Idag, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouh
Objection, relevance? Enskilda ärenden med olika bakgrund och problematik.

Snarare ett bevis på att ungarna inte är kidnappade om man nu inte är helt sopslut i skallen. Självklart ska man inte kunna köpa sig fri.

Förklara nu hur folk på chefsnivå får pengar genom att socialtjänsten omhändertar barn.

Frågan är hur STATEN och SOCIALTJÄNSTEN tjänar pengar på att omhänderta och placera barn. Var är lönsamheten som motiverar detta slöseri?

Berätta nu vad ett tjänstemannaansvar hade gjort för skillnad.

Vad yrar du om? Vem vill ha hit invandrare?

Spekulation, mindervärdeskomplex, inget argument. Dom enda som jag konsekvent märkt vara maktgalna är diverse LVU-föräldrar som inte tål att bli åtsagda vad dom ska göra.

Aha?

Beror självklart på vad för ifrågasättande man gör, när ifrågasättandet görs, vad som åsidosätts medan personerna ifrågasätter. Rätt rimligt.

Kan du utveckla hur?

Kan du utveckla hur? Har du någon källa?

Det är socialtjänstens fel menar du?

Ja ni alla verkar tycka utbildningen är ett skämt, jag ger dig samma tips som jag gav Kurt. Gå och utbilda dig till socionom och börja påverka inifrån istället för att inte göra ett piss.

Självklart hade ingen velat vara familjehem då, självklart ska dom ha betalt. Är du avundsjuk att någon får betalt för att ta hand om dina barn?
Om ersättning inte ska utbetalas till familjehemmen kommer alternativa vårdplatser behövas. Eftersom vinst ska vara förbjuden snackar vi alltså om barnhem och adoption. Vet inte om jag tycker det är ett bättre alternativ.

Eh du kanske ska kolla upp hur processen går till innan du skämmer ut dig på nätet.

Fast så är det ju inte.

Du vill alltså att precis allt och alla ska ha tillgång till allt material, dvs föräldrarna på TT skulle få hela sina fall blottade och hade längre inte kunnat gömma sig bakom sekretessen?
Jo men det är en mycket god ide 🤪

Kurre-kortslut har absolut 0 erfarenhet, riktig besserwisser. Ingen relevant utbildning för den delen heller.

Skulle aldrig kunna jobba med dessa moral kärringar. Är du socionom ? Du låter precis som en. Kanske därför du blir så offensiv.

Ja så måste det bli. Social tjänsten skall inte ha sekretess när de omhändertar barn, det skall inte skilja sig från vanliga domar, man kan sekretess belägga delar och det skall isåfall vara en annan person med kompetens snarare än socialtjänsten.

Menar du att dessa familjehem inte skulle jobba utan att få betalt? Så du menar därför att det är för pengarnas skull?

Det är av den lägsta utbildningen du kan skaffa dig högskolemässigt.

Socialtjänsten är ju oftast socialdemokrater , de lever för välfärden där välfärden skall vara allas föräldrar. Socialdemokraterna har öppnat armarna för alla invandrare, för att sedan ta deras barn. De kommer från en helt annan kultur det vet dom redan?

Ja det räckte med att akutplacering ligger på 8000 per dag i familjehem och sis för att förstå omkostnaderna, all byråkrati osv.

Byråkratin tjänar också pengar eftersom e får jobb och bidrag.

Socialtjänsten arbete ska inte vara sekretess belagt den skall granskas omedelbart.
Senast redigerad av Omduvaemin Idag kl. 00:16.
Citera
Idag, 00:13
Medlem
Citat:
1. Ja ni alla verkar tycka utbildningen är ett skämt, jag ger dig samma tips som jag gav Kurt. Gå och utbilda dig till socionom och börja påverka inifrån istället för att inte göra ett piss.

2. Självklart hade ingen velat vara familjehem då, självklart ska dom ha betalt. Är du avundsjuk att någon får betalt för att ta hand om dina barn?
Om ersättning inte ska utbetalas till familjehemmen kommer alternativa vårdplatser behövas. Eftersom vinst ska vara förbjuden snackar vi alltså om barnhem och adoption. Vet inte om jag tycker det är ett bättre alternativ.

3. Kurre-kortslut har absolut 0 erfarenhet, riktig besserwisser. Ingen relevant utbildning för den delen heller.

1. Förstår inte det oerhörda hatet mot socionomutbildning. Jag är inte socionom själv men de jag har träffat som har den utbildningen är yrkesveksamma och upplevs ha ett normalt och etablerat liv? Vad exakt är felet? Kan verkligen inte komma på vad det skulle vara förutom att de personligen haft konflikt med socialtjänsten antingen privat eller i ett ärende. Blir extra tydligt när personangreppen på en generaliserad bild av vad en socionom är kommer fram i tråden.

2. Plus att de får pengar för att ha råd att köpa saker till barnen + de får ingen extra kompensation för den tid och emotionella börda de lägger ner för att försöka hjälpa väldigt trasiga barn att få ett bättre liv (inte för att det finns något sätt att kompensera det, men de lägger ned mer än bara pengar på dessa barn och ändå ska det klagas)

3. Känns som att alla som är emot LVU varken har formell eller reell kunskap inom området och det är extra tydligt när jag ser ord som "BBIC" slängas runt i tråden. Väldigt fint ord som låter som att det påvisar kunskap inom området utan att kunna redovisa hur en sådan utredning görs, hur planerna ser ut och hur det följs upp.

Lite som hur P@lm ofta slänger ur sig väldigt stora ord i fel sammanhang eller kontext för att låta smart inför människor som har mindre förståelse än henne själv, vilket faller platt med SOC, precis som jag sett Kurre och andra användare här och på den gamla tråden.
Senast redigerad av hoppsan-knas Idag kl. 00:16.
Citera
Idag, 00:13
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hystericallynaked
Det är bara i Sverige som folket inte vaknat om att detta sker systematiskt, ännu. I UK och USA är det ändå hyfsat välkänt nu?

Åh ett till copy paste konto. Det är inte speciellt välkänt någonstans, ungefär lika lite intresse i england som det är här. Ett gäng knäppskallar med uppenbart rimliga omhändertaganden som skriker på TT och pratar om diverse konspirationer. Sofia Palm gillar att hänga med detta gäng bland annat.

Citat:
Och det är väl för helvete inte en "sekt" om hundratuseltals föräldrar blir fråntagna sina barn, på grundval av att någon bekant eller ett ex med ett horn i ögat på dem har anmält dem för något?
Sekten består av alla knäppskallar som påstår sig fått sina barn kidnappade, barn tagna på lösa grunder, som pratar om att barn säljs, att utredare tjänar pengar på att placera barn mm.

Dvs under 100 personer. Flera med en kriminell bakgrund.

Citat:
Bara i tyrannier jobbar staten med att systematiskt separera föräldrar (framför allt då mammor!) och barn. Alla som förstår någon form av grundläggande psykologi vet att det är det mest traumatiserande du kan utsätta ett barn för, och att resurser alltid ska ges till att i första hand hjälpa MAMMORNA - då mammans psykiska hälsa är den största psykologiska faktorn för ett barns framtida mentala hälsa.
Barn mår såklart bäst av att inte separeras, det är därför barn i de allra flesta fall aldrig någonsin hamnar hos socialtjänsten. Det är den lilla andel av föräldrar som gillar att skada sina barn, eller har barn som gillar att skada andra som får problem med soc. Yra inte.

Citat:
Barn mår INTE bättre av att sättas hos främlingar, nästan oavsett hur hemmasituationen i nuet ser ut. Däremot går majoriteten av de barn som "omhändertas" direkt till trafficking senare. Och det är exakt det som är meningen.

Källa?

Citat:
Folk sitter och glor på sin TV och ondgör sig över Epstein och "eliter" samtidigt som de beskyddande institutionerna är de största traffickerverken, och dessutom gör det mitt framför ögonen på er - samtidigt som ni hurrar på och kallar föräldrarna som protesterar för en "sekt".

Ahh. Berätta igen hur det här inte är en sekt och konspiration tack.
Citera
Idag, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsan-knas
1. Förstår inte det oerhörda hatet mot socionomutbildning. Jag är inte socionom själv men de jag har träffat som har den utbildningen är yrkesveksamma och upplevs ha ett normalt och etablerat liv? Vad exakt är felet? Kan verkligen inte komma på vad det skulle vara förutom att de personligen haft konflikt med socialtjänsten antingen privat eller i ett ärende. Blir extra tydligt när personangreppen på en generaliserad bild av vad en socionom är kommer fram i tråden.

2. Plus att de får pengar för att ha råd att köpa saker till barnen + de får ingen extra kompensation för den tid och emotionella börda de lägger ner för att försöka hjälpa väldigt trasiga barn att få ett bättre liv (inte för att det finns något sätt att kompensera det, men de lägger ned mer än bara pengar på dessa barn och ändå ska det klagas)

3. Känns som att alla som är emot LVU varken har formell eller reell kunskap inom området och det är extra tydligt när jag ser ord som "BBIC" slängas runt i tråden. Väldigt fint ord som låter som att det påvisar kunskap inom området utan att kunna redovisa hur en sådan utredning görs, hur planerna ser ut och hur det följs upp.

Lite som hur P@lm ofta slänger ur sig väldigt stora ord i fel sammanhang eller kontext för att låta smart inför människor som har mindre förståelse än henne själv, vilket faller platt med SOC, precis som jag sett Kurre och andra användare här och på den gamla tråden.

Pa lm är ju helt förstörd av alltihopa, hon kommer vara ärrad för livet, hon är inte helt smart eftersom hon är för arg och därmed inte kan samarbeta med socialtjänsten. Men det är synd om henne.

Ja du tycker det tills det är du som blir orosanmäld och sedan kan i princip vad som helst hända, eller att ditt barn hamnar på sis och du ser hur mycket det förstör ditt barn.

Kan du inte ta fram någon riktigt skön socionom som vi kan se på video så kan du visa exakt vad för skön aura dessa socionomer har enligt dig ? LOL

De får en lön plus arvode.

En jour plats kostar 5000-7000-9000 per dygn
Senast redigerad av Omduvaemin Idag kl. 01:12.
Citera
Idag, 00:22
Medlem
Citat:
Åh ett till copy paste konto. Det är inte speciellt välkänt någonstans, ungefär lika lite intresse i england som det är här. Ett gäng knäppskallar med uppenbart rimliga omhändertaganden som skriker på TT och pratar om diverse konspirationer. Sofia Palm gillar att hänga med detta gäng bland annat.

Sekten består av alla knäppskallar som påstår sig fått sina barn kidnappade, barn tagna på lösa grunder, som pratar om att barn säljs, att utredare tjänar pengar på att placera barn mm.

Dvs under 100 personer. Flera med en kriminell bakgrund.

Barn mår såklart bäst av att inte separeras, det är därför barn i de allra flesta fall aldrig någonsin hamnar hos socialtjänsten. Det är den lilla andel av föräldrar som gillar att skada sina barn, eller har barn som gillar att skada andra som får problem med soc. Yra inte.

Källa?

Ahh. Berätta igen hur det här inte är en sekt och konspiration tack.

Många tycker att ni socionomer är knäppa, ni kan inte ens hjälpa barn som ber om hjälp. Sen trakasserar familjer som inte följer eran fyrkant. Bara se på stackars 8 åriga flickan.

Kolla hur alla barn på sis mår? Kan vara 6 åringar där ibland på anstalter.

Men allt är bakom sekretess, annars hade myndigheten gått under för länge sedan.

Varför sära på barn och föräldrar inså stor utsträckning ?

Är Sverige det land i världen som omhändertar flest barn ?
Senast redigerad av Omduvaemin Idag kl. 00:25.
Citera
Idag, 00:26
Medlem
Att vi inte har män i debatten är väll framför allt därför den går så långsamt framåt.

Det är nästan bara kvinnor som
Jobbar med detta, man kan ju undra varför ..
Citera
Idag, 00:27
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omduvaemin
Skulle aldrig kunna jobba med dessa moral kärringar. Är du socionom ? Du låter precis som en. Kanske därför du blir så offensiv.

Nej jag vet, ni alla kommer med denna patetiska ursäkt. Reella lösningar är inte er grej.

Nej enligt Sofia Palm är jag en homosexuell förskolelärare från en liten ort med ca 4000 invånare samt med muslimsk kyrkogård. Du kan ju låtsas att det stämmer om du vill.

Citat:
Ja så måste det bli. Social tjänsten skall inte ha sekretess när de omhändertar barn, det skall inte skilja sig från vanliga domar, man kan sekretess belägga delar och det skall isåfall vara en annan person med kompetens snarare än socialtjänsten.

Åh vad jag älskar er clowner. Du är medveten om att sekretess innebär JUST DET du beskrev? Känsliga delar som inte ska kunna läcka ut maskeras.

Jag personligen läser gärna era domar utan sekretessen. Kommer vara en fantastisk läsning om vilken misär barnen befunnit sig i, som ni sen helhjärtat försvarar.

Citat:
Menar du att dessa familjehem inte skulle jobba utan att få betalt? Så du menar därför att det är för pengarnas skull?
Skulle du göra det gratis?
Självklart ska dom få ersättning för husrum, mat, kläder, aktiviteter och eventuellt bortfall av inkomster för att dom inte kan arbeta under tiden.

Citat:
Det är av den lägsta utbildningen du kan skaffa dig högskolemässigt.

Du kanske inte ska uttala dig om utbildningar när det är väldigt mycket mer utbildning än vad du har. 2 inlägg in i tråden och du har redan lagt alla korten på bordet.

Citat:
Socialtjänsten är ju oftast socialdemokrater , de lever för välfärden där välfärden skall vara allas föräldrar. Socialdemokraterna har öppnat armarna för alla invandrare, för att sedan ta deras barn. De kommer från en helt annan kultur det vet dom redan?

Korkat antagande. Ska du slänga runt med påståenden får du backa med fakta.
Socialsekreterare har anklagats att vara allt från rasister till vänsterpartister i tråden. Bestäm er.

Vill återigen att du berättar för oss i tråden hur det är lönsamt att ta in massa invandrare och placera deras barn.

Citat:
Ja det räckte med att akutplacering ligger på 8000 per dag i familjehem och sis för att förstå omkostnaderna, all byråkrati osv.

Byråkratin tjänar också pengar eftersom e får jobb och bidrag.

Socialtjänsten arbete ska inte vara sekretess belagt den skall granskas omedelbart.
Kolla upp dina siffror och vad sekretess innebär.

Citat:
Ursprungligen postat av hoppsan-knas

Skulle säga att det mesta grundar sig i psykisk ohälsa, personliga trauman och oförmögenheten att ha någon som bestämmer över ens liv.
Citera
Idag, 00:33
Medlem
Citat:
Nej jag vet, ni alla kommer med denna patetiska ursäkt. Reella lösningar är inte er grej.

Nej enligt Sofia Palm är jag en homosexuell förskolelärare från en liten ort med ca 4000 invånare samt med muslimsk kyrkogård. Du kan ju låtsas att det stämmer om du vill.

Åh vad jag älskar er clowner. Du är medveten om att sekretess innebär JUST DET du beskrev? Känsliga delar som inte ska kunna läcka ut maskeras.

Jag personligen läser gärna era domar utan sekretessen. Kommer vara en fantastisk läsning om vilken misär barnen befunnit sig i, som ni sen helhjärtat försvarar.

Självklart ska dom få ersättning för husrum, mat, kläder, aktiviteter och eventuellt bortfall av inkomster för att dom inte kan arbeta under tiden.

Du kanske inte ska uttala dig om utbildningar när det är väldigt mycket mer utbildning än vad du har. 2 inlägg in i tråden och du har redan lagt alla korten på bordet.

Socialsekreterare har anklagats att vara allt från rasister till vänsterpartister i tråden. Bestäm er.

Vill återigen att du berättar för oss i tråden hur det är lönsamt att ta in massa invandrare och placera deras barn.

Skulle säga att det mesta grundar sig i psykisk ohälsa, personliga trauman och oförmögenheten att ha någon som bestämmer över ens liv.

Den som tar betalt för att ta hand om ett barn gör det för pengar.

Ja om jag skulle göra det skulle jag göra det för att jag vill och har god standard.

Det är inte lönsamt men det är vad dessa soc tanter ropar efter, invandring , det har iallafall varit så förut. Utan att intrigera utan att visa våra lagar och regler. Jag menar varför tar man in människor som har en kultur där man gifter bort sina döttrar ?

Nej jag är inte korkad, du är det, du är ledsen bara för att jag säger sanningen.

Ja hur mycket tycker du de ska ha betalt då för husrum när de tar hand om barn ? Menar du att de inte har råd annars ?

Gumman du är clown, sanningen kommer fram, när sekretessen rivs, så kommer alla se vad ni håller på med.

Ja jag vet inte vem du är, men troligtvis känner du dig kränkt. LOL

Hur känns det att inte kunna utföra ett arbete med värdighet ? Att möta människor och föräldrar och försöka arbeta för familjers bästa ?

Varför inte lägga pengarna på familjerna istället.

En riktig domstol behöver ta beslut om det skett brott inte socialtjänsten !
Senast redigerad av Omduvaemin Idag kl. 00:36.
Citera
Idag, 00:37
Medlem
Citat:

En dag kommer du också få sociala insatser tex på äldreboende och glöm inte att man kan bli våldtagen, det är nästan standard nu förtiden. Då kanske jag kan berätta att du är lite för oförmögen för att förstå något.
Citera
Idag, 00:39
Medlem
En förälders värsta mardröm måste vara att få sitt barn omhändertaget. Om föräldern vill samarbeta och om barnet inte försummas så ska inte placering ske!

Man kan i högre utsträckning försöka arbeta med familjer och hjälpa familjer istället för att ta barnen!
Senast redigerad av Omduvaemin Idag kl. 00:41.
Citera
Idag, 00:48
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Den som tar betalt för att ta hand om ett barn gör det för pengar.

Ja om jag skulle göra det skulle jag göra det för att jag vill och har god standard.

Du hade inte rört en annans barn utan att få betalt. Dom enda som gång på gång tar upp pengar och ersättning är avundsjuka föräldrar som blivit av med sina barn. Som vill ha hjälp i hemmet och ersättningen familjehemmet skulle få för att ta hand om sitt eget barn.

Citat:
Det är inte lönsamt men det är vad dessa soc tanter ropar efter, invandring , det har iallafall varit så förut. Utan att intrigera utan att visa våra lagar och regler. Jag menar varför tar man in människor som har en kultur där man gifter bort sina döttrar ?

Ja det är du som kommer med det korkade uttalandet så du får gärna make it make sense. Mig veterligen blir man inte rik av att ha fler munnar att mata. Men matte har under dom åren jag följt detta inte varit er starka sida.

Citat:
Ja hur mycket tycker du de ska ha betalt då för husrum när de tar hand om barn ? Menar du att de inte har råd annars ?

Ja dom får ju knappt några pengar, så varför justera?

Jag vet väl inte om dom har råd? I de fall där personer behöver stanna hemma från jobb är det ju rätt så rimligt att dom då blir ersatta. Men du hade ju såklart gått minus för att ta hand om någon annans barn antar jag?

Citat:
Gumman du är clown, sanningen kommer fram, när sekretessen rivs, så kommer alla se vad ni håller på med.

Haha jag läser gärna allt den dagen det mot förmodan händer. Kommer stå där som en hungrig gam.

Citat:
Hur känns det att inte kunna utföra ett arbete med värdighet ? Att möta människor och föräldrar och försöka arbeta för familjers bästa ?

Det är ju precis det dom gör.

Citat:
Varför inte lägga pengarna på familjerna istället.

Där kooooom det!!!! Du ville inte ha pengar va?

Citat:
En riktig domstol behöver ta beslut om det skett brott inte socialtjänsten !

Kolla upp hur processen går till.
Citera
Idag, 00:49
Medlem
P*alm har ju blivit en slagpåse som ni kan mobba här. Men i grund och botten är hon en människa som blivit traumatiserad för livet.

Man kunde ha skött det mycket bättre redan från början.

Jag kan tänka mig att man kan bli galen av att vara med om något sådant.

Alla föräldrar kan försöka visualisera hur ni skulle bli om någon tog erat barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in