta på sig litet annorlunda uppfattningar i offentligheten än Sydsvenska Dagbladets ledarsida. Han hade harvat runt på Bonnier och etablissemangsmedia i närmare 40 år. Det räckte med en tweet och han köptes ut 2020 för en årslön. Han är pensionär idag och skriver vad han vill i Kvartal och på Bulletin.
Du kommer säkert ihåg Marika Formgren (1974) som fick omplacerades till nyhetsredaktionen 2012 på grund av några uttalanden som Correns ledning inte gillade. Hon sade upp sig 2014 sade hon upp sig och utbildade sig till högskoleingenjör.
När Alice Teodorescu Måwe utsågs till politisk redaktör för Göteborgsposten 2015 slutade ett tiotal journalister på tidningen. En del av dem kör taxi idag och klagar på att de inte får komma tillbaka igen - som om det lätt att landa ett ledarskribentjobb.