Citat:
Ursprungligen postat av
Nix-registret
Varifrån fick du påståendet att Jeffrey Epstein inte har våldtagit någon? Det är mer intressant än allt det andra du skriver. Du drogs med på det tåget trots att du är skärpt i övrigt. Någon mediakrigare på multikultisidan är alltså ganska slipad - mer än de ledarskribenter och politiker vi annars ältar i tråden - och bör analyseras. Du kan inte ha fått det från den artikel du länkade till, för där står det att Epstein gjorde olika saker som sträckte sig från djupt olämpliga till våldtäkt.
Jag är förbannat smart. Vad PBS avser är "statutory rape" (dvs. sex med minderårig) och inte våldtäkt (rape). Det är också det som Epstein dömdes för. Det betyder inte att det är okej att ha sex med minderåriga. Vidare ägnade Epstein sig åt att köpa sexuella tjänster av primärt yngre kvinnor. De är naturligtvis anmärkningsvärt eftersom det är olagligt att köpa sex i USA utanför Nevada.
Citat:
Hur som helst var det i fallet Epstein flickor som manipulerades, köptes och tvingades in i sexslaveri. De fick falska löften och gåvor och lotsades in i en beroendeställning. Det skedde utanför alla rimliga definitioner av samtycke och räknas som våldtäkt i Sverige också.
Det handlar inte om "sexslaveri". Det är medierna som överdriver för att sälja tidningar. De kallar också Epstein för pedofil utan belägg. Sveriges våldtäktslagstiftning är rubbad och det är därför varken Tyskland eller Frankrike vill ha den. Jag såg att SD gjorde något gott i EU och röstade nej till detta.
https://www.europaportalen.se/2026/02/eu-utskott-kraver-europeisk-samtyckeslag-sd-rostade-emot
Citat:
Och Storbritannien; det du citerar om Rotherham låter precis som det Epsteinakterna beskriver, med forslande av flickor till olika platser, flickor som gjordes till prostituerade med mera.
Det som pakistanierna gjorde var betydligt värre och offren var betydligt yngre. Som jag påtalade i mitt tidigare inlägg. Epsteins sexring bestod primärt vuxna individer. Till exempel kunde fransmannen som han samarbetade med säga till en 20-årig modell; "Om du har sex med den personen får du $10,000" och så fixar jag ett modelljobbet åt dig. Det är "manschettknappsprostitution". Det är vad Epstein och hans bekanta ägnade sig åt. Det är oetiskt men inte alltid olagligt.
Citat:
Du kallar själv det Epstein sysslade med för en prostitutionsring, och hundratals offer har fått skadestånd för det de utsatts för, så ditt försök att reducera allt till ett offer är djupt oärligt. Det blir inte mindre fel för att du upprepar påståendet flera gånger. Det gör det bara uppenbart att du ljuger medvetet, snarare än saknar fakta.
Ja, Epstein hade en sex och prostitutionsring. Det handlar inte om hundratals offer som fått skadestånd. Hans dödsbo är till stora delar intakt.
Citat:
Det är inte heller åldern enkom som gör förfarandet brottsligt, så det kan inte reduceras till en fråga om terminologi. Jeffrey Epstein dömdes för sexköp och Ghislaine Maxwell för människohandel, vilket är olagligt oavsett ålder. Den låga åldern hos vissa offer gör det värre, men det var brottsligt när de gjorde samma saker mot äldre flickor också.
Detta är en juridisk och etisk fråga. Det är olagligt att köpa sex i USA utanför Nevada. Ghislaine Maxwell körde prostituerade och villiga tjejer som sökte pengar och publicitet till Jeffrey Epstein och hans vänner. Det är utan tvekan olagligt och faller under trafficking.
Citat:
I de offentliggjorda akterna framgår att Epstein så småningom blev mer noga med att kolla ID - för att försäkra sig om att flickorna var
under 18, eftersom han hade blivit lurad av en leverantör.
At one point, someone witnessed Epstein “asking for ID to girl wanted to make sure under 18 b/c he wasn't believing them b/c [redacted] messed up by bringing more older girls”.
https://www.theguardian.com/us-news/2025/dec/28/epstein-files-reveal-routine-child-abuse
Återigen, som jag påpekade ovan gillade 16-17 åriga tjejer. Återigen, det är inte olagligt i Sverige (och i de flesta länder). Det är dock inte lagligt i USA och jag är av den uppfattningen att man skall följa lagen.
Citat:
Epsteinakterna visar på omfattande brottslighet utöver det som duon faktiskt dömts för, bestående av såväl sexbrott som finansbrott och korruption av olika slag. Du kan varken snacka bort domarna eller reducera brottslighetens omfattning till dem.
Jag är övertygad om att Epstein begick många brott och utan tvekan var hans brottslighet tämligen omfattande men det är inte så grovt som du föreställer dig.
Citat:
Din skuldöverlämpning är djupt motsägelsefull. Du skriver att de vita eliterna är de verkliga bovarna, inte Epstein. Anledningen till att de vita eliterna är sådana skurkar är att de låter Epstein och liknande människor hållas. Därför ska vi inte skylla på Epstein utan på de vita eliterna. Det är ju helt snurrigt, eftersom du då själv utövar det som du samtidigt skriver är den största källan till skuld: att vara tolerant mot Epstein. Om vi köper ditt resonemang om skuld så innebär det att vi alla - eliter eller inte - har en plikt att gå stenhårt emot Epstein och alla som liknar honom. De som trivialiserar Epsteins brott är de största skurkarna: till exempel du.
Jag kan tänka mig att Jeffrey Epstein var en opportunistisk investerare som sålde underrättelser (antagligen till Mossad) - men det går inte att bevisa. Jag har inte sett några sådana bevis eftersom Donald Trump vägrar släppa de ytterligare miljoner dokument som finns om Epstein.
Antagligen eftersom Trump själv och judiska eliter skulle tappa ansiktet. En del skulle hamna i fängelse. Med det sagt, är jag rätt säker på att Epstein mördades. Han satt på enorma mängder information som han gömde i olika förråd. FBI och CIA har säkert förstört många dokument. Jag trivialiserar inte Epsteins brott. Det han ägnade sig åt är dock inte i paritet med Rotherham eller Marc Dutroux.
Det jag har gjort är att peka på en kedja; Epstein/judiska pengar/kriminella/omoraliska kristna eliter/korkade eller positiva väljare. Man är ansvarig för vad man gör men så länge allmänheten inte sätter ned foten kommer världen alltid producera Epsteins och de icke-judiska eliter som ingick i hans cirkel. Den belgiska allmänheten vågade inte trycka till pedofila barnamördare precis som precis väljarna belönade Labour med 411 stolar för att de mörkat och direkt/indirekt givit sitt stöd till den pakistanska sexligan i Rotherham.
Citat:
Varifrån fick du påståendena, och för den delen själva impulsen att förneka Epsteins brott? Den personen eller publikationen är mer relevant än vettvillingarna på SvD:s eller GP:s ledarsidor. Bara debila faller för sådant som Adde Tsvajman eller Tompa-Gürra kräker ur sig, men här föll du för någonting ännu galnare.
Jag förnekar inte att Epstein köpte sexuella tjänster varav en del av dem var minderåriga men jag betvivlar att han ägnade sig åt samma sak som Marc Dutroux eller Rotherhamligan. Det är också det som är min Meijis poäng. Min slutsats kring Epsteinaffären är;
X. Judisk huvudförövare (Epstein) med ett judiskt finansiellt nätverk som förklarar Epsteins stora förmögenhet.
X. Den överväldigande andelen deltagare och kontakter är icke-judar inom politiken, näringslivet, akademin. Det är ett transatlantiskt nätverk med förgreningar i den yttersta eliten.
X. Det är primärt vuxna personer (prostituerade) som fått betalt för sex med Epstein och hans primärt icke-judiska bekanta. Få är minderåriga och är de minderåriga är i sena tonåren.
X. Misstanke om utpressning eller underrättelseverksamhet (Mossad) men det är inte bevisat.
X. Det talar inte för "mångkulturell brottslighet och etniskt dominansbeteende" för att uttrycka mig som dig. Det är en multi-etnisk verksamhet där de som är associerade till Epstein är primärt icke-judar.
Slutsatsen vi kan dra att Epstein såg till så att vår icke-judiska elit kunde köpa sex av [vuxna] prostituerade utan insyn från allmänheten. Minderåriga kan ha varit involverade i större omfattning än vi vet. När de övriga tre miljoner dokumenten är släppta kan vi fördjupa oss i detta ytterligare men jag betvivlar att de kommer släppas även när Trump lämnar politiken. Demokraterna kommer inte släppa dem. Vidare kan jag tänka mig att nyckeldokument är förstörda av FBI och CIA.
Citat:
Ursprungligen postat av
rough-justice
Varför finns det inga vittnesmål om judiska flickor och kvinnor som exploateras sexuellt av judar som Epstein? I Epstein-härvan nämns förvisso en judinna, Ghislaine Maxwell, men hon var ett sexuellt rovdjur liksom männen i den här historien. Kan det vara så att judinnor är fredade?
Du vet att det pågår omfattande sexövergrepp i judiska cirklar och då framförallt i ortodox-judiska kretsar där judiska barn och tonåringar är offer? Känner du till Malka Leifer affären? En del av personerna som Epstein tafsade på under sin tid på Dalton var med största sannolikhet judiska flickor. Vidare, du vet inte etniciteten på Epsteins (och de andra inblandade) offer.
Uppenbarligen vill du göra detta till en primärt judisk skandal. Vilka ser du avgå i politiken och näringslivet? Det är kristna vita människor associerade med Epstein. Verksamheten han bedrev var primärt multietnisk och hans nätverk var multietniskt. Det finns en judisk vinkel i detta men du och Nix-registret läser in för mycket av det judiska.
Jag skall påpeka att jag har skrivit omfattande om judisk identitetspolitik, sionism, judisk kriminalitet, judiska strategier (tex. opportunism) osv. i tråden. Jag är dock skeptisk till att överdriva det judiska i . Epsteinfallet. Det finns judiska chauvinistiska sexligor, där icke-judiska barn och tonåringar är offer - men inte i detta fall.