Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-12-11, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larstreiber
Ingen har begått något brott här. Ett knull man är missnöjd med är inte automatiskt våldtäkt
Jag har bara hänvisat till domen. Så ska du svara mig får du se till att svara adekvat.
Citera
2025-12-11, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adekvatkausalitet
Du har inte utgått från fakta, du har sett delar av en konversation på Snapchat som han själv säger att han endast svarade på för att rädda relationen. Du har därefter bildat dig en subjektiv uppfattning utifrån dina åsikter och värderingar.

Ingenting i detta är faktabaserat.

Jo det är såpass uppenbart att han är oskyldig att man är dum som en åsna om man inte fattar det.
Citera
2025-12-11, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Putinhater
Jo det är såpass uppenbart att han är oskyldig att man är dum som en åsna om man inte fattar det.
Det är bara uppenbart i din värld, vi andra förhåller oss till fakta som presenterats inte subjektiva åsikter.
Citera
2025-12-11, 14:03
Medlem
Citat:
Jag har bara hänvisat till domen. Så ska du svara mig får du se till att svara adekvat.

Du verkar ju anse att domen är korrekt det gör inte jag, även om det skulle vara så att han kladdat lite på fyllan är det inget man gör rättssak av det löser man internt
Citera
2025-12-11, 14:04
Medlem
Citat:
Du verkar ju anse att domen är korrekt det gör inte jag, även om det skulle vara så att han kladdat lite på fyllan är det inget man gör rättssak av det löser man internt
Jag har inte tagit ställning till något, jag presenterar hur rätten gjort sin bedömning och hänvisar till vad rätten säger. Att du inte förstår detta får helt enkelt stå för dig.
Citera
2025-12-11, 14:05
Medlem
Citat:
Det är bara uppenbart i din värld, vi andra förhåller oss till fakta som presenterats inte subjektiva åsikter.

Det är uppenbart för alla med en iQ över 50
Citera
2025-12-11, 14:07
Medlem
Citat:
Jag har inte tagit ställning till något, jag presenterar hur rätten gjort sin bedömning och hänvisar till vad rätten säger. Att du inte förstår detta får helt enkelt stå för dig.

Visa domen då så man kan bilda sig en uppfattning för utifrån snapkonversationen verkar det snarare som killen är offret
Citera
2025-12-11, 14:08
Medlem
Palfagels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Gör de det har hon agerat utan hans samtycke

Men nu har hon ju inte agerat öht. Förutom att säga nej och sedan gå därifrån.
.

Citat:
Ja, det är ju det jag hävdar. Hon är i skick, han är det inte, alltså borde hon ha ansvaret.

Oavsett skick har hon inte ansvar för hans handlingar.

Citat:
Jag påpekar endast märkligheten i att det där med samtycke på grund av berusning bara gäller selektivt och att rätten tycks bortse från det utan skäl och då dömer på känsla istället för att vara konsekventa.

Berusning är inte det rekvisit som näms i lagtexten. Vad som nämns är hjälplöst tillstånd, som kan vara följd av berusning.
Citera
2025-12-11, 14:09
Medlem
Citat:
Visa domen då så man kan bilda sig en uppfattning för utifrån snapkonversationen verkar det snarare som killen är offret

Jag har hänvisat till målnummer, är du intresserad kan du begära ut den själv. Gissar dock att du inte är intresserad eftersom du inte begärt ut den trots att det är flera timmar sedan jag postade målnummer.
Citera
2025-12-11, 14:11
Medlem
Citat:
Jag har hänvisat till målnummer, är du intresserad kan du begära ut den själv. Gissar dock att du inte är intresserad eftersom du inte begärt ut den trots att det är flera timmar sedan jag postade målnummer.

Ladda upp den istället eller är du rädd för att visa hur svagt fall du sitter på? Löjligt och ett hån mot riktiga offer att kalla detta våldtäkt
Citera
2025-12-11, 14:13
Medlem
Citat:
Ladda upp den istället eller är du rädd för att visa hur svagt fall du sitter på? Löjligt och ett hån mot riktiga offer att kalla detta våldtäkt
HAHA om jag var rädd för det hade jag inte postat målnummer. Skrattade seriöst rakt ut åt denna kommentar, logiken är icke existerande.
Citera
2025-12-11, 14:15
Medlem
Citat:
HAHA om jag var rädd för det hade jag inte postat målnummer. Skrattade seriöst rakt ut åt denna kommentar, logiken är icke existerande.

Okej du är rädd med andra ord du vet hur svårt det är att få ut domar numera så hade du vågat hade du bara lagt upp det i tråden men du vill visst bara förtala en oskyldig människa... ynkligt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in