Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-12-22, 10:32
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Putinhater
Känns det bra att ljuga om att det finns ett erkännande när killen uppenbarligen spekulerar och inte erkänner ett skit? Att du måste ljuga säger allt ni har noll och intet när det kommer till bevisning

Citat:
Erkänt? Hon kommer med en anklagelse och han minns inget han är så pass snäll att han inte direkt avfärdar hennes anklagelse och du kallar det erkännande? Att ni måste ljuga för att inte hela caset ska rasa är faktiskt det yttersta beviset för att han är oskyldig finns inget som tyder på att han är skyldig

Ja, har man läsförståelse så ser man definitivt ett erkännande.

Han erkänner att han har hört hennes Upprepade nej. Och genom hans "förlåt" och "trodde väl du ba drev", fattar man att han har fortsatt trots hennes upprepade nej.

Att fortsätta trots upprepade nej = våldtäkt eller sexuellt övergrepp.

= han erkänner våldtäkt eller sexuellt övergrepp.

Och han minns. Det fattar man genom hans svar om att hon "ba tvärvände".

Han vet. Han minns. Han erkänner.

Men i förhör kommer han med dålig bortförklaring till sitt erkännande i Snapchatkonversationen. Att han skrev som han gjorde för att "rädda vänskapen med målsägande och gemensamma vänner ".

Och för nya läsare, så kan de här nedan se Snapchatkonversationen.

Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen

Snapchatkonversationen:

Citat:
Hon: ”Vad fick dig att inte förstå alla mina nej och att vi inte skulle ha sex igår..?”

Han: ”Ojdå förlåt ja va tokjävla full va nog inte smartast Förlåt”

Hon: ”Vad spelar det för roll att du va tokfull? Du hör väl vad jag säger fast du är onykter?”

Han: ”Jo de är väl klart, men förstod väl inte, eller att du ba drev”

Hon: ”Det är knappast första gången, du gjort liknande mot andra. Hur tror du ärligt att det känns?

Han: ”Men vad menar du? Du bjöd över mig för att sova med dig och de tolkar jag som att du är intresserad men sen ba tvärvänder”

Hon: ”Okej, du förstår alltså inte. Då har jag inget mer att skriva till dig”.
Citera
2025-12-22, 10:38
Avstängd
Citat:
Precis finns inget erkännande där det är tydligt att han inte minns och han måste vara väldigt snäll som inte direkt avfärdar hennes anklagelse

Om man inte minns, så skriver man det "jag minns inte! Vet inte vad du pratar om!".

Och minns man inte och vill rädda vänskapen så skriver man snarare "vad säger du?! Herregud! Jag skulle aldrig göra så mot dig, blir jätteledsen nu! Minns inget av kvällen, helt svart efter vi satt i din bil... menar du att jag gjorde något med dig? Fan fan fan! Vad gör vi nu? Kan vi höras ich prata om detta? Jag är i chock här! Du är min vän! Vill absolut inte göra något mot dig! Fattar ingenting! Minns inget!"

Man skriver inte som den dömde 31-åringen gjorde. Minns man inte, så minns man inte. Och det är något man instinktivt då vill framföra! Att man inte minns!
Citera
2025-12-22, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majsmannen2
Och ifall det inte redan är självklart.

Så bidrog ju hennes frestelse till enorma bekymmer för den berusade kompisen.

Hagamannen fick nog varken fritt hångel eller en inbjudan till hans offer och att sova med dom sedan dom frivilligt klätt av sig till trosor och lagt sig med rumpan mot hans skrev.

För de flesta killar, särskilt i samband med fest, tolkar det som ett ganska öppet mål.

Förut tog väl lagen hänsyn till dessa faktorer. Bara för vi idag inte längre bedömer så efter lag så betyder det inte att det inte fanns någon substans i det när det faktiskt kunde anses vara en förmildrande omständighet.

Provocera fram brott är väl tex förbjudet. Går väl diskutera vad exakt det betyder.

Precis. Det här idén om att kvinnor i princip ska kunna provocera fram våldtäkter och ändå bli sedda som precis lika oskyldiga offer som 100-åringar som blir våldtagna i hemtjänsten är bara ännu ett hjärndött feministiskt påfund.

Det är sådan dårskap som gör att män som Umeåbon i stort sett får ett lika hårt straff som ett vårdbiträde som våldtar 100-åringar.

I ett friskt och sunt samhälle hade definitivt Umeåkvinnans beteende setts som en förmildrande omständighet. Det är liksom inte, tvärtom mot vad feminister tycks tro, någon naturlag att alla våldtäktsoffer har 0% ansvar för att de blivit våldtagna. Utan det är bara en befängd social konstruktion feminister har kommit på.
Citera
2025-12-22, 10:50
Medlem
Citat:

Han erkänner att han har hört hennes Upprepade nej. Och genom hans "förlåt" och "trodde väl du ba drev", fattar man att han har fortsatt trots hennes upprepade nej.

Men i förhör kommer han med dålig bortförklaring till sitt erkännande i Snapchatkonversationen. Att han skrev som han gjorde för att "rädda vänskapen med målsägande och gemensamma vänner ".

Nej han erkänner inget som han uttrycker sig är det tydligt att han inte minns och därför spekulerar han trodde på hennes lögner därför han bad om ursäkt, sanningen är att han blivit nerdrogad så han inte ska kunna lämna en trovärdig berättelse och hon har utnyttjat hans minnesluckor till att casha in skadestånd, har man läsförståelse är det uppenbart att det är så det ligger till, du tolkar avsaknaden av protester som ett erkännande men det är ju bara pinsamt och visar att ni inte har tillstymmelse till bevis
Citera
2025-12-22, 10:59
Medlem
Citat:
Om man inte minns, så skriver man det "jag minns inte! Vet inte vad du pratar om!".

Och minns man inte och vill rädda vänskapen så skriver man snarare "vad säger du?! Herregud! Jag skulle aldrig göra så mot dig, blir jätteledsen nu! Minns inget av kvällen, helt svart efter vi satt i din bil... menar du att jag gjorde något med dig? Fan fan fan! Vad gör vi nu? Kan vi höras ich prata om detta? Jag är i chock här! Du är min vän! Vill absolut inte göra något mot dig! Fattar ingenting! Minns inget!"

Man skriver inte som den dömde 31-åringen gjorde. Minns man inte, så minns man inte. Och det är något man instinktivt då vill framföra! Att man inte minns!

Nu utgår du återigen från att alla fungerar exakt likadant som du du hade sagt att du inte minns jag hade inte sagt det det är ju pinsamt att man drogat så extremt att man har minnesförlust som sagt du kan inte utgå ifrån att alla fungerar och agerar som du hade gjort, är du autistisk eller?
Citera
2025-12-22, 11:32
Medlem
Palfagels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nodraketen
Vilka prejudikat hänvisar du till sa du?

Läs tråden. Jag har tidigare hänvisat till HD:s vägledning i ärenden som dessa.

Citat:
Du accepterar inte HR då som frikände petterson?

Jo. Men det betyder inte att jag tror han var oskyldig.

Citat:
CP springer på Palme avf en slump på stan när han ska gå på bio hämtar en pistol och väntar är din teori alltså

Och din teori är alltså att scenarion där bevisning helt saknas , i bjärt kontrast med Christer pettersson där det uppenbarligen ansågs räcka för åtal och tom fällande dom, skulle vara mera troliga?
Senast redigerad av Palfagel 2025-12-22 kl. 11:34.
Citera
2025-12-22, 11:32
Avstängd

Citat:
Citat:

Det är ju bara du plus någon till nazifeminist som tolkar det så.

Alltså är det mera troligt DU inte har läsförståelse, men det är klart du är ju inte svensk heller så.
Citera
2025-12-22, 11:34
Avstängd
[quote=Palfagel|93803830]
[quote=nodraketen|93803109]
[/b]

Citat:
Vilka prejudikat hänvisar du till sa du?

Läs tråden. Jag har tidigare hänvisat till HD:s vägl

Jo. Men det betyder inte att jag tror han var oskyldig.

Din teori är alltså att scenarion där bevisning helt saknas , i bjärt kontrast med Christer pettersson där det uppenbarligen ansågs räcka för åtal och tom fällande dom, skulle vara mera troliga?
Väldigt OT men det räckte inte till en fällande dom, han blev frikänbd, nu börjar du låta som tomatdrottningen.

Eftersom du är så oerfaren av kriminalitet kan jag upplysa dig om att det är väldigt svårt hitta en mördare om det inte finns någon koppling till offret.
Citera
2025-12-22, 11:45
Avstängd
Citat:

Hur vet du vad alla människor skriver och inte skriver? har du slagit i huvudet eller?

Du kan omöjligen veta varför han svarade som han gjorde, det vet ingen här med 100% säkerhet barta han själv.

Klart är han inte verkar veta själv och att han inte erkänner något som DU påstår.
Citera
2025-12-22, 11:52
Medlem
Palfagels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nodraketen
Eftersom du är så oerfaren av kriminalitet kan jag upplysa dig om att det är väldigt svårt hitta en mördare om det inte finns någon koppling till offret.

Och därför är teorier med exakt noll bevisning troligare än där det finns flertalet vittnen, uppgifter om tidigare våldskapital, uppgifter om tidigare uttalanden(riktade mot just palme)?

Känns som du kanske själv ska skaffa dig lite kunskap om bevisvärdering och hur den går till, i verkligheten
Citera
2025-12-22, 12:10
Medlem
Citat:

Att du skulle skriva så där otroligt cringe betyder inte att alla andra skulle skriva så. Människor är olika.

Är det förstått?
Citera
2025-12-22, 12:57
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Precis. Det här idén om att kvinnor i princip ska kunna provocera fram våldtäkter och ändå bli sedda som precis lika oskyldiga offer som 100-åringar som blir våldtagna i hemtjänsten är bara ännu ett hjärndött feministiskt påfund.

Det är sådan dårskap som gör att män som Umeåbon i stort sett får ett lika hårt straff som ett vårdbiträde som våldtar 100-åringar.

I ett friskt och sunt samhälle hade definitivt Umeåkvinnans beteende setts som en förmildrande omständighet. Det är liksom inte, tvärtom mot vad feminister tycks tro, någon naturlag att alla våldtäktsoffer har 0% ansvar för att de blivit våldtagna. Utan det är bara en befängd social konstruktion feminister har kommit på.

"Provocera fram våldtäkter?"
Tänker du likadant om mord? Finns mordfall där mordet är "framprovocerat". Ska sådana omständigheter minska straffet för mördaren?

Målsägande har i övrigt inte "provocerat fram våldtäkt". Hon har sagt nej till sex redan i bilen. Kunde inte den dömde 31-åringen tackla det nöjet skulle han ha sagt "kör hem mig istället". Då hade ingen våldtäkt skett.

Men han följer med hem till henne trot att han vet att hon inte vill ha sex.

Och väl där hemma försöker han sig på sex ändå trots hennes upprepade nej, sluta. Hon föser bort hans händer och drar upp sina trosor.
Han har knappast blivit "provocerad till våldtäkt ". Snarare i så fall "provocerad att bli sur och få blå ballar".

Målsägande litade på honom. Han svek hennes tillit. Big time.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in