2026-08-26, 20:53
Medlem
Felicia.C.Roses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Hur ligger Tesla till med Optimus jämfört med Kinesernas robotar? Skall vi tro den här investeraren eller en trött pissluffare på Flashback? Mitt val är enkelt.

https://x.com/thejefflutz/status/2092425395492503967

Det hölls nyss Olympiska spel för robotar i Kina, se den här tråden för mer info och roliga klipp.
https://www.flashback.org/t3743000

De Kinesiska robotarna kan springa 100-meter fortare än Usain Bolt, medan Musks plåtnicklas efter lång betänketid kan killgissa att det kanske finns läskeblask i köket...

Så jag tycker nog man kan säga att Kinas robotar är bättre än Musks skrothög!
Citera
2026-08-26, 22:14
Medlem
Citat:
Hur ligger Tesla till med Optimus jämfört med Kinesernas robotar? Skall vi tro den här investeraren eller en trött pissluffare på Flashback? Mitt val är enkelt.

https://x.com/thejefflutz/status/2092425395492503967

Vägrar klicka på twitter-länkar. Kan du koka ner argumenten i text?
Citera
2026-08-26, 22:41
Medlem
EgoistNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felicia.C.Rose
Det hölls nyss Olympiska spel för robotar i Kina, se den här tråden för mer info och roliga klipp.

De Kinesiska robotarna kan springa 100-meter fortare än Usain Bolt, medan Musks plåtnicklas efter lång betänketid kan killgissa att det kanske finns läskeblask i köket...

Haha. Ibland är du rolig. ”Plåtniklas”. Fattas bara..
Citera
2026-08-27, 01:18
Medlem
Felicia.C.Roses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EgoistN

Jag tycker att jag alltid är rolig, men det är ju min personliga åsikt...

Men seriöst, första frågan; vilka underbara egenskaper har Musks knaggliga knull-robot Optimus visat upp senaste tiden???

Svaret på första frågan är ju NULL och 0,0 och void och ludd i bakfickan på jeansen. Så varför denna uppenbara brist på att visa framgång för PlåtNicklas???

Nu efter Kinesernas demonstration av deras friidrottande robotar så vore det väl den bästa situationen någonsin om Musk kunde visa upp att Optimus kan springa 100 meter ännu fortare än de Kinesiska robotarna... så varför denna kompakta tystnad från Musk om Optimus???
Citera
2026-08-27, 01:35
Medlem
EgoistNs avatar
Citat:
Jag tycker att jag alltid är rolig, men det är ju min personliga åsikt...

Men seriöst, första frågan; vilka underbara egenskaper har Musks knaggliga knull-robot Optimus visat upp senaste tiden???

Svaret på första frågan är ju NULL och 0,0 och void och ludd i bakfickan på jeansen. Så varför denna uppenbara brist på att visa framgång för PlåtNicklas???

Nu efter Kinesernas demonstration av deras friidrottande robotar så vore det väl den bästa situationen någonsin om Musk kunde visa upp att Optimus kan springa 100 meter ännu fortare än de Kinesiska robotarna... så varför denna kompakta tystnad från Musk om Optimus???

Robot Olympics är nog inte så långt borta, då kan ju inte Musk ställa upp med plåtniklas med micropenis.. 😁
Citera
2026-08-27, 08:45
Medlem
Citat:

Du som alltid undrar vad syftet med robotarna är (förutom sex) vad tror du är mer användbart? Hämta läskeblask från köket eller springa fort?
Citera
2026-08-27, 09:07
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klugge
Du som alltid undrar vad syftet med robotarna är (förutom sex) vad tror du är mer användbart? Hämta läskeblask från köket eller springa fort?

Jag kan inte ens greppa hur korkad man måste vara om man tror att Kineserna ligger före Tesla eller Figure för att robotarna springer snabbt, och antagligen bränner ut ställdonen på de 10 sekunderna. För man bör ju köpa en Formel 1 bil och inte en skåpbil om man jobbar som t.ex rörmokare. Det är ju prioritet att komma snabbt fram, inte att utföra själva jobbet. Hoppas de har en stor madrass vid slutdestinationen också.

Jag gillar det Tony Beets från Goldrush Alaska sa en gång. "If you can't tell someone they are stupid, how will they know?"

Nu lever vi i en tid där man inte får säga det, och de som behöver höra det vet inte om det.
Citera
2026-08-27, 14:43
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Jag kan inte ens greppa hur korkad man måste vara om man tror att Kineserna ligger före Tesla eller Figure för att robotarna springer snabbt, och antagligen bränner ut ställdonen på de 10 sekunderna. För man bör ju köpa en Formel 1 bil och inte en skåpbil om man jobbar som t.ex rörmokare. Det är ju prioritet att komma snabbt fram, inte att utföra själva jobbet. Hoppas de har en stor madrass vid slutdestinationen också.

Jag gillar det Tony Beets från Goldrush Alaska sa en gång. "If you can't tell someone they are stupid, how will they know?"

Nu lever vi i en tid där man inte får säga det, och de som behöver höra det vet inte om det.

Nu har det gått ganska lång tid sen Teslas skulle lansera Optimus verison 3 men vi ser inte röken av det. Förut var Musk den stora mediahoran och visade upp meningslösa tricks Optimus gjorde. Teslakyrkan häpnade och tycker det var värdens häftigaste moves. Numera spöar Kineserna skiten ut Optimus i media med stunts som Optimus skulle verka som den vuxenblöjskapelse det är och inget annat så Kekkius håller en låg profil då han vet dom blir utskrattade ändå.

Nej, att dom inte visar upp Optimus längre är inte för att dom skulle ha kokat ihop nånting utomjordiskt, dom har bara insett hur patetiskt Optimus numera är.

Att det enda argumenten du har är att försöka förklara hur alla andra är idioter, säger en hel del om dig.
Senast redigerad av raskens 2026-08-27 kl. 14:45.
Citera
2026-08-27, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EgoistN
Plåtniklas är inte så dumt namn. Plåtniklas var företagsam, produktiv och kompetent.

Men det är klart. En som bara vill parasitera ser ju det som dåliga egenskaper.
Citera
2026-08-27, 14:47
Medlem
Citat:

Surt, sa räven om rönnbären.
Citera
2026-08-27, 20:39
Medlem
Felicia.C.Roses avatar
Citat:

Jupps, robotarna i Peking-olympiaden var ju byggda bara för att kunna springa så snabbt som möjligt.*

Men det visar den stora fördelen med att prioritera och veta vad man faktiskt vill bygga för något. I Optimus fall är det ingen som har en aning om vad roboten ska kunna göra, förutom PR-fluff om att den ska kunna göra allting - vilket leder till att den inte kan göra någonting vettigt alls.

Att bygga en generell robot som ska klara vadsomhelst är hopplöst svårt(och dyrt), så jag har väldigt svårt att tro att den förvirrade hjärna som designade Cybertrucken klarar av det.

*Fast det var också med längdhoppar- och gymnastikrobotar också tillexempel.
Citera
2026-08-27, 21:22
Medlem
Citat:
Jupps, robotarna i Peking-olympiaden var ju byggda bara för att kunna springa så snabbt som möjligt.*

Men det visar den stora fördelen med att prioritera och veta vad man faktiskt vill bygga för något. I Optimus fall är det ingen som har en aning om vad roboten ska kunna göra, förutom PR-fluff om att den ska kunna göra allting - vilket leder till att den inte kan göra någonting vettigt alls.

Att bygga en generell robot som ska klara vadsomhelst är hopplöst svårt(och dyrt), så jag har väldigt svårt att tro att den förvirrade hjärna som designade Cybertrucken klarar av det.

*Fast det var också med längdhoppar- och gymnastikrobotar också tillexempel.
Optimus skall vara en humanoid robot, skall kunna göra allt en människa gör, göra det 24 timmar om dygnet (minus laddtid).
Det är målet med optimus.
Jag håller med dig om att det är höga mål, är svårt, dyrt.
Jag förmodar att tanken är att få sån volym i produktionen så priset per enhet ändå inte blir för högt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in