2026-01-20, 21:52
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagomjante
Du glömmer att Europa är betydligt bättre rustat för konsumentuppror. Europeer är betydligt mer solidariska än amerikaner och kan utan vidare bojkotta varor från länder som hamnat i luven på oss. Se bara på fallet med Tesla där försäljningen sjönk extremt bara på grund av lite fascistiska uttalanden och en skev personkult.

Nu med Grönland och allsköns skit lär inte viljan att köpa amerikanskt vara stort och Teslas koppling till Trump är väldigt stort efter deras bromance.

En stor majoritet av USAs befolkning tycker Trump är befängd och lär inte bojkotta europeiskt i någon större mening då Europa inte anses vara den aggressiva parten.

Så inte säkert att det ens behövs förbjudas, läggas på strafftullar mm. Det kommer att kännas för alla amerikanska bolag att europeer bojkottar av ideologiska skäl.

Salesman of the year.

https://youtu.be/XdS9lfOvPL8?si=DfxUU8BGimWxco6R

Verkade inte hjälpa trots TACOs. Insatser.
Citera
2026-01-20, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Salesman of the year.

https://youtu.be/XdS9lfOvPL8?si=DfxUU8BGimWxco6R

Verkade inte hjälpa trots TACOs. Insatser.

Det är så sjukt så att man ibland måste gnugga ögonen för att se om det är en simulation man lever i. Men jag är fortsatt orolig om vi har svenska medborgare som är fast i sekten likt mongot. Men hen lever väl i dubai med alla pengarna och får ge sex till pojkar i pyjamas snart när korthuset faller. Kanske är därför han bara nyttjar personangrepp i alla sina inlägg.
Citera
2026-01-20, 22:07
Medlem
Yes köp
Citera
2026-01-20, 22:09
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedYellowGreen
Yes köp
Nej tack, jag shortar tills den faller under $20.
Citera
2026-01-20, 22:10
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barf
Det är så sjukt så att man ibland måste gnugga ögonen för att se om det är en simulation man lever i. Men jag är fortsatt orolig om vi har svenska medborgare som är fast i sekten likt mongot. Men hen lever väl i dubai med alla pengarna och får ge sex till pojkar i pyjamas snart när korthuset faller. Kanske är därför han bara nyttjar personangrepp i alla sina inlägg.

Läromästaren Elon Musk visar ju vägen hur man ska göra genom att sprida lögner konspirationsteorier, slå mot svagare och hat konstant så det är naturligt att de som hyllar Musk tar efter.
Citera
2026-01-20, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Nej tack, jag shortar tills den faller under $20.

Du kör samma strategi som innan? Rakt in i kaklet!
Av dina 1000+(galet!) inlägg i den här tråden så verkar det första från mars 2025 vara:

Citat:
Jag shortar Tesla, aktien är så sjukt övervärderad. Både CEO och diverse politiker med Tesla i sin portfölj har gått ut och uppmanat folk att inte sälja, det brukar vara en bra indikator på att det är dags att sälja. $20ish/aktie känns som en rimlig värdering, det lär dock sjunka när Elon får sin $56B-bonus (redan godkänd av aktieägarna), Tesla kommer tvingas ta lån eller göra nyemission.

Sedan det inlägget har den gått upp 50ish procent men du väntar fortfarande på "20$ ish"? Behöver man inte kunna täcka sina positioner eller hur funkar det?
Citera
2026-01-21, 00:31
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dintintin
Du kör samma strategi som innan? Rakt in i kaklet!
Av dina 1000+(galet!) inlägg i den här tråden så verkar det första från mars 2025 vara:

Sedan det inlägget har den gått upp 50ish procent men du väntar fortfarande på "20$ ish"? Behöver man inte kunna täcka sina positioner eller hur funkar det?
Den var övervärderad då och den är övervärderad nu. Lite som Enron, Theranos, WeWork och Nikola.

PE ligger kring 300, det tar m.a.o. typ 300 år för Tesla att tjäna in kostnaden av en enda aktie. Försäljningen fortsätter sjunka som en sten, ner 72% i Tyskland enligt färska siffror. Teslas CEO har lyckats göra sig själv till världens mest hatade man, och samtidigt jaga bort hela sin forna kundbas. Tesla har en årliga utspädning på 3.6%, CEOns löjliga bonusar ej inräknat. Tesla har redan förlorat robot-racet, och deras taxibilar är fast i L2 med en "safety driver" i passagerarsätet.

Tesla är ett luftslott med pyspunka.

Och nej, man behöver inte täcka sina positioner. Du får läsa på om olika instrument och hur dom fungerar.
Citera
2026-01-21, 00:59
Medlem
MohinderHerbs avatar
Citat:
Den var övervärderad då och den är övervärderad nu. Lite som Enron, Theranos, WeWork och Nikola.

PE ligger kring 300, det tar m.a.o. typ 300 år för Tesla att tjäna in kostnaden av en enda aktie. Försäljningen fortsätter sjunka som en sten, ner 72% i Tyskland enligt färska siffror. Teslas CEO har lyckats göra sig själv till världens mest hatade man, och samtidigt jaga bort hela sin forna kundbas. Tesla har en årliga utspädning på 3.6%, CEOns löjliga bonusar ej inräknat. Tesla har redan förlorat robot-racet, och deras taxibilar är fast i L2 med en "safety driver" i passagerarsätet.

Och nej, man behöver inte täcka sina positioner. Du får läsa på om olika instrument och hur dom fungerar.
Haha du är bara för dålig alltså. Tog det Amazon 300 år att räkna hem P/E 300 eller? Se så upprepa dig nu och manifestera att du har en susning vad du snackar om.
Citera
2026-01-21, 01:16
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MohinderHerb
Haha du är bara för dålig alltså. Tog det Amazon 300 år att räkna hem P/E 300 eller? Se så upprepa dig nu och manifestera att du har en susning vad du snackar om.

Det kommer inte flöda en miljard Optimusrobotar i världen om några år. Jordens biltrafik kommer inte heller använda sig av FSD om några år. Allt är en SF fantasi på steroider.
Citera
2026-01-21, 08:42
Medlem
bananjuices avatar
Episkt idag får man chansen att slå $420,69 igen
Citera
2026-01-21, 09:50
Medlem
Citat:

Vi har hört hur det tar Tesla 300 år att tjäna in kostnaden av en aktie. Du har liksom tragglat det in absurdum.
Jag antar att du kör lite certifikat och kanske någon turbo warrant.
En typisk spelare, ungefär som 10-15% av Teslas ägare. Jag måste tillstå mig att säga att jag håller på lite så också, med varierande lycka.
Långsiktigt når aktien $1000 innan det eventuellt vänder ned lite lägre, tror jag. Många analytiker säger att botten var i januari.

Instrument är vad som lockar med aktien eftersom svängningarna gör att man kan tjäna så mycket pengar.
Om du är ärlig med att du kör lite olika instrument råder jag dig att vara lite försiktig, men visst är det kul!
Citera
2026-01-21, 11:28
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MohinderHerb
Amazon var ett växande bolag, Tesla är ett krympande bolag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in