Citat:
Ursprungligen postat av
otello
Den var övervärderad då och den är övervärderad nu. Lite som Enron, Theranos, WeWork och Nikola.
PE ligger kring 300, det tar m.a.o. typ 300 år för Tesla att tjäna in kostnaden av en enda aktie. Försäljningen fortsätter sjunka som en sten, ner 72% i Tyskland enligt färska siffror. Teslas CEO har lyckats göra sig själv till världens mest hatade man, och samtidigt jaga bort hela sin forna kundbas. Tesla har en årliga utspädning på 3.6%, CEOns löjliga bonusar ej inräknat. Tesla har redan förlorat robot-racet, och deras taxibilar är fast i L2 med en "safety driver" i passagerarsätet.
Tesla är ett luftslott med pyspunka.
Och nej, man behöver inte täcka sina positioner. Du får läsa på om olika instrument och hur dom fungerar.
Vi har hört hur det tar Tesla 300 år att tjäna in kostnaden av en aktie. Du har liksom tragglat det in absurdum.
Jag antar att du kör lite certifikat och kanske någon turbo warrant.
En typisk spelare, ungefär som 10-15% av Teslas ägare. Jag måste tillstå mig att säga att jag håller på lite så också, med varierande lycka.
Långsiktigt når aktien $1000 innan det eventuellt vänder ned lite lägre, tror jag. Många analytiker säger att botten var i januari.
Instrument är vad som lockar med aktien eftersom svängningarna gör att man kan tjäna så mycket pengar.
Om du är ärlig med att du kör lite olika instrument råder jag dig att vara lite försiktig, men visst är det kul!