Citat:
Objection, relevance? Enskilda ärenden med olika bakgrund och problematik.
Snarare ett bevis på att ungarna inte är kidnappade om man nu inte är helt sopslut i skallen. Självklart ska man inte kunna köpa sig fri.
Förklara nu hur folk på chefsnivå får pengar genom att socialtjänsten omhändertar barn.
Frågan är hur STATEN och SOCIALTJÄNSTEN tjänar pengar på att omhänderta och placera barn. Var är lönsamheten som motiverar detta slöseri?
Berätta nu vad ett tjänstemannaansvar hade gjort för skillnad.
Vad yrar du om? Vem vill ha hit invandrare?
Spekulation, mindervärdeskomplex, inget argument. Dom enda som jag konsekvent märkt vara maktgalna är diverse LVU-föräldrar som inte tål att bli åtsagda vad dom ska göra.
Aha?
Beror självklart på vad för ifrågasättande man gör, när ifrågasättandet görs, vad som åsidosätts medan personerna ifrågasätter. Rätt rimligt.
Kan du utveckla hur?
Kan du utveckla hur? Har du någon källa?
Det är socialtjänstens fel menar du?
Ja ni alla verkar tycka utbildningen är ett skämt, jag ger dig samma tips som jag gav Kurt. Gå och utbilda dig till socionom och börja påverka inifrån istället för att inte göra ett piss.
Självklart hade ingen velat vara familjehem då, självklart ska dom ha betalt. Är du avundsjuk att någon får betalt för att ta hand om dina barn?
Om ersättning inte ska utbetalas till familjehemmen kommer alternativa vårdplatser behövas. Eftersom vinst ska vara förbjuden snackar vi alltså om barnhem och adoption. Vet inte om jag tycker det är ett bättre alternativ.
Eh du kanske ska kolla upp hur processen går till innan du skämmer ut dig på nätet.
Fast så är det ju inte.
Du vill alltså att precis allt och alla ska ha tillgång till allt material, dvs föräldrarna på TT skulle få hela sina fall blottade och hade längre inte kunnat gömma sig bakom sekretessen?
Jo men det är en mycket god ide 🤪
Kurre-kortslut har absolut 0 erfarenhet, riktig besserwisser. Ingen relevant utbildning för den delen heller.
Snarare ett bevis på att ungarna inte är kidnappade om man nu inte är helt sopslut i skallen. Självklart ska man inte kunna köpa sig fri.
Förklara nu hur folk på chefsnivå får pengar genom att socialtjänsten omhändertar barn.
Frågan är hur STATEN och SOCIALTJÄNSTEN tjänar pengar på att omhänderta och placera barn. Var är lönsamheten som motiverar detta slöseri?
Berätta nu vad ett tjänstemannaansvar hade gjort för skillnad.
Vad yrar du om? Vem vill ha hit invandrare?
Spekulation, mindervärdeskomplex, inget argument. Dom enda som jag konsekvent märkt vara maktgalna är diverse LVU-föräldrar som inte tål att bli åtsagda vad dom ska göra.
Aha?
Beror självklart på vad för ifrågasättande man gör, när ifrågasättandet görs, vad som åsidosätts medan personerna ifrågasätter. Rätt rimligt.
Kan du utveckla hur?
Kan du utveckla hur? Har du någon källa?
Det är socialtjänstens fel menar du?
Ja ni alla verkar tycka utbildningen är ett skämt, jag ger dig samma tips som jag gav Kurt. Gå och utbilda dig till socionom och börja påverka inifrån istället för att inte göra ett piss.
Självklart hade ingen velat vara familjehem då, självklart ska dom ha betalt. Är du avundsjuk att någon får betalt för att ta hand om dina barn?
Om ersättning inte ska utbetalas till familjehemmen kommer alternativa vårdplatser behövas. Eftersom vinst ska vara förbjuden snackar vi alltså om barnhem och adoption. Vet inte om jag tycker det är ett bättre alternativ.
Eh du kanske ska kolla upp hur processen går till innan du skämmer ut dig på nätet.
Fast så är det ju inte.
Du vill alltså att precis allt och alla ska ha tillgång till allt material, dvs föräldrarna på TT skulle få hela sina fall blottade och hade längre inte kunnat gömma sig bakom sekretessen?
Jo men det är en mycket god ide 🤪
Kurre-kortslut har absolut 0 erfarenhet, riktig besserwisser. Ingen relevant utbildning för den delen heller.
Skulle aldrig kunna jobba med dessa moral kärringar. Är du socionom ? Du låter precis som en. Kanske därför du blir så offensiv.
Ja så måste det bli. Social tjänsten skall inte ha sekretess när de omhändertar barn, det skall inte skilja sig från vanliga domar, man kan sekretess belägga delar och det skall isåfall vara en annan person med kompetens snarare än socialtjänsten.
Menar du att dessa familjehem inte skulle jobba utan att få betalt? Så du menar därför att det är för pengarnas skull?
Det är av den lägsta utbildningen du kan skaffa dig högskolemässigt.
Socialtjänsten är ju oftast socialdemokrater , de lever för välfärden där välfärden skall vara allas föräldrar. Socialdemokraterna har öppnat armarna för alla invandrare, för att sedan ta deras barn. De kommer från en helt annan kultur det vet dom redan?
Ja det räckte med att akutplacering ligger på 8000 per dag i familjehem och sis för att förstå omkostnaderna, all byråkrati osv.
Byråkratin tjänar också pengar eftersom e får jobb och bidrag.
Socialtjänsten arbete ska inte vara sekretess belagt den skall granskas omedelbart.
Senast redigerad av Omduvaemin Idag kl. 00:16.
Senast redigerad av Omduvaemin Idag kl. 00:16.