2026-01-27, 08:30
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Att hon uppträder förvirrat och slänger ut sig siffror ur luften

Att slänga ut siffror och uppträda förvirrat, är samtliga tecken på svår traumatisering?
Citera
2026-01-27, 08:32
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Man kan hjälpa många familjer i den egna bostaden med anpassade och individualiserade hjälpinsatser (socionomfritt) och sluta upp och placera så många barn. Det finns exakt noll anledningar att vi ska vara världsledande på placeringar av barn. Det är inte bra för någon. Vare sig för barnen eller för samhället.

Vilka hjälpinsatser fick Fia innan LVU vart på tal? Vad var det för fel på dessa?
Citera
2026-01-27, 08:35
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vajervevaren
Vilka hjälpinsatser fick Fia innan LVU vart på tal? Vad var det för fel på dessa?

Ingen aning. Hur vet du att hon fått rätt hjälp av soc? Har du några bevis för det?
Citera
2026-01-27, 08:36
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Att slänga ut siffror och uppträda förvirrat, är samtliga tecken på svår traumatisering?

Ja det kan det vara. Det är just de du inte förstår och bortser ifrån. Du förstår inte vad hon gått igenom och det är precis det som är ert problem i er lilla barnplågarklubb.
Citera
2026-01-27, 08:36
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Ingen aning. Hur vet du att hon fått rätt hjälp av soc? Har du några bevis för det?

Det var du som påstod att det kunde gjorts bättre, hur kan du veta det utan att ha en aning om vad det erbjudits för hjälp?
Citera
2026-01-27, 08:40
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Ja det kan det vara. Det är just de du inte förstår och bortser ifrån. Du förstår inte vad hon gått igenom och det är precis det som är ert problem i er lilla barnplågarklubb.

Du sa att hon uppvisade alla tecken, är dessa de enda två tecken som finns då? Vart kan jag läsa på om kopplingen mellan trauma och svårhet för siffror?

Är du traumatiserad själv, för du har ju inte det heller så lätt med siffror alla gånger direkt.

Vidare så kollar du inte ens på Fias lives, men enda vet du tillräckligt för att kunna ställa diagnoser, helt utan utbildning dessutom.

Det är ju precis detta du anklagar socionomer för att göra, är det verkligen klädsamt att bete sig exakt likadant själv då?
Citera
2026-01-27, 08:41
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Det var du som påstod att det kunde gjorts bättre, hur kan du veta det utan att ha en aning om vad det erbjudits för hjälp?

JA många frivilliga hjälpinsatser skulle kunna vara bättre och mer individualiserade. Nej jag har ingen aning om vad som hänt i Fias fall och därför kan jag inte uttala mig om det till skillnad mot barnplågarklubbens hedersmedlemmar som vet så mycket om Fia och vad hon gått igenom. Hur kommer det sig att ni kan veta så mycket utan att ha all dokumentation?
Citera
2026-01-27, 08:45
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Du sa att hon uppvisade alla tecken, är dessa de enda två tecken som finns då? Vart kan jag läsa på om kopplingen mellan trauma och svårhet för siffror?

Är du traumatiserad själv, för du har ju inte det heller så lätt med siffror alla gånger direkt.

Vidare så kollar du inte ens på Fias lives, men enda vet du tillräckligt för att kunna ställa diagnoser, helt utan utbildning dessutom.

Det är ju precis detta du anklagar socionomer för att göra, är det verkligen klädsamt att bete sig exakt likadant själv då?

Varför skulle hon inte vara traumatiserad? Vad tror du händer med människor som med våld blir ifrånslitna sina egna barn? Det händer ingenting menar du?

Vad har jag med det här att göra? Vilka siffror är det jag inte förstår mig på?

Man behöver ingen utbildning för att konstatera att det är ett trauma att bli av med sitt eget barn på obestämd tid med våld från statens sida. Eller måste jag ha en utbildning för att konstatera det menar du?

Problemet är att socionomer ställer egna diagnoser utan att vara utbildade och det håller dessvärre i domstol. Totalt vansinne givetvis.
Citera
2026-01-27, 08:51
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:

Problemet med dig är du läser domar och utredningar ungefär som om det vore fakta. Det finns en annan sida av myntet också som du vägrar att se, nämligen föräldrarnas bild av vad som hänt. De kanske inte fått rätt hjälp och inte blivit lyssnade på, men det är soc som satt narrativet och det är just detta som domstolarna tyvärr förlitar sig på.

Det är därför barn kan placeras i åratal utan bevis för att något egentligen hänt och på felaktig information.
Citera
2026-01-27, 08:55
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
JA många frivilliga hjälpinsatser skulle kunna vara bättre och mer individualiserade. Nej jag har ingen aning om vad som hänt i Fias fall och därför kan jag inte uttala mig om det till skillnad mot barnplågarklubbens hedersmedlemmar som vet så mycket om Fia och vad hon gått igenom. Hur kommer det sig att ni kan veta så mycket utan att ha all dokumentation?

Du kan inte uttala dig, men ändå gjorde du ju det? Hur får du ihop det?
Citera
2026-01-27, 08:57
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Varför skulle hon inte vara traumatiserad? Vad tror du händer med människor som med våld blir ifrånslitna sina egna barn? Det händer ingenting menar du?

Vad har jag med det här att göra? Vilka siffror är det jag inte förstår mig på?

Man behöver ingen utbildning för att konstatera att det är ett trauma att bli av med sitt eget barn på obestämd tid med våld från statens sida. Eller måste jag ha en utbildning för att konstatera det menar du?

Problemet är att socionomer ställer egna diagnoser utan att vara utbildade och det håller dessvärre i domstol. Totalt vansinne givetvis.

Halmgubbe, du påstod explicit att ha fel om siffror är ett symptom på trauma, kan u ge mig en källa på det hobbypsykologen?
Citera
2026-01-27, 08:59
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Du kan inte uttala dig, men ändå gjorde du ju det? Hur får du ihop det?

Därför att jag till skillnad mot dig vet att det är extremt traumatiserande att bli av med sitt barn med våld på obestämd tid från statens sida.

Eller är det inte det? Det händer ingenting mentalt vare sig med barnet eller föräldern av att skiljas från varandra och i vissa fall även från sina syskon för barnets del? Och då på det tvingas flyttar runt i landet och skickas runt som ett paket? Det är inte traumatiserande menar du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in