Citat:
Ursprungligen postat av
Daligimage
Hemskt att säga, men efter 5 år som helt fri från alkohol så sitter man nu igen med älskarinnan som gör allt för att förgöra en.
Jag blev svag i höstas, jag blev så jävla svag när tjejen jag älskar lämnade mig, så jag gjorde det otroligt korkade valet att ta till den gamla älskarinnan alkohol.
Jag kan inte skylla på någon annan än mig själv, jag visste från det att jag knäppte den första ölen vilket jävla misstag jag begick. Jag visste det av hela mitt hjärta, men hon sjöng så vackert för mig. Hon lovade mig världen och frid. Hon lovar mig fortfarande allt.
Jag ska inte ljuga, hon ger mig en sådan jävla frid för stunden, men det är en kortvarig lycka.
Jag önskar jag kunde säga att jag vore stark nog att hålla mig ifrån, men herregud vad jag inte kan hantera känslorna just nu. Jag kan inte möta dem, även fast jag vet att jag borde det. Även fast jag vet att alkoholen inte kommer ge mig det jag vill, att hon är ett jävla luder som bara gör mig ont. Så vet jag inte just nu hur jag ska kunna hålla henne borta.
En sak jag vet till 100% är hur mycket det hjälpte mig att ventilera mina tankar här förra gången. Jag hoppas och tror att jag kommer över denna bula med. Men just nu är jag världens mest patetiska man. Och vet inte hur jag ska kunna hitta upp till ytan igen.
Jag älskar henne. Och då menar jag inte enbart mitt mänskliga ex.
Jag önskat jag kunde avsluta mitt inlägg som det senaste, men jag kan inte det. Jag tror inre på mig själv just nu och har inte gjort sen i höstas
Jag tror dock på er mina kamrater, det kommer jag aldrig sluta göra. Kämpa på och låt inte henne kontrollera er.
"If I exorcise my devils
Well my angels may leave too
When they leave they're so hard to find"
Nytt konto då jag glömt min inloggning till det gammla.
3 år har snart gått, 3 år lyckades hon hålla mig i sitt fasta, vackra grepp. Men efter 3 år så slutade det i ett antal misslyckade försök att avsluta mitt eget liv, tackar fan för att man inte gick i scouterna när man var ung. För hade jag kunnat knyta redigt så hade jag inte suttit här idag och skrivit detta.
Det är märkligt att man inbillar sig att man dricker för att glömma, för att trycka undan känslorna, men allt hon gör med mig är att få mig övertänka ännu mer, känna ännu mer, och gör att allt jag tar i blir till sand.
Hon får mig att förbruka förtroendet hos mina vänner, min familj, och för mig själv.
Speciellt för mig själv.
Nytt år mina vänner, och ännu en gång en insikt att det inte går längre. Men det är inte lätt att lämna en destruktiv relation som man levt med större delen av de vuxna livet. Men det måste få ett slut, det enda som ska dö här är självdestruktiviteten.
29/12 drack jag senast, känns som en evighet sen.
Må väl alla gelikar, jag tror på oss.
"How many mistakes can I make before I start to see?
How much love will it take to make me not wanna leave?
How many tears can I cry before all my tears run dry?
Will I ever be free? Will I ever be free?
Lord, I wanna be free"
/daligimage