Citat:
Ursprungligen postat av
ujhs
Sannolikt är det heltidsförkunnare, s k pionjärer som måste räkna timmar för att komma upp i sin kvot så de kan rapportera.
Jag tror att de som står vid kärrorna är instruerade att inte dyka på folk, men vad som exakt avses med detta vet jag inte.
Är det bara pionjärer som får använda sig av kärrorna? Inte vanliga vittnen också?
Jag bryr mig inte om de aktivt tar kontakt med folk eller inte. Är folk intresserade så kommer de nog börja prata med vittnen ändå.
Vill de inte ha kontakt med folk, bara rapportera timmar, så kan de väl bara låna kärrorna och ta med sig det hem eller nåt? Det är väl ingen större skillnad på att göra så än att lämna kärran obevakad någonstans. Nu har jag bara sett det hända en gång, de brukar stå vid kärrorna. Det är väl ingen som kontrollerar att de faktiskt tar med sig kärran och ställer sig på någon gata eller torg.
Om man inte har tid eller intresse för att vara pionjär, så behöver man väl inte heller låtsas predika genom att låna kärra och ställa den någonstans och gå därifrån. Om nu inte pionjärerna får några fördelar eller liknande på något sätt?