Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-31, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cutepsycho
Kan doften av lik vara intressant för honom också?

Tror inte det. Nu spekulerar jag vilt, men lukter är starkt kopplade till minnen och känslor i hjärnan och ofta från barndomen. Så han kan ha upplevt något som liten.

Sen kan personer som har svårigheter med intimitet, utveckla ett starkt, ibland tvångsmässigt fokus på lukter, för att lukter skapar närhet utan full relation.
Citera
Medlem
cutepsychos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Länk till den Fupen?

Finns på första sidan i tråden precis som allt annat viktigt.
Citera
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elins92
Ańg my . han lyckades inte få in henne i bilen .och istället dödade han henne.....han la i avlidna my i bilen och lät kroppen ligga kvar .
Hur tänkte du inte där.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Permastampe
Nu hänger jag inte med på vad du menar?
Han styckade väl inte henne i bilen?
Jag menar att han dödade henne i Rönninge...och sen la han in henne i bilen och åkte hem och efter ett tag börja han stycka henne
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjolafallelera
Var GM och Thisko buddies eller?

Inget som talar för det.
Men min lilla tanke är att Vilma läste mycket om fallet då han var frihetsberövad.
Hans fantasi var kanske att göra vad han gjort mot My nu mot den lilla flickan då (juni 2019), men misslyckades. Och sen sker mordet på Wilma (november 2019) och han blir lite arg av någon anledning.

Jag får en känsla av att Robin/Vilma och Thisko suttit på samma anstalt. R/V har fått sig berättat av Thisko vad han gjorde med Wilma 2019.

Denna berättelse från Thisko kan ha varit en trigger för R/V att visa att han kan vara lika duktig som Thisko.

Det är så märkligt att hon just väljer Vilma Andersson som namn.
Citera
2025-12-31, 14:25
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av etisbew
Absolut inte bekräftat.

https://nyheter24.se/nyheter/inrikes/1102568-tishko-ahmed-mordade-wilma-andersson-har-bytt-anstalt-tre-ganger-i-ar

"I april 2021 flyttades Tishko till Tidaholm från Salberga"

Robin satt på Salberga men var väl ute sent dec 2020/jan 2021?

Det verkar inte som de suttit på samma anstalt vad jag kan få fram.

EDIT: läste fel på "till/från". Verkar som de mycket riktigt suttit på Salberga tillsammans.

Ojdå, det var ju intressant, om det nu stämmer.
Citera
2025-12-31, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Samtidigt fanns inga inslag av tortryr, förnedring, djurplågeri osv i den tidigare fup en. Tveksam till om han är en sexualsadist. Sånt brukar man annars hitta i mängder. Här fanns ”bara” barnporr och nakna döda kvinnor och främst könsorganet

Jag läste nånstans att han hade med sig både levande och föda grodor till plugget
Citera
2025-12-31, 14:27
Medlem
Angående Salberga så kanske någon plit som jobbade där på den tiden kan bekräfta eller dementera att Robin och Wilmas mördare satt på samma avdelning och hade möjlighet att umgås...
Citera
2025-12-31, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Hur tänkte du inte där.
Vad jag menar är att han lyckades inte få in henne i bilen..för hon kämpade .men han lyckades döda henne utanför bilen..sen. Drog han in den avlidna my i bilen .och körde iväg och efter ett tag styckade han henne
Citera
2025-12-31, 14:30
Medlem
Alla seriemördare plågar inte djur. Bland annat Jeffrey Dahmer, han gillade djur. Dock samlade han på döda djurkadaver. Plåga och döda levande djur gjorde han aldrig.

Ont. Den här hammaren som hittats. Var det blod på den eller?
Citera
2025-12-31, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elins92
Vad jag menar är att han lyckades inte få in henne i bilen..för hon kämpade .men han lyckades döda henne utanför bilen..sen. Drog han in den avlidna my i bilen .och körde iväg och efter ett tag styckade han henne
Jag tror som du, att My avled redan i Rönninge. Robin hade inget behov av henne som levande heller om man ska gå på vad som skrevs i förra FUP.
Citera
2025-12-31, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cutepsycho
Ja. Mycket handlade om dofter också har jag för mig?

Detta är bara ren och skär gissning från min långsökta fantasi. Men Robin (som jag fattat det) åkte ofta till Åhléns för att dofta på parfymer. Det hade väl även hittats filer där han hade döpt filerna till olika lukter.
För ett tag sedan var det mycket snack på TikTok om att parfymer som luktar körsbär kan börja att lukta som kadaver efter att man sprayat dem på huden. Kan vara sånna parfymer han var och kikade på där på Åhléns?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in