Citat:
Ja, see man detta i sitt sammanhang så är det du säger uppenbart.
När vi nu talar om rättsfallet i Norges högsta domstol, ska vi också tänka på Rolf Furuli. Han var kanske Cellskapet främste apologet för läran om 1914. Likväl gjorde man sig av med honom när han kom ut med sin bok som kritiserade detaljstyrningen och icke-bibliska uteslutningsorsaker.
Sedan kanske vi ska diskutera klokheten i det Furuli gjorde. Enligt min mening agerade han riktigt korkat. Han skulle kunnat göra Cellskapet en betydligt större skada om han varit kvar och söndrat organisationen inifrån.
Men men, det skulle säkert även du och jag kunnat gjort. Han kanske var lika trött på skiten som du och jag var.
När vi nu talar om rättsfallet i Norges högsta domstol, ska vi också tänka på Rolf Furuli. Han var kanske Cellskapet främste apologet för läran om 1914. Likväl gjorde man sig av med honom när han kom ut med sin bok som kritiserade detaljstyrningen och icke-bibliska uteslutningsorsaker.
Sedan kanske vi ska diskutera klokheten i det Furuli gjorde. Enligt min mening agerade han riktigt korkat. Han skulle kunnat göra Cellskapet en betydligt större skada om han varit kvar och söndrat organisationen inifrån.
Men men, det skulle säkert även du och jag kunnat gjort. Han kanske var lika trött på skiten som du och jag var.
Jag begriper mig inte på honom. Jag har slutat läsa hans artiklar då han tjatar om samma saker hela tiden och upprepar allt han skrivit gång på gång. Det är som att han inte tror att läsaren ska kunna dra egna slutsatser.
Han tror vad jag vet att JV är den enda sanna religionen, så jag tror inte att han skulle vilja skada organisationen. Men jag förstår vad du menar. Skada för att hjälpa individerna genom ändringar i styret?
Vid förra rättegången var han med som kunnig expert skulle man nog kunna säga. Jag tyckte han svarade bra på frågorna. Jag har inte hört om han är närvarande på den som pågår. Men det är sanslöst att Ryssdal kan ljuga som han gör. Teokratisk krigföring heter det visst.