Citat:
Det finns alltid en historia bakom, men har man blivit dömd för grov våldtäkt, grov misshandel eller barnaskändande mm så anser jag att det är rätt att medmänniskorna i samhället får reda på det. Hur allmänheten ser på det enskilda fallet är naturligtvis varierande beroende på en mängd variabler, men har någon gjort något av detta så får de för fan också stå för det!
Det är väl klart att jag förstår att "uthängningarna är problematiska." men min uppfattning är att "nyttan" överväger.
Du va och vissa andra vill att det ska förbli en hemlighet, man kan ju undra varför.
Det är väl klart att jag förstår att "uthängningarna är problematiska." men min uppfattning är att "nyttan" överväger.
Du va och vissa andra vill att det ska förbli en hemlighet, man kan ju undra varför.
Ja, det finns något bakom, men det är inte kreti och pleti skickade att bedöma. Vi resonerar utifrån dömda personer, det betyder att de har fått ett straff utdömt och då står man för handlingen genom att sitta av straffet. Att folk som begått brott inte ska bli straffade har ingen argumenterat för, förutom dumpen då såklart som ni påhejjare gärna vill ska fortsätta att begå brott
Det handlar inte om att något ska vara hemligt, det är inte hemligt när någon dömts för brott. Däremot är den typen av spridning som dumpen möjliggör totalt orimlig, allt ska nå ut till alla. Detta går tillbaka till försvarlighetsdiskussionen, som jag har fört en del här förut.
För att exemplifiera, eftersom jag gillar det; en idrottslärare i Svalöv döms för någon form av övergrepp mot barn, det är då försvarligt att kontakta arbetsgivaren, eftersom det är direkt olämpligt att personen fortsätter att jobba med barn. Däremot är det inte försvarligt att den lokala fotbollsklubben i Hudiksvall uppmärksammas på detta, eftersom den befinner sig utanför vad som är en rimlig sfär för allmänintresse till följd av avståndet.
Personen kommer sedan inte kunna få anställning i kontakt med barn eftersom man kollar brottsregistret, där det framgår att personen är olämplig även efter avtjänat straff.
En lagerarbetare döms för någon form av övergrepp mot barn, det är då inte försvarligt på samma sätt att exempelvis kontakta en arbetsgivare, som väl iofs för reda på det ändå eftersom personen kanske har lite frånvaro pga fängelse.
Även denna får en prick i registret och kommer inte kunna byta till en karriär som exempelvis lärare.
Uthängningen är bred, dumpen vet att deras följare engagerar sig i att aktivt jaga personerna som blir uthängda, oavsett vem eller vad de faktiskt skrivit. Dumpen hade kunnat agera proportionerligt på detta plan, det gör det inte.
Senast redigerad av AEggkartongen 2025-12-17 kl. 11:07.
Senast redigerad av AEggkartongen 2025-12-17 kl. 11:07.
Fast du kommer inte sluta då såklart, för du har ju hittat en affärsmodell.