Expressen har en ledare på temat att de ständiga bombningarna sliter sönder Sverige. Det ligger onekligen något i detta. Ledaren förfasas bland annat över det faktum att folk på senare tid börjat fingranska vilja grannar man skulle få vid ett köp av ny bostad.
Det är två saker som sticker ut något i ledaren.
Detta argument har ju hörts tidigare, detta att det viktigaste är att invandrarnas brottslighet inte leder till att vi blir rasister. Det var väl lika hjärndött då som nu. Men jag trodde i min enfald att detta var något som hörde Peak Godhet till. Den enda som kan komma dragandes med detta argument i detta nådens år 2025 måste väl rimligen vara någon som fortfarande tror på "integrationen ". Hör man till den kategorin hör man snarare hemma på en sluten anstalt än på en ledarredaktion.
Yes to all the above. Jag kan bjussa på ytterligare exempel som faktiskt skulle kunna göra skillnad på riktigt. Stängda gränser.
Utvisning av icke önskvärda personer. Extrem selektion vid beviljande av medborgarskap. Familjeutvisning.
Vi ska tydligen ratta lite på marginalen men i grunden ska allting förbli detsamma. Expressen känns väldigt mycket som Moderaterna: sen svängning, stora ord, stora varningsflaggan hissas, noll action, noll resultat, noll verklig insikt i vad som krävs.
https://www.expressen.se/ledare/bit-...verige-sonder/
Det är två saker som sticker ut något i ledaren.
Citat:
De dagliga nyheterna om bombdåd i bostadsområden förändrar Sverige. Det sociala kapitalet nöts ner, sprängning för sprängning. Särskilt tilliten till personer med annan kulturell bakgrund körs i botten, visar*forskning*från SOM-institutet i Göteborg.
Det måste stoppas.
Det måste stoppas.
Detta argument har ju hörts tidigare, detta att det viktigaste är att invandrarnas brottslighet inte leder till att vi blir rasister. Det var väl lika hjärndött då som nu. Men jag trodde i min enfald att detta var något som hörde Peak Godhet till. Den enda som kan komma dragandes med detta argument i detta nådens år 2025 måste väl rimligen vara någon som fortfarande tror på "integrationen ". Hör man till den kategorin hör man snarare hemma på en sluten anstalt än på en ledarredaktion.
Citat:
Våldet måste bekämpas med all kraft som går att uppbåda: Enkla processer för att få till kameraövervakning, hemlig avlyssning, fler säkerhetszoner, indragna medborgarskap för maffiabossar som beställer bombdåd från utlandet. Polisen måste hålla uppe trycket mot gängen.
Yes to all the above. Jag kan bjussa på ytterligare exempel som faktiskt skulle kunna göra skillnad på riktigt. Stängda gränser.
Utvisning av icke önskvärda personer. Extrem selektion vid beviljande av medborgarskap. Familjeutvisning.
Vi ska tydligen ratta lite på marginalen men i grunden ska allting förbli detsamma. Expressen känns väldigt mycket som Moderaterna: sen svängning, stora ord, stora varningsflaggan hissas, noll action, noll resultat, noll verklig insikt i vad som krävs.
https://www.expressen.se/ledare/bit-...verige-sonder/