Citat:
Ursprungligen postat av
Krappfiskarn
Övningar och volym på överkroppspasset? Hade jag kört så hade jag nog kört fokus bröst på pushpasset och lättare/lägre volym axlar (eftersom du kör pull dagen efter) och mer styrka bröst/fokus axlar på överkroppspasset, eller kanske mer styrka överkropp/volym armar på överkroppspasset. Se till att kötta sidoaxlar en hel del, så du inte ser ut som en styrkelyftare med stora bröst och små axlar.
Tack för svar.
Behöver troligen testa att köra en hel PPL för att sen utvärdera vad kroppen klarar på överkroppspasset. Är ju som sagt presspass näst i turordningen efter det, tänkte köra incline bänk där och riva av axelpressen på överkroppspasset. Så;
Utgångspunkten är samtliga övningar 4x8-12 och första set med lättare belastning för uppvärmning. Jagar dock inte reps, utan kör ganska långsamt och kontrollerat med god form. Dock tenderar ändå sista repsen i sista setet att bli partials till failure. Nåväl;
*axelflyes (sidolyft hantlar/kabel)
*axelpress med hantlar
*Bröstflyes (pecdec/kabel)
*Latsdrag med smalt underhandsgrepp
*Tricepspress i kabel
*Preacher curls
*Cable crunch samt någon statisk bålövning, typ varianter på hollow hold eller sidoplanka. Har en riktigt jävlig övning jag brukar avsluta med, slutar oftast med fosterställning.