2026-01-25, 17:59
Medlem
Monerokungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonte500
Du kan ju inte ta ett annat exempel för att "bevisa" din "poäng"! Håll dig till kryptovalutor istället!

Ingen jävel som äter sallad och går 10k steg om dagen står still i vikt efter sex månader, de ljuger! Bara att kolla på den 1000lb life, alla jävlar ljuger!

Okej proffesorn. Förklara detta då!

Jag har alltid legat på 73-75 kilo. ALLTID Sen gud skapade planeten.

Jag började med medicin metoprolol 75 mg. Jag åt IDENTISKT Mat!

Exakt lika många ÄGG
Exakt samma grav Havregryn
EXAKT samma g whey ( Ja jag väger med våg)
EXAKT samma gram potatis
Steker nästan aldrig mat, jag kör Airfryer.

Min poäng jag väger ALLT! Sist jag åt chips, godis, Pizza osv var 8 år sen. Pga att jag inte tycker det är gott.

Jag gick upp till 83 kilo! På någon månad med IDENTISKT KOST. Jag äter lika strikt som Brian johnson. Hur kan ni Hjärntvättade människor fortfarande säga. Kcal in kcal ut!

Och kör du med detta fattiga argumentet " Du tjuvåt" " Du rörde dig mindre" Då är din intelligens nivå så låg att jag kommer tro att du har en personlig assistent som skriver åt dig.

Så ge mig rimlig förklaring nu. Mr kcal in och ut.

Citat:
Sist jag drack alkohol var 2012, Jag röker ej, Snusar ej, Tar inga droger.
Citera
2026-01-25, 18:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Monerokungen

Som att planeten skapades när du föddes. Du verkar tro att världen kretsar runt dig samt att dina teorier är en världslig sanning.

Självklart spelar hormoner roll och självklart finns det vissa som står still på vågen oavsett sin kost. Men du pratar om undantag och avvikelser. Kalorier in/ut gäller för genomsnittet.
Citera
2026-01-25, 20:44
Medlem
Monerokungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickenyfik007
Som att planeten skapades när du föddes. Du verkar tro att världen kretsar runt dig samt att dina teorier är en världslig sanning.

Självklart spelar hormoner roll och självklart finns det vissa som står still på vågen oavsett sin kost. Men du pratar om undantag och avvikelser. Kalorier in/ut gäller för genomsnittet.

Jag hade hoppats på att folk förstod ironin i det med planeten.

Ja det säger jag inte emot. Men många inklusive läkare säger att det endast är det som gäller. Det finns inga andra alternativ. Inte hormoner, Pcos, Mediciner , Ingenting!
Citera
2026-01-25, 22:35
Medlem
Citat:

Exakt lika många ÄGG
EXAKT samma gram potatis

Min poäng jag väger ALLT! Sist jag åt chips, godis, Pizza osv var 8 år sen. Pga att jag inte tycker det är gott.

Jag gick upp till 83 kilo! På någon månad med IDENTISKT KOST. Jag äter lika strikt som Brian johnson. Hur kan ni Hjärntvättade människor fortfarande säga. Kcal in kcal ut!

Metoprolol är en betablockerare som sänker ämnesomsättningen. Alltså blir det mindre ”kcal ut” och därmed viktökning om man äter lika mycket som innan.
Citera
2026-01-25, 23:05
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magnuz
Metoprolol är en betablockerare som sänker ämnesomsättningen. Alltså blir det mindre ”kcal ut” och därmed viktökning om man äter lika mycket som innan.

Va?! Stämmer detta?
Därför jag sliter som fan med att gå ned i vikt?
Citera
2026-01-25, 23:17
Medlem
Monerokungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magnuz

Ja exakt det stämmer.

Och då går inte 99% av läkares, proffs och dietisters ekvation ihop.

Samma om man vänder på det och tar tillväxthormon eller testosteron då ökar ämnesomsättningen.
Citera
2026-01-26, 15:01
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:

Exakt lika många ÄGG
EXAKT samma gram potatis

Och kör du med detta fattiga argumentet " Du tjuvåt" " Du rörde dig mindre" Då är din intelligens nivå så låg att jag kommer tro att du har en personlig assistent som skriver åt dig.

Kcal in, kcal ut stämmer på friska människor. Du är ju sjuk eftersom du äter betablockerare som förändrar ämnesomsättningen.
Citera
2026-01-27, 10:52
Medlem
Citat:

Exakt lika många ÄGG
EXAKT samma gram potatis

Du äter en del som inte är bra för din kropp. Tex kolhydrater. Havregryn, potatis osv. Kroppen tar skada på lång sikt och du kanske upplever det nu. Halva Sverige är typ sjuka så du är bara en i mängden.
Vill man bli friskare så behöver man sköta om kroppen bättre. Finns inget annat sätt.
Citera
2026-01-27, 12:22
Medlem
Epimaness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Du äter en del som inte är bra för din kropp. Tex kolhydrater. Havregryn, potatis osv. Kroppen tar skada på lång sikt och du kanske upplever det nu.

Vadhän detta hat mot potatis och havregryn? Det är inte där problemet ligger, kolhydratproblemet ligger hos annan sorts "mat".

Våra kroppar är gjorda för att hantera kolhydrater, vår art har bland annat ätit rötter och bär och frukt sen vår art uppkom.

Sen att folk idag har för lite muskler och rör sig för lite är ett stort problem. Då blir det väldigt fort för mycket kolhydrater sett till livsstilen.
Citera
2026-01-27, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Epimanes
Vadhän detta hat mot potatis och havregryn? Det är inte där problemet ligger, kolhydratproblemet ligger hos annan sorts "mat".

Våra kroppar är gjorda för att hantera kolhydrater, vår art har bland annat ätit rötter och bär och frukt sen vår art uppkom.

Sen att folk idag har för lite muskler och rör sig för lite är ett stort problem. Då blir det väldigt fort för mycket kolhydrater sett till livsstilen.

Jag håller med dig. Maten är bara en del.

Det finns inget hat men man behöver väl upplysa då människor överlag äter sig sjuka idag. Vi har inte alls levt på potatis eller havregryn speciellt många år. Människan har utvecklats i miljoner år och havregrynen har funnits i kanske 10 000 år. Kroppen har inte hunnit anpassa sig. Det är kunskap som man bör kunna. Om man läste detta så vet man ju det nu iaf.
Citera
2026-02-09, 16:47
Medlem
trottwells avatar
Citat:

Exakt lika många ÄGG
EXAKT samma gram potatis

Metoprolol har viktökning som biverkning.

https://fass.se/health/product/20080201000010/fass-text
Citera
2026-04-13, 13:32
Medlem
Ja man är dum man tror att det inte finns något annat som kan påverka kroppen än endast maten, klart det finns mediciner och tillstånd som försvårar viktminskning. Sen i övrigt är det kaloriunderskott som gäller
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in