2026-01-20, 14:50
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Du vet vad man säger, no taksies backsies.

TSLA när mytomaner började korta ~$250
Citera
2026-01-20, 14:54
Avstängd
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
TSLA när mytomaner började korta ~$250
Jag öppnade min short-position när Teslas drogberoende CEO bestämde sig för att göra 2st hitlerhälsningar i live-TV. Sen öppnar och stänger jag mindre positioner hela tiden. Jag har redan förklarat detta 100ggr, varför är det så svårt att förstå?
Citera
2026-01-20, 16:17
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Imponerande att du kan se att Tesla backar idag faktiskt, speciellt med tanke på att börsen är stängd i USA.

Nu då är du nöjd? I dag backar i alla fall Tezzler

-2,7% i skrivande stund.
Citera
2026-01-20, 18:15
Medlem
Humeruss avatar
TSLA ner under 430$ 😬
Kan bli svettigt!

Hade inte varit första gången den faller 50% toppnivåer.
Händer det blir den åter igen mitt största innehav. Sen blir jag fattig när den går till noll 🤓
Citera
2026-01-20, 19:09
Medlem
raskenss avatar
Tesla verkar tappa greppet långsamt om FSD. Strategin att dominera går mot domedagen.

https://www.businessinsider.com/elon-musk-tesla-fsd-licensing-adas-autonomy-legacy-automakers-2026-1

Musks trategi om att infiltrera federala myndighet är dock smart. Hans strategi att anamma ryska metoder att söndra konkurrensen och kringgå lagstiftning genom mutor är onekligen lönsamt.
Citera
2026-01-20, 19:31
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Jag öppnade min short-position när Teslas drogberoende CEO bestämde sig för att göra 2st hitlerhälsningar i live-TV. Sen öppnar och stänger jag mindre positioner hela tiden. Jag har redan förklarat detta 100ggr, varför är det så svårt att förstå?

Håller tummarna. Får känslan nån gång i år kommer den stora kallduschen för Tesla. Men man ska inte underskatta fundamentalistiska sekter.
Citera
2026-01-20, 20:33
Medlem
raskenss avatar
Hallå alla Tesla fanboyz nu är det rolig humor med mycket kiss och bajs i vuxensandlådan igen för vår kära Überledern på twitter.

Teslas CEO i full throttle bråk med ryan airs VD.

https://www.di.se/live/elon-musk-vill-kopa-ryanair-och-sparka-vd-n/

Mera ketamin i baljan boyz.
Citera
2026-01-20, 20:36
Medlem
raskenss avatar
Shit va det går neråt nu. -3,72%

Undrar om teslas fanboysklubb ser fram emot att Ketaminfursten finansierar köpet av Grönland? Räkna inte med att Dansken släpper det för mindre än 10x börsvärdet på Novo Nordisk. Kan bli rätt surt för rättshaveristen (TM) att bygga sitt Teslativoli där.
Senast redigerad av raskens 2026-01-20 kl. 20:40.
Citera
2026-01-20, 20:44
Avstängd
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Nu då är du nöjd? I dag backar i alla fall Tezzler

-2,7% i skrivande stund.
It's all computer!!!
Jag håller tummarna för att EU inför importförbud av Tesla-bilar. En ganska rimligt åtgärd med tanke på att europeiska biltillverkare bör premieras, USA gör ju liknande mot Kinesiska bilar. Teslas CEO är dessutom en Trump-supporter som stöttar flertalet EU-kritiska och Ryssland-vänliga partier.
Twitter/X bör också regleras och beskattas, alternativt förbjudas.
Citera
2026-01-20, 21:21
Medlem
HotPopcorns avatar
Citat:
It's all computer!!!
Jag håller tummarna för att EU inför importförbud av Tesla-bilar. En ganska rimligt åtgärd med tanke på att europeiska biltillverkare bör premieras, USA gör ju liknande mot Kinesiska bilar. Teslas CEO är dessutom en Trump-supporter som stöttar flertalet EU-kritiska och Ryssland-vänliga partier.

Everything's computer!

Ja, där tog vi $420. Vi får väl se om det håller i sig till stängning. -4% nu, trevligt att se. Men jag har hört att det far runt en massa robotaxis och drar in kosing i Austin, så snart lyfter nog aktiekursen igen!
Citera
2026-01-20, 21:30
Medlem
Citat:
It's all computer!!!

Du glömmer att Europa är betydligt bättre rustat för konsumentuppror. Europeer är betydligt mer solidariska än amerikaner och kan utan vidare bojkotta varor från länder som hamnat i luven på oss. Se bara på fallet med Tesla där försäljningen sjönk extremt bara på grund av lite fascistiska uttalanden och en skev personkult.

Nu med Grönland och allsköns skit lär inte viljan att köpa amerikanskt vara stort och Teslas koppling till Trump är väldigt stort efter deras bromance.

En stor majoritet av USAs befolkning tycker Trump är befängd och lär inte bojkotta europeiskt i någon större mening då Europa inte anses vara den aggressiva parten.

Så inte säkert att det ens behövs förbjudas, läggas på strafftullar mm. Det kommer att kännas för alla amerikanska bolag att europeer bojkottar av ideologiska skäl.
Citera
2026-01-20, 21:48
Avstängd
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagomjante
Du glömmer att Europa är betydligt bättre rustat för konsumentuppror. Europeer är betydligt mer solidariska än amerikaner och kan utan vidare bojkotta varor från länder som hamnat i luven på oss. Se bara på fallet med Tesla där försäljningen sjönk extremt bara på grund av lite fascistiska uttalanden och en skev personkult.

Nu med Grönland och allsköns skit lär inte viljan att köpa amerikanskt vara stort och Teslas koppling till Trump är väldigt stort efter deras bromance.

En stor majoritet av USAs befolkning tycker Trump är befängd och lär inte bojkotta europeiskt i någon större mening då Europa inte anses vara den aggressiva parten.

Så inte säkert att det ens behövs förbjudas, läggas på strafftullar mm. Det kommer att kännas för alla amerikanska bolag att europeer bojkottar av ideologiska skäl.
Sant, men vi har en liten minoritet syltryggar som fortfarande kryper för oligarker som Elon, dessa behöver en godman som förhindrar att dom lägger sina surt förvärvade kronor på överprisade, amerikanska elbilar. Ibland måste dom vuxna gå in och bestämma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in