Citat:
Om det ens skulle publiceras, jag försökte få det till det mildaste som ändå kan konstituera just våldtäkt. Men ja en del av problematiken kring att diskutera dumpen är ju just att det är väldigt mycket tyckande och kännande från påhejjarnas sida, ganska sällan någon som resonerar objektivt och förhåller sig till lagen. I de fall någon gör det är det oftast för att förtydliga någon enskild detalj, typ att det är olagligt att söka barn i sexuellt syfte, vilket stämmer, men tar då inte hänsyn till att det aldrig fanns ett barn...
Måste fasen läsa in mig på den där...var ett tag sen jag höll på med GDPR.
Måste fasen läsa in mig på den där...var ett tag sen jag höll på med GDPR.
Gör det! Här har du länken till pågående fallet som vi väntar på dom i. Belyser just detta, "Sverige kan inte åsidosätta GDPR genom utgivningsbevis, grundlagar, YGL" , borde varit GDPR fullt ut ända sen start. I listan med dokument finns generaladvokatens förslag till domstolen hur dom skall döma - det är det vi väntar på. Det förslaget lämnades 09-04 , så det borde vara snart.
https://curia.europa.eu/juris/documents.jsf?nat=or&mat=or&pcs=Oor&jur=C%2CT%2CF& num=C-199%252F24&for=&jge=&dates=&language=en&pro=&cit=n one%252CC%252CCJ%252CR%252C2008E%252C%252C%252C%25 2C%252C%252C%252C%252C%252C%252Ctrue%252Cfals e%252Cfalse&oqp=&td=%3BALL&avg=&lgrec=en&page=1&lg =&cid=6659762
Men ja, det är enbart tyckande från Dumpens sida. Bevisligen är dom för lagen när det rör deras ämne, men tydligen inte resterande lagar (grovt summerat)
Undra vad EU-Rätten skulle tycka om Sverige när det uppdagas att Sveriges tolkning att helt hoppa över GDPR med hänvisning till utgivningsbevis (som då inte är OK) har renderat i alla dessa konsekvenser, 20 självmord, trasiga familjer, psykisk ohälsa, samhällskostnader på hundratals miljoner osv. I (just nu) 714 fall.
För faktum är att Sverige kan ses som medskyldiga. Francovich-principen
men vanliga nemesis har jag dock inte sett på ett tag. Men det finns ju andra som läser så då känns det ändå värt att bemöta även ganska platta inlägg.