Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-31, 23:42
Medlem
Renotjoskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pulverhonung
Helvete vad obehaglig transan ser ut.

Genomvidrig och samtidigt komisk.. https://imgur.com/a/8JySg74
Citera
2025-12-31, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Han kallar sig Vilma, det är inte samma sak som att någon heter så. Jag hundra på att det inte står Vilka i hans ID-kort.
Och jag tror att han har lagt till Vilma som ett av sina förnamn. Av det enkla skälet att detta är vad som just nu skrivs i media.

Som man har man full rättighet att ha namn som är klart kvinnliga och tvärtom. Det är dessutom väldigt lätt att registrera förnamn idag.
Citera
2025-12-31, 23:46
Avstängd
online_alwayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
Lite halvjobbigt att stycka ett lik i en 15 kvadrat stor stuga, lägga sig & sova i den blodiga sörjan, gå upp på morgonen & sminka sig för att åka till jobbet.
Om hon styckades i stugan var det isf efter jobbet då polisen väntade utanför.

Gott nytt på er!

Exakt min tanke. Och folk kallar mig trög.

God nytt!
Citera
2025-12-31, 23:46
Medlem
Turphiees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snurrespratt24
Och du tolkade det som att jag hade insyn i utredningen och tänkte sitta och läcka på Flashback?
Nej, jag ställde en retorisk fråga med ett redan givet svar för att visa att du hade fel i ditt påstående.
Citera
2025-12-31, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyally
Vem skulle detta vara menar du? 45-åringen är släppt och helt fri från misstankar. Kroppen och alla platser (bostäder, bilar m.m.) har säkert inte hunnit analyseras färdigt än för att hitta eventuellt mer DNA. Görs detta kan någon mer såklart gripas, men det verkar ju inte som att det är någon mer inblandad. Det brukar det väl sällan vara i fall som dessa som är ett resultat av någons sjuka fantasier?

Nej, sådana här galningar brukar vilja härja i det fördolda och njuta ensamma av sina perversa dåd.

Men ska bli intressant i FUP att höra 45-åringens historia.
Citera
2025-12-31, 23:49
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av jojojoo01
Kan du ge någon ledtråd om vem?
Personen var inte ens svensk.

Citat:
Ursprungligen postat av Mellanting
Vilket skräckscenario om hon låg bunden i stugan när han var på jobbet och att han därefter åkte hem och levde ut sina sjuka fantasier. Att polisen då väntade och gjorde skenmanövrar istället för att gripa honom direkt… Nu behöver det ju inte vara på det sättet… men tänk om.
Lugn o fin nu, hon låg död i stugan. Prio 1 var levande BO, prio 2 ta han på bar gärning vilket gjordes till punkt o pricka, de finns inget som helst att klaga på, var glad att GM är inlåst istället
Citera
2025-12-31, 23:50
Medlem
Tror ni han hade några vänner aktuellt eller total enstöring?
Citera
2025-12-31, 23:51
Medlem
badbollen3s avatar
Han verkar vara en riktig fegis. Han rådde säkert inte på henne i en fair fight, så gissar att han smög upp bakom henne och slog henne med en sten eller nått i bakhuvudet. Vad som hände sen vet jag inte, men slutresultatet är ju känt. Idioten ska såklart sitta på sluten psykvård med särskild utskrivningsprövning. Men det bästa vore ju att han hamnade i fängelse och inte på någon skyddad anstalt med likasinnade.

Vila i frid BO
Citera
2025-12-31, 23:52
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Var ser du dem? Han ser ut som en skolpojke i figuren.

Kolla noga i ett externt program

Grått Nytt Hår
Citera
2026-01-01, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Men herregud, hur skulle polisen hittat platsen i skogen innan GM var där? De är 6 mil dit och hur ska de identifiera en styckad kropp? Nej de håller inte, de skuggade honom från jobbet hem, sen körde dom med skenmanövern kl 19 och idioten nappade och sen skuggade dom han från hemmet till skogen, tagen på bar gärning med kvarlevor, de leder till en garanterat husrannsakan då alla kropppsdelar fanns med i skogen och då hittar de resten i hemmet.

Tänkte att det lär vara en hel del blod om hon nu skulle styckats i skogen, så kanske går att upptäcka via helikopter , eller att dom kunnat spåra honom/hans bil/hans telefon vid den platsen och därav kunnat undersöka platsen medan han inte är där/på jobbet . Men jag har inte läst så noggrant så visste inte att det var 6 mil bort. Ber om ursäkt.
tror verkligen på skenmanövern iallafall som du skrev!
Bara svårt att tänka mig att man kan dra in en ihjälslagen kvinna i sin lägenhet utan att märkas, eller bodde han enskilt?

Var det inte en stuga han hyrt, har jag missförstått det också?
Citera
2026-01-01, 00:08
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
Lite halvjobbigt att stycka ett lik i en 15 kvadrat stor stuga, lägga sig & sova i den blodiga sörjan, gå upp på morgonen & sminka sig för att åka till jobbet.
Om hon styckades i stugan var det isf efter jobbet då polisen väntade utanför.

Gott nytt på er!
Kanske drf han var stressad och arg på jobbet
Citera
2026-01-01, 00:10
Medlem
Citronfrommages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyally
Precis. Nu kan han inte neka till grovt gravfridsbrott och har oerhört mycket svårare att försöka ljuga sig fri från inblandning i mordet också, även om han säkerligen kommer försöka på 845 olika sätt. Men med tanke på hans intelligens, som verkar ganska låg, så tror - hoppas! - jag inte att detta håller. Det borde finnas såpass mycket teknisk bevisning för att utesluta annan gärningsperson.
Ursäkta dumhet, jag vet inte så mycket om hur försvarsadvokaters jobb ser ut - men får inte de komma med ideer och tips om hur deras klient ska komma lättast undan? Då spelar väl inte klientens intelligens så stor roll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in