Citat:
Ursprungligen postat av
TomatKungen
Målsägande I Umeå-fallet har klart och tydligt sagt redan I bilen att de inte skulle ha sex. Den dömde visste alltså vad som gällde (precis som Hagamannen visste vad som gällde: man våldtar inte kvinnor. Om vårdbiträdet vet vad som gäller är oklart, nu lär han iaf veta det!).
Och i övrigt har målsägande agerat mycket tydligt och upprepade gånger sagt nej, sluta, föst undan den dömdes händer och dragit upp sina trosor.
Hon har alltså alldeles utomordentligt väl visat den dömde att hon inte vill ha sex.
Då ska han givetvis sluta. Finns ingen som helst förmildrande omständighet i att de hånglat tidigare och sov i samma säng.
Metafor:
Om du och jag kör kampsport och du innan har sagt "inga slag mot huvudet" och jag ändå börjar sparra in slag efter annat i huvudet på dig, mot din vilja och du säger nej, sluta upprepade gånger och försöker stoppa mig. Och jag till slut får in en jädra fullträff så du tappar medvetandet. Så är det inte tillåtet. Utan misshandel. Det är inte en förmildrande omständighet att du gått med på kampsport med mig. Du har ju sagt vilka regler som då gäller.
Hon har agerat motsägelsefullt under kvällen som helhet, och inte alls "klart och tydligt".
En kvinna man hånglat med tidigare samma kväll som, på väg hem till henne efter en fest,
säger att det inte blir något sex, är inget man tar på allvar. Det är bara något kvinnor säger i sådana situationer för att inte verka slampiga och lätta. Det vet alla som inte är födda igår.
Det är väl bara ni autister som tolkar allting bokstavligt och inte förstår icke-verbal kommunikation som inte begriper det.
Uppenbarligen trodde han ju att hon ville (utifrån hennes agerande under kvällen), vilket han också säger i din älskade Snapchatkonversation. Så "klar och tydlig" har hon av allt att döma
inte varit.
Hon borde tänka på vilka signaler hon sänder ut i fortsättningen. Eller så är det just det hon gör, i syfte att inkassera hundratusentals kronor.