Citat:
Ursprungligen postat av
Joe88
Jo, jag fattar skillnaden mellan hångel och sex. Men det har ingenting med saken att göra. Försök bemöta min poäng istället för att svamla om en massa annat.
Du ser ingen skillnad på hur kvinnan i Umeå-fallet agerat kontra hur 100-åringen och Hagamannens offer agerat. Det blir ju den oundvikliga slutsatsen av din dumma liknelse. Våldtäktsoffer som våldtäktsoffer tycker du.
Och det är inget annat än ett stort hån mot 100-åringen och Hagamannens offer.
Överfallsvåldtäkter och våldtäkter på 100-åringar i äldrevården är inte samma sak som när två bekanta som hånglat tidigare under kvällen ligger halvnakna i samma säng efter en fest och den ena i berusat tillstånd går lite över gränsen. Det är någonting HELT annat. Fattar man inte det, vilket du inte gör, så är man totalt oförmögen till nyanserat tänkande.
Målsägande I Umeå-fallet har
klart och tydligt sagt redan I bilen att de
inte skulle ha sex. Den dömde visste alltså vad som gällde (precis som Hagamannen visste vad som gällde: man våldtar inte kvinnor. Om vårdbiträdet vet vad som gäller är oklart, nu lär han iaf veta det!).
Och i övrigt har målsägande agerat
mycket tydligt och upprepade gånger sagt nej, sluta, föst undan den dömdes händer och dragit upp sina trosor.
Hon har alltså alldeles utomordentligt väl visat den dömde att hon
inte vill ha sex.
Då ska han givetvis sluta. Finns ingen som helst förmildrande omständighet i att de hånglat tidigare och sov i samma säng.
Metafor:
Om du och jag kör kampsport och du innan har sagt "inga slag mot huvudet" och jag ändå börjar sparra in slag efter annat i huvudet på dig, mot din vilja och du säger
nej, sluta upprepade gånger och försöker stoppa mig. Och jag till slut får in en jädra fullträff så du tappar medvetandet. Så är det
inte tillåtet. Utan misshandel. Det är
inte en förmildrande omständighet att du gått med på kampsport med mig. Du har ju sagt vilka regler som då gäller.